Launch marki Rebtel w Polsce

Klient: Rebtel
Wyzwaniem przy współpracy z Rebtel w Polsce był niesamowicie konkurencyjny polski rynek telekomunikacyjny. Zdominowany przez wielką czwórkę (Plus, T-Mobile, Play, Orange) i pełen tzw. MVO (Virgin Mobile, Red Bull, Mobile Vikings), operatorów z marek o szerszym portfolio produktów (Biedronka, Carrefour).

Firmy konkurują cenowo, śrubując ceny w dół, a polski użytkownik niechętny zmianom.Starsi i biznesowi klienci - „przyzwyczajeni” do swoich operatorów – rzadko ich zmieniają. Młodzi użytkownicy za to nie czują silnej więzi z operatorem – dla nich ważna jest oferta, konstrukt i pozycjonowanie marki.

Marka pionierska

Rebtel to pierwsza telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki. Na rynek, który jest tak konkurencyjny, marka wchodzi z zupełnie nowym rozwiązaniem i nowym stylem życia. Oferta Rebtel dostępna była jedynie dla zaproszonych osób we Wrocławiu. Założenia narracyjne zakładały komunikowanie w sarkastyczny, zdystansowany sposób, co miało skutkować powstaniem autentycznej relacji z użytkownikami i kreować styl życia.

Rebtel został zaprojektowany dla ludzi młodych: buntowniczych, antysystemowych, zadziornych, zabawnych, kontrowersyjnych. Budowanie zasięgu i model sprzedaży oparte zostało na sieci ambasaodrów (mikroinfluencerów i liderów opinii) m.in. w aktywnych społecznie środowiskach młodych, w oparciu o hobby, style życia czy miejsce zamieszkania. Istotnym dla marki jest fakt, że środowiska te integrują się poprzez eventy i dobrą zabawę, co musiało zostać wykorzystane w planowanej komunikacji.

Strategia na buntowników

Kampania oparta została na kanałach online i outdorze – bliskich młodym – gdzie marka w sposób zabawny i zaczepny wita Wrocławian i przekazaniu im, że to pierwsze miasto na świecie z mobilną ofertą freemium.

Wykorzystane narzędzia komunikacji to: eventy, happeningi i działania stymulujące word of mouth, mocna komunikacja w social mediach (głównie przez działania z mikroinfluencerami, YouTube) czy mocne biznesowe umocowanie działań w mediach tradycyjnych.

Ambasadorzy i imprezy

Rebtel towarzyszył użytkownikom przy każdym wydarzeniu. Budował przez to społeczność zintegrowną, autentyczną. Przed startem sprzedaży marka obecna była na Juwenaliach, Wittigaliach (wydarzenie Politechniki Wrocławskiej), Ekonomaliach (Uniwersytet Ekonomiczny) i wszystkich innych ważnych studenckich imprezach

W ramach promocji i budowania społeczności wspólnie z Rebtel zorganizowaliśmy kilka imprez integracyjnych m. in. na barce, gdzie 200 ambasadorów Rebtel mogło pochwalić się swoimi talentami, zacieśnić więzy i stworzyć wokół Rebtel szum w swoich social mediach.

Rebtel dla mediów

Rebtel rozpoczął kampanię dwiema konferencjami dla mediów:

  • – 6.06 we Wrocławiu, w Kinie Nowe Horyzonty, zaprezentowany został filmik o marce i – na poważnie – celach i powodach wyboru Wrocławia (opowiedział Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland)
  • – 8.06 miała miejsce konferencja w Warszawie – dla mediów i blogerów branżowych, specjalizujących się w Telco; przedstawiono markę, model biznesowy, etc.


Efekty kampanii (start działań komunikacyjnych maj 2018):

  • – działania medialne i ich efekt: 74 publikacje o zasięgu sumowanym ponad 20 mln osób, z AVE na poziomie 220 tys.
  • – ponad 8000 zamówień w systemie, a już pod koniec lipca 2018 Rebtel ma 1000 aktywnych abonentów
  • – filmik z Mr. Roboto i launchem kampanii to około 300 tys. odsłon online
  • – pod koniec czerwca 2018 Rebtel ma już 500 ambasadorów
  • – w kilkunastu przygotowanych przez nas wydarzeniach i imprezach wzięło udział prawie 5 tys. młodych Wrocławian

 

„Jednym z głównych wyzwań przy budowaniu społeczności wokół Rebtel, marki szczególnie skupionej na millenialsach było stworzenie komunikacji i zaprojektowanie eventów przystających do ich wysokich oczekiwań. Ambasadorzy Rebtel, to jakimi są osobowościami, determinowało potrzebę myślenia out-of-the-box, kreatywnego i angażującego podejścia do komunikacji i eventów. Niewątpliwym ułatwieniem pracy było to, że podejście nasze i firmy Rebtel pozwoliło nam nagiąć granice i stworzyć coś specjalnego za każdym razem kiedy marka angażowała się w swoją społeczność.”
Dorian Zapata-Rioja, Senior PR Manager

You are good. Get better.
0

Twój koszyk