„Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media” - Publicon

„Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media”

Klient: projekt wewnętrzny
Branżowy poradnik napisany przez cały zespół agencji PR. Jak zrealizowaliśmy pierwszy projekt z zakresu self-publishingu?

Idea

Pod koniec 2018 roku postanowiliśmy opracować pierwszą wspólną publikację. Ten praktyczny poradnik z założenia nie miał być podręcznikiem akademickim, a syntetycznie zebraną wiedzą z różnorodnych dziedzin, z którymi mamy do czynienia przy realizacji różnorodnych projektów.

Naszym założeniem było stworzenie narracji spójnej w swoim wydźwięku, a zarazem różnorodnej. Publikacja ma kilkunastu autorów: każdy z nich pracuje na co dzień przy nieco innych zadaniach, ma zupełnie odmienne spojrzenie, a wreszcie i styl. Nie chcieliśmy jednak mocno ingerować redakcyjnie w samą warstwę tekstową, aby uspójnić ją językowo. Uważamy bowiem, że ta różnorodność będzie dużą wartością także dla czytelników.

podręcznik o public relations i brandingu

Wyzwania

Self-publishing wymagał sporego zaangażowania całego zespołu. Musieliśmy dopilnować każdego szczegółu: zarówno wyboru podwykonawców (korekta, wydruk), układu treści, spójności w strukturze tekstów, składu, pozyskania numeru ISBN, stworzenia sklepu internetowego, jak również nawiązania współpracy z partnerami merytorycznymi projektu. Partycypacja wszystkich pracowników doskonale uwidoczniła specyfikę pracy zespołowej, kiedy to wszyscy jesteśmy w pewien sposób zależni od pozostałych – w terminowości, w uzgodnieniu treści tak, aby uniknąć powielania informacji. Każdy miał wpływ na ostateczny kształt publikacji i zakres tematyczny.

Martyna Hliwa (Młynarczyk), PR Executive i koordynator projektu

książka o public relations i marketingu

Ebook czy wersja papierowa?

Dużą część dyskusji zajęło nam ustalenie formy publikacji. Widzieliśmy wiele zalet i wad każdego z rozwiązań. Wydanie samej wersji elektronicznej byłoby z pewnością łatwiejsze, jednak z drugiej strony na korzyść wydruku – choć bardziej czasochłonnego i kosztownego – przemawiała namacalna forma, dzięki której książka staje się niejako naszą wizytówką. To wreszcie nowe doświadczenia wiążące się ze skoordynowaniem pierwszego projektu self-publishingowego, a zarazem doskonały pomysł na unikatowy prezent dla klientów.

książka o komunikacji i public relations

Proces krok po kroku

1. Opracowanie wstępnej koncepcji publikacji. Określenie grupy odbiorców, formy, nakładu, tytułu, objętości i zakresu tematycznego. Na tym etapie decyzje były najpierw konsultowane przez wszystkich pracowników, natomiast ostateczne wybory należały do inwestora (Publicon/Szymon Sikorski).

2. Przygotowanie i korekta treści. Każdy z pracowników miał do napisania jeden dział, zgodny z jego obszarem zainteresowań i wynikający z projektów, jakie na co dzień realizuje. Aby zachować spójność narracji, opracowaliśmy jednakowy konspekt rozdziału. Na tym etapie decyzje były podejmowane w węższym gronie – koordynatora projektu, liderów zespołów i CEO.

3. Skład. Za identyfikację wizualną książki wykorzystywaną w materiałach promocyjnych i przygotowanie publikacji do druku odpowiedzialna była jedna osoba – nasz Senior Graphic Designer, Mikołaj Ławnicki.

4. Nawiązanie współpracy z partnerami. W gronie tym znalazły się uznane branżowe organizacje: Brand24, Sotrender czy Conrego. Razem z partnerami merytorycznymi opracowaliśmy dwa rozdziały specjalne: o prawie w PR (Olesiński & Wspólnicy) oraz o monitorowaniu mediów w praktyce (PRESS-SERVICE Monitoring Mediów).

5. Wybór podwykonawców. Tu raczej nie będzie zaskoczenia – tym, co potrzebowaliśmy zlecić na zewnątrz, są korekta oraz wydruk. Konieczna była rozmowa ze specjalistą z drukarni, który przedstawił nam najkorzystniejsze rozwiązania. Niezbędne było także wykonanie próbnego wydruku arkuszy.

6. Działania promocyjne. Razem z naszymi patronami medialnymi (OOH Magazine i Sprawny Marketing) przygotowaliśmy merytoryczne artykuły poruszające tematy zawarte w książce. Po premierze zorganizowaliśmy również spotkanie autorskie we Wrocławiu. Na bieżąco prowadzimy także współpracę recenzencką oraz działania w social mediach.

Patronat medialny objęli Sprawny Marketing i OOH Magazine. Partnerami publikacji są Brand24, Sotrender, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Olesiński & Wspólnicy i Conrego.

Książkę możesz zamówić tutaj: turn.publicon.pl. Znajdziesz tu także spis treści i informację o autorach publikacji.

Chcesz otrzymać egzemplarz recenzencki? Napisz, jakie medium reprezentujesz i wyślij maila na m.hliwa@publicon.pl.

You are good. Get better.
0

Twój koszyk