Browary Wrocławskie – artykuł multimedialny

Klient: Archicom
Jak mówić o nieco zapomnianej przestrzeni miasta? Jak zaprezentować proces przywracania do życia nieużytkowanych terenów po dawnym Browarze Piastowskim? Po raz pierwszy w Polsce do przedstawienia inwestycji mieszkaniowej został wykorzystany artykuł multimedialny – narzędzie pozwalające budować wielowątkowe opowieści.

Cel

Zaprezentowanie Browarów Wrocławskich – nowej inwestycji Archicomu – jako miejsca kompleksowo zaprojektowanego: z myślą o potrzebach mieszkańców, ale i szacunkiem do historii. Stwarzamy pretekst do rozmowy o tożsamości miejsca, które zapisało się w pamięci wrocławian.

Idea

Nie tworzymy kolejnej strony inwestycji o funkcji sprzedażowej, z planami mieszkań, cenami i aktualnościami. Piszemy opowieść, która oddaje klimat Browarów Wrocławskich jako miejsca, w którym chce się być: akceptującego różnorodność, sprzyjającego nawiązywaniu relacji. Wpisujemy się w aktualne trendy społeczne. Budujemy wizerunek dewelopera zajmującego głos w debacie nie o infrastrukturze, lecz o potrzebach wrocławian.

Artykuł multimedialny

Dzisiejsze podejście do treści i dziennikarstwa zmienia się. Ludzie coraz częściej chcą czytać długie formy. Artykuły multimedialne wykorzystują potencjał technologii, wzbogacając treść filmami, animacjami i nawigowaniem przez całą historię. Ten model reportażu jest wykorzystywany przez m.in. New York Timesa czy The Guardiana. Użytkownik angażuje swoje zmysły do poznania opowieści. Dzięki różnorodności form znacznie łatwiej wczuwa się w jej klimat.

Proces

Stojąc przed wyzwaniem stworzenia narracji o tym miejscu, konieczne było zaproponowanie medium, które uwzględni wielowymiarowość tego założenia architektonicznego. Wybór artykułu multimedialnego umożliwił poprowadzenia narracji na cztery różne tematy – idei inwestycji, historii dawnego zakładu, znaczeniu tego miejsca i architekturze kompleksu. Każda z tych ścieżek prowadzi przez inną historię – w zależności od tego, jaki temat najbardziej interesuje odbiorcę. Artykuł łączy w sobie trzy główne formy: tekst, fotografię i video.

Tekst

Pozyskiwanie informacji o tożsamości miejsca, architekturze i koncepcji Browarów Wrocławskich obejmowało liczne wywiady z ekspertami: urbanistami, architektami, pasjonatami historii i byłymi pracownikami Browaru Piastowskiego. Na bazie przeprowadzonych rozmów opracowaliśmy wyczerpujący artykuł w czterech głównych nurtach: o idei Browarów Wrocławskich, historii zakładu browarniczego, tożsamości miejsca i architekturze. Każda z opowieści wzbogacona została komentarzami ekspertów, cytatami z publikacji i albumów o Wrocławiu, a także anegdotami niezwykle barwnej osoby – pracownika, który spędził w Browarze Piastowskim całe swoje życie zawodowe – od 14 roku życia aż do emerytury. To właśnie połączenie różnych punktów widzenia pozwoliło stworzyć wielowątkową opowieść o charakterze tego miejsca.

Film

Narrację o uzupełniały filmy zrealizowane we współpracy z Camera Nera. To m.in. krótkie wywiady z projektantami Browarów Wrocławskich – architektami Dorotą Jarodzką-Śródką i Kazimierzem Śródką, a także relacje z wydarzeń organizowanych na terenie inwestycji – w pełni oddające jej charakter.

Fotografia

Artykułowi towarzyszą liczne zdjęcia i wizualizacje Browarów Wrocławskich. Dzięki współpracy ze stowarzyszeniem Wratislaviae Amici zaprezentowane zostały także archiwalne fotografie i widokówki prezentujące to znane wrocławianom miejsce.

Efekt

Zwieńczeniem procesu było powstanie serwisu, który prezentuje ideę i tożsamość miejsca. Strona nie ma funkcji sprzedażowej, ale swoją narracją wspiera budowanie wizerunku Browarów Wrocławskich jako kompleksowego założenia urbanistycznego – swego rodzaju miasta w mieście, które zaspokaja wszystkie potrzeby, łącząc w sobie funkcje mieszkalne, biurowe, handlowe, rozrywkowe i społeczne.

Przygotowanie tak obszernego artykułu było niemałym wyzwaniem przede wszystkim z uwagi na konieczność wykonania ogromnego researchu. Dużą część projektu stanowiło zapoznawanie się z publikacjami, eksplorowanie stron i forów internetowych poświęconych wspomnieniom o Wrocławiu. Istotne było też zachowanie lekkiej, reportażowej formy narracji, zupełnie innej od tej, która przeważnie towarzyszy komunikowaniu inwestycji deweloperskich. Artykuł multimedialny to naprawdę ciekawe narzędzie, które pozwala odbiorcom poznawać temat z różnych perspektyw.
Martyna Młynarczyk, PR Executive

Zachęcamy do zapoznania się z projektem: www.browarywroclawskie.pl

You are good. Get better.
0

Twój koszyk