AXA XL – People-centered global brand

Klient: AXA XL (wcześniej XL Catlin)
W 2016 roku rozpoczęliśmy z XL Catlin współpracę, której celem była budowa marki na lokalnym rynku. Biorąc pod uwagę kamień milowy w historii firmy w Polsce - inaugurację nowoczesnej i eco-design powierzchni biurowej w budynku Pegaz - był to właściwy moment.

To właśnie Publicon pracował nad tym, aby XL Catlin po raz pierwszy pojawił się w mediach regionalnych prasie regionalnej i mediach. Od tego czasu systematycznie dostarczamy firmie różne kreatywne rozwiązania – produkty komunikacji wewnętrznej, imprezy, warsztaty – i dbamy o widoczność marki w mediach społecznościowych.
XL Catlin jest jednym z największych na świecie dostawców ubezpieczeń Property & Casualty (ubezpieczeń innych niż na życie) i reasekuracyjnych i szacuje łączną wartość bieżącą netto (NPW) na ponad 3 mld USD. Wrocławskie Centrum Shared Service świadczy usługi ubezpieczeniowe i reasekuracyjne na rynkach specjalistycznych. Pomaga firmom ubezpieczeniowym, aktuarialnym i specjalistom ds. roszczeń na całym świecie.

Inauguracja nowego biura – 2016

Czas przypadający na otwarcie nowego biura był bardzo aktywny. Przygotowaliśmy wydarzenie przedinauguracyjne, podczas którego przywitaliśmy pracowników muffinami, upominkami i balonami przy ich nowych biurkach. Kolejnym krokiem było prowadzenie działań wizerunkowych, rozwój i koordynacja produktów komunikacyjnych oraz zorganizowanie uroczystości oficjalnego otwarcia dla kierownictwa firmy, influencerów, przedstawicieli władz lokalnych i mediów. Wypracowaliśmy ekspozycję marki we wszystkich istotnych mediach lokalnych, głównie w prasie i internecie, pojawił się także obszerny reportaż telewizyjny. Zadbaliśmy o odpowiednią ekspozycję w mediach społecznościowych. https://www.youtube.com/watch?v=lgYCQH8VtMI&t=1s

“With my commitments everywhere” – odzwierciedlenie wartości firmy

Odzwierciedlenie wartości firmy jest kluczem do wzmocnienia marki. Pracownicy są najlepszymi ambasadorami własnej firmy. W tym celu zrealizowaliśmy Kampanię Employer Branding opartą na wartościach XL Catlin: “Make it better”, “Be future-focused”, “Collaborate”, “Be accountable”, “Do what’s right”. W pierwszym etapie zaprosiliśmy wszystkich pracowników XL Catlin w Polsce do dobrowolnego napisania o tym, co oznacza dla nich ich ulubione zobowiązanie. Autorzy najciekawszych odpowiedzi zostali wybrani do profesjonalnej, plenerowej sesji zdjęciowej. W kolejnym etapie wybrano 7 zgłoszeń, których autorom zorganizowaliśmy sesje zdjęciowe w różnych miejscach we Wrocławiu. W trzeciej fazie kampanii na Facebooku XL Catlin Poland ukazały się profesjonalnie przygotowane zdjęcia. Każde z nich zawierało cytat oraz fotografię jego autora. Kampania była bardzo atrakcyjna wizualnie, charakteryzowała się prostą estetyką, przesłaniem, uwzględniała także akcent lokalny. Format ten okazał się bardzo atrakcyjny dla mediów społecznościowych.

Employer Branding i działania wewnętrzne

W poprzednim roku współpracy skupiliśmy się na pracownikach XL Catlin. Wyprodukowaliśmy w tym okresie 6 filmów wideo, 3 z nich w formacie relacyjnym, w którym pracownicy dzielą się swoimi przemyśleniami i motywacją z pracy w XL Catlin. Filmy przygotowane w tym okresie, zostały umieszczone na Facebooku i osiągnęły ponad 25 tys. odsłon. Ponadto, rozwinęliśmy także inspirujące warsztaty wewnątrz firmy, m. in. z Adamem Bieleckim, uznanym polskim alpinistą, który podzielił się prelekcją na temat samodzielności i podejmowania szybkich decyzji w trudnych chwilach, czy z dr Aleksandrą Przegalińską-Skierkowską z MIT Center for Collective Intelligence, która przedstawiła znakomitą prezentację wpływu nowych technologii na mózg i wydajność pracy. Dbamy o to, by eksperci XL Catlin byli obecni w mediach. Wszystkie nasze działania są zaprezentowane na profilu na Facebooku – XL Catlin Poland. Od początku naszej współpracy do chwili obecnej udało nam się osiągnąć zasięg >320 tys. użytkowników, >42 tys. kliknięć postów oraz zaangażowania >44 tys. użytkowników.

Największym wyzwaniem w pracy z tak dużymi korporacjami jak XL Catlin jest zarządzanie komunikacją na wielokulturowym poziomie. Biura XL Catlin zlokalizowane są w wielu miejscach na świecie, co sprawia, że wypracowanie odpowiedniego modelu pracy wymaga połączenia kanałów komunikacji z pracownikami i managementem z różnych krajów i kręgow kulturowych. Trzy lata pracy z XL Catlin pozwoliły nam w pełni zrozumieć potrzeby związane z PR i komunikacją wewnętrzną tego typu firm.
Dorian Zapata-Rioja – Senior PR Manager

 

You are good. Get better.