#DobreSasiedztwo

Klient: Budimex Nieruchomości
#DobreSasiedztwo to program społeczny, który powstał w odpowiedzi na potrzebę wsparcia ciekawych idei powstających w małych grupach – lokalnych społecznościach.

Promocja osiedla #Dobrego

Projekt realizowaliśmy we współpracy z firmą Budimex Nieruchomości, która realizuje w Krakowie jedną ze swoich inwestycji – Osiedle #Dobrego. Rynek ten jest dla dewelopera stosunkowo nowy, dlatego zależało nam na zbudowaniu pozytywnego i wiarygodnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wychodząc od nazwy inwestycji – Osiedle #Dobrego, przyjęliśmy strategię budowania komunikacji w odniesieniu do idei dobrego sąsiedztwa. Mając świadomość, że w dobie rozwoju nowych technologii relacje międzyludzkie w dużej mierze przenoszone są do świata wirtualnego, postanowiliśmy pomóc przywrócić to, co naturalne, ale zapomniane – sąsiedztwo. Więź ta w obecnych czasach zyskuje coraz to większą wartość – ludzie podświadomie tęsknią za takimi pierwotnymi relacjami, a mało który deweloper to komunikuje.

Zrozumienie potrzeb społeczeństwa

Obserwacja rynku pozwoliła nam dostrzec zmianę określaną jako „miejską rewolucję”, w której to zmniejsza się rola kraju na rzecz roli miasta. Zauważalny jest wyraźny wzrost znaczenia aktywizmów miejskich i lokalnych wspólnot. Konsekwencją tego jest coraz to większa popularność budżetów obywatelskich/partycypacyjnych. W prosty sposób udowadniane jest, że aby zmieniać miasto, nie trzeba mieć dużych pieniędzy, ale dobry pomysł. Wykorzystując ten mechanizm, postanowiliśmy zaangażować lokalne społeczności do działania. Szybko okazało się, że są to osoby mające sporo pomysłów, ale brakuje im środków finansowych, wsparcia w realizacji tych idei. Akcja #DobreSasiedztwo udowadnia, że istnieje duża potrzeba angażowania się społeczeństwa w inicjatywy uwzględniające interes lokalnych społeczności – projekty oparte o wspólny dialog przedsiębiorstwa z różnymi grupami interesariuszy. Ponad 18 tys. mieszkańców osiedla Prądnik Czerwony w Krakowie zaangażowało się w program, wybierając trzy najciekawsze inicjatywy, które otrzymały mikrogranty na realizacje założonych celów – w tym przypadku działań na rzecz mieszkańców, projektów dających okazję do poznawania się i – no właśnie! – bycia z ludźmi.

Efekty, które przerosły nasze oczekiwania

Prosta platforma crowdsurcingowa, niskobudżetowa kampania informacyjna i dobre zamiary dały efekty, które przerosły nasze oczekiwania. W zaledwie trzy tygodnie udało nam się pozyskać patronat medialny Dziennika Polskiego, na bieżąco publikować newsy w mediach lokalnych, zaangażować uczestników do aktywnego informowania o akcji w mediach społecznościowych (aż 18 tys. mieszkańców wzięło udział w głosowaniu na zgłoszone projekty), a także wzrost poczucia przynależności do nowo powstającej inwestycji i działań podejmowanych przez dewelopera.

Obszar działania

CSR

Inne projekty