Kurkowa 14

Klient: Nacarat
Pomysł na komunikację inwestycji Kurkowa 14 leży w zmianie stylu życia wielkomiejskiej klasy kreatywnej. Pośród mnóstwa nowych inwestycji pozycjonowanych bliskością zieleni, zimną architekturą i uśmiechniętą rodziną – obowiązkowo z Golden Retrieverem – pokazaliśmy inny model życia.

Launch marki

Spotkania, croissant w kawiarni tuż za rogiem, żywe uczestnictwo w kulturze, przyjaciele i ironiczny język – na tym oparliśmy komunikację inwestycji Kurkowa 14. Wszystko podlane dobrym designem i przepis na rynkowy sukces gotowy. Realizacja strategii opierała się na social media, eventach, lokalnej prasie, ale przede wszystkim… dobrze skomunikowanej marce.

Inspiracja

Inspiracją dla rozwiązań były książki i wykłady amerykańskich socjologów Richarda Floridy (autor koncepcji 3T – która mówi, że kluczowym indeksem rozwoju miast / dzielnic jest mariaż trzech wartości – tolerancji, talentu i technologii) oraz Charlesa Laundry (zwolennik kulturowego budowania wartości miast).  Inspiracją dla nas były rozwiązania społeczne, nie koniecznie infrastrukturalne, zainicjowane w Nowym Jorku (dzielnica Williamsburg), Londynie, czy Berlinie – gdzie nie trzeba zmieniać infrastruktury, by zyskała ona na wartości. Wystarczy porównać ceny lokali na Greenpoincie w NY w 2003 roku i teraz. Minęło 10 lat, ceny zmieniły się po dwakroć, a infrastruktura … jest taka sama. To było dla nas drogowskazem.

Realizacja projektu:

Konferencja prasowa

Dnia 1.czerwca, o godzinie 14:14 w Infopunkcie przy Łokietka 5 we Wrocławiu odbyła się konferencja na temat nowej, nadodrzańskiej inwestycji – Kurkowa 14. Organizatorem spotkania był deweloper – Nacarat, gościem specjalnym – Zbigniew Maćków, projektant inwestycji. Tematem spotkania była prezentacja jednego z pierwszych budynków mieszkalnych, otwartych na rzekę, zaprojektowanych z uwagą na otaczającą przestrzeń. Inwestycja doskonale wpisuje się w plany Rewitalizacji Nadodrza jest pierwszym tego typu projektem w tej części miasta. Konferencja była nietypowa, ponieważ organizowana była w siedzibie NGO (Łokietka5) na Nadodrzu (miejsce nie kojarzone z biznesem, a z kulturą), zamawiany był catering z Nadodrza (dania witariańskie z lokalu Wincentego 21). Zamiast kawy można było napić się produktów dystrybuowanych przez lokalną firmę Dobre Moce. Sama konferencja była także raczej debatą na temat Nadodrza i architektury oraz masterplanu dla dzielnicy, niż klasyczną prezentacją inwestycji. Obecni byli lokalni dziennikarze, ale także aktywiści, blogerzy i inne osoby związane emocjonalnie z miastem i Nadodrzem.

Magnesy kreatywności

Kurkowa 14 wraz z Agencją są głównymi mecenasami i pomysłodawcami akcji Magnesy dla Kreatywności 3T. Akcja ta wspierać ma kluczowe miastotwórcze wartości, takie jak tolerancja, talent i technologia. Organizowana będzie konferencja, gdzie dyskutowany będzie potencjał miasta w tych obszarach, potem grupy młodych aktywistów pod okiem tutorów opracowywać będą rekomendacje i mikroakcje dla wspierania modelu 3T we Wrocławiu (szczególnie na Nadodrzu).

Artystyczna Mapa Nadodrza

Nadodrze stać się ma właśnie wrocławskim Williamsburgiem, czyli miejscem gdzie młoda kultura, design, rzemiosło, niebanalna gastronomia się spotykają. Kurkowa 14 jest głównym sponsorem artystycznej mapy Nadodrza – mapy i listy punktów budujących wartość dzielnicy. Tu mieszczą się restauracje, puby, małe punkty rzemieślnicze, NGO, ośrodki kultury.

Sponsoring i wsparcie konferencji Masakrytycznie

Konferencja robiona przez aktywistów lokalnych a skupiająca się na rozwoju dzielnicy oraz kulturze zmiany. Poruszane tematy to głównie inkubowanie oddolnej kultury, partycypacja w kulturze, nowe modele i zmiana w kulturze miejskiej. Poruszane były tematy ruchów miejskich, ekologii i designu w przestrzeni publicznej. W konferencji uczestniczyli aktywiści, mieszkańcy, władze samorządowe.

Infografiki

Przygotowana została seria grafik i infografik na facebook z liczbą 14. Były to daty wydarzeń z liczbą 14 – chcieliśmy utrwalić w niebanalny sposób adres, oraz to, że inwestycja znajduje się 14 minut od rynku (była plansza komunikująca odległość z Solnego na Kurkową w ramach wystawy, którą organizowała Gazeta Wyborcza).

Akcja pocztówkowa

Wysłanych zostało 80 000 pocztówek w związku z wprowadzeniem się na teren inwestycji zespołu projektu. Świetnie zaprojektowane, unikające epatowania wizerunkiem inwestycji, a skupione na wartościach, pocztówki zostały rozesłane do nowych sąsiadów inwestycji.

Design i otoczenie

Jedną z podwalin sukcesu jest także wsparcie komunikacją wizualną – designerską, świetnie zaprojektowaną, zrozumiałą dla młodych twórców kultury. Mur otaczający inwestycję pomalowany i zaprojektowany został przez lokalną (oczywiście) grupę Kolektyf. Pawilon sprzedażowy zaprojektowany został przez wrocławskiego projektanta z firmy MOOOS i dostał nagrody za projekt wnętrza.

Kurkowa Domówka

Jedną z aktywności było zorganizowanie Kurkowej Domówki. W ten sposób chcieliśmy przywitać i poznać sąsiadów oraz przyszłych mieszkańców inwestycji. W trakcie eventu zaprezentowano 14 wybranych mieszkań, wszystkie 14% taniej. W wyniku promocji Kurkowa 14 zyskała trzynastu nowych lokatorów. To nie wszystko. Uczestnicy sprawdzili swoją wytrzymałość pod okiem srebrnego medalisty olimpijskiego z Pekinu – Pawła Rańdy, zasięgnęli porad u projektantów wnętrz i architektów. O samopoczucie i dobrą zabawę gości zatroszczyli się artyści – były występy cyrkowe, żonglerzy czy fakirka. Pomyśleliśmy także o najmłodszych. Dzieci tworzyły makiety osiedli marzeń, wykonywały nadruki na koszulkach czy ekologicznych torbach. Imprezę prowadzili Krzysztof Ibisz oraz Agata Młynarska.

Efekt

Kurkowa 14 to dziś jedna z najbardziej pożądanych i rozpoznawalnych inwestycji na mapie Wrocławia. Ponadto, udało się pozyskać kredytowanie na nią w szczycie recesji (uzależnione było to od 20% przedsprzedaży, którą udało się dzięki działaniom PR zbudować) inwestycja rośnie i świetnie się sprzedaje. Patrząc w skali makro: widać też niezwykłe ożywienie życia dzielnicy, spowodowane zapewne głównie działaniami miasta, ale także Inwestora, który nie tylko dał „impuls”, ale wciąż jest motorem napędowym dla działań rozwojowych dzielnicy. Projekt komunikacji Kurkowa14 jest projektem innowacyjnym i interesującym dla branży PR także z innego powodu. Zmiana metodologii komunikowania i budowania wizerunku inwestycji musiała także zmienić środek ciężkości w rozkładzie budżetu reklama – PR. Przeniesiony został ciężar wydatkowy na PR (w branży nieruchomości 90% budżetów komunikacyjnych) idzie na reklamę. I przynosi to skutek.

You are good. Get better.
0

Twój koszyk