ABSL Start-Up Challenge

Klient: ABSL
ABSL Start-Up Challenge to inicjatywa stworzona przez Publicon dla Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) jako pomost między korporacjami i start-upami. Konkurs stanowił platformę dla współpracy, wsparcia i realizacji projektów.

Prowadząc działania komunikacyjne dla jednej z największych organizacji branżowych w Polsce – zrzeszającej blisko 200 globalnych inwestorów działających na polskim rynku – umożliwiliśmy start-upom dostęp do decydentów, know-how i ewentualnego wdrożenia proponowanych rozwiązań. Dwie dotąd zorganizowane edycje konkursu potwierdziły, że tego rodzaju inicjatywa, choć w podobnych odsłonach nie jest już na polskim rynku nowością, budzi ogromne zainteresowanie.

ABSL Start-Up Challenge 2017

Podczas drugiej edycji konkursu wpłynęło ponad 100 zgłoszeń z całej Polski. 70 startupów zostało wybranych do udziału w półfinałach w 7 miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Trójmiasto, Poznań i Katowice). Spośród półfinałów wybrano 7 najlepszych startupów do udziału w finale, który odbył się podczas 8. dorocznej konferencji ABSL w Łodzi. W obu etapach (półfinały regionalne i finałowy) jury i publiczność składały się z decydentów, dyrektorów generalnych, dyrektorów finansowych, najwyższego kierownictwa oraz przedstawicieli uznanych na całym świecie organizacji Shared Services. Zwycięzca, ChallengeRocket, zdobył możliwość wzięcia udziału w Polish Tech Day w Londynie, z pokryciem wszystkich wydatków związanych z pojawieniem się na imprezie.

ABSL Start-Up Challenge 2016

W 2016 roku zrealizowaliśmy pilotażową edycję ABSL Startup Challenge. Finał pierwszej edycji tego wydarzenia odbył się podczas VII Konferencji ABSL w Katowicach (czerwiec 2016). Impreza odniosła wielki sukces, a szczególnie dobrym przyjęciem cieszyła się pośród uczestników konferencji (otrzymała maksymalną ilość punktów w badaniu satysfakcji w konferencyjnej aplikacji mobilnej). W pierwszej części konkursu jury wyłoniło dziewięć najlepszych projektów. W finale wybrano zwycięzców każdej z trzech kategorii: Analytics and Big Data, Customer and Employee Experience, i Robotics and Process Automation. Organizacja ABSL zainspirowana tym sukcesem, postanowiła kontynuować działania ABSL Startup Challenge w 2017 roku.

Wyniki drugiej edycji

Dedykowany zespół Publicon został zaangażowany w cały proces, począwszy od ogłoszenia, przyjmowania zgłoszeń, poprzez koordynację z inkubatorami, startupami oraz głównymi partnerami i sponsorami (P&G, Skanska i łódzką SSE), organizację i realizację 7 półfinałów regionalnych, aż po komunikację wokół całego procesu i finału. W okresie od marca do czerwca 2017 osiągnęliśmy ponad 2 miliony odsłon i 25 tysięcy kliknięć na portalach społecznościowych (Facebook & LinkedIn), ponad 15 tysięcy odsłon strony docelowej oraz ponad 120 publikacji prasowych. http://startupchallenge.pl/

Inne projekty