One Day in Wro

Klient: projekt własny Publicon
One Day in Wro to inicjatywa, która powstała z potrzeby zrobienia czegoś dobrego dla miasta, wspólnie z mieszkańcami, dla mieszkańców. Trochę na przekór wszystkim kampaniom promocyjnym miasta, które nie zdobywają uznania wśród odbiorców. Chcieliśmy pokazać, że można wspólnymi siłami, dobrze się bawiąc, zrobić coś fajnego, kreatywnego, przedstawiającego miasto tak, jak my naprawdę je widzimy. Różni ludzie to różne spojrzenia na to samo zagadnienie, a także niepowtarzalny bagaż emocji, który im towarzyszy.

Do zabawy zaprosiliśmy wszystkich wielbicieli naszego miasta: jego mieszkańców, studentów, a także turystów, którzy dzięki #onedayinwro mogli poznać piękno stolicy Dolnego Śląska. Ponadto do akcji przyłączyły się osoby interesujące i zajmujące się fotografią oraz użytkownicy aktywnie publikujący zdjęcia na Instagramie. Każdy chętny mógł pokazać cząstkę siebie w nietypowy sposób. Zaprezentować miasto według swojego punktu widzenia, stworzyć niepowtarzalną wizytówkę Wrocławia. Stworzyliśmy możliwość poznania miasta z „tej drugiej” strony – pełnej energii, chęci działania, otwartości, współpracy. 15 343 przesłanych zdjęć, 336 opublikowanych na Instagramie z hasztagiem #onedayinwro oraz #igerswroclaw, 40 uczestników i tylko jeden dzień na uwiecznienie życia naszego miasta. Tak powstał nasz InstaMovie – film polegający na poklatkowej prezentacji zabytków, mieszkańców i ciekawych atrakcji Wrocławia na zdjęciach zrobionych za Instagrama.

 

 

Prace nad filmem trwały kilka miesięcy. Dużo czasu zajęło zebranie odpowiedniej liczby zdjęć. Mieli je przesyłać wrocławianie, a wszystkie miały być kadrowane i edytowane za pomocą Instagrama. Żeby ułatwić zadanie, uczestnicy otrzymali konkretne wytyczne dotyczące tego, które miejsca fotografować. Należało więc przejść wyznaczoną trasę uwieczniając komórką m.in. Operę, Hotel Monopol, Przejście Świdnickie, pl. Solny, Ratusz, Uniwersytet Wrocławski, Wyspę Słodową, by następnie zakończyć spacer na Ostrowie Tumskim.

Komunikacja projektu od samego początku zakładała wykorzystanie możliwości nowych mediów do zdobycia tzw. buzz’u w social media. Dzięki takim platformom, jak Facebook, Instagram, Twitter i YouTube nie osiągnęlibyśmy oczekiwanego zasięgu, ale to bez zdjęć zrobionych za pomocą Instagrama nie mógłby powstać nasz InstaMovie.

W projekcie pokazaliśmy w innym świetle miejską infrastrukturę i wyjątkową architekturę Wrocławia. Szczególnie chcieliśmy podkreślić rolę miasta w codziennym życiu jego mieszkańców, a także to, jak duży ma ono na nich wpływ. Wrocław nie jest miastem obojętnym. I to widać szczególnie na zrobionych zdjęciach.

#onedayinwro, dzięki swojemu niebanalnemu i unikalnemu podejściu do wykorzystania social mediów, pokazał wyjątkową więź mieszkańców Wrocławia z samym miastem. Multikulturowość, międzypokoleniowość i otwartość to cechy, które widać na każdym zdjęciu z osobna, ale przede wszystkim na InstaMovie.

Udało się nam – mieszkańcom – spędzić razem wspaniale czas na fotografowaniu zabytków i pięknych zakątków Wrocławia. Pokazać miasto w działaniu. Wspólnie stworzyć wizytówkę naszego miasta, coś czym możemy się szczycić i promować wśród innych miejscowości. Przy niemal zerowym budżecie, bo wszelkie działania i dotarcie do odbiorców były możliwe dzięki zdobyczy social mediów. Co z tego wynikło? Ponad 15 000 wykonanych zdjęć, 30 GB danych,  publikacje w Internecie (wroclaw.pl, tuwroclaw.pl, admonkey.pl, wroclaw.gazeta.pl,) oraz informacje w radio TOK FM, radio LUZ. W ciągu kilkunastu dni osiągnęliśmy blisko 300 000 zasięg w social media, a post o #onedayinwro znalazł się także na oficjalnym fanpage’u miasta Wrocławia.

Inne projekty