XEOS

Klient: XEOS
Nasza współpraca z firmą XEOS rozpoczęła się w momencie podjęcia decyzji inwestora o realizacji obiektu na Dolnym Śląsku.

W pierwszej fazie pracy nad projektem działania agencji skupiały się głównie na komunikacji kryzysowej i public affairs. Po zażegnaniu kryzysu, komunikacja przeszła w standardowy zakres, a wraz z rozwojem firmy i postępem prac związanych z realizacją budowy centrum naprawy i serwisowania silników lotniczych XEOS w Środzie Śląskiej, spectrum naszych działań agencyjnych stale się poszerzało. Dziś w ramach projektu zajmujemy się komunikacją 360: media relations, investor relations, public affairs, employer brandingiem, social media, graphic designem oraz organizacją eventów.

Sytuację kryzysową związaną z budową centrum XEOS udało nam się zażegnać prowadząc otwarty dialog z lokalną społecznością i mediami. W naszych działaniach stawialiśmy na transparentność i dostępność – organizowaliśmy spotkania z lokalną społecznością, prowadziliśmy badania nastrojów społecznych czy wpływu samego zakładu na środowisko, a następnie publikowaliśmy wyniki tych badań i po raz kolejny – rozmawialiśmy. Po opanowaniu pierwszych problematycznych sytuacji rozpoczęliśmy szeroko pojętą pracę nad wizerunkiem marki. Celem unormowania relacji z otoczeniem, kontynuowaliśmy spotkania z mieszkańcami Środy Śląskiej (także protestującymi) oraz Wrocławia, lokalnymi przedsiębiorcami, władzami, a także z mediami czy przedstawicielami dolnośląskich uczelni technicznych. Organizowaliśmy konferencje dla prasy oraz spotkania informacyjne. W nasze działania zaangażowane były takie osoby jak Prezydent Wrocławia, przedstawiciele Politechniki Wrocławskiej, Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej czy Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – organizacji wspierających inwestycję od samego początku.

Po unormowaniu relacji z otoczeniem, skupiliśmy się na budowie wizerunku marki jako pracodawcy. Stworzyliśmy stronę internetową poświęconą rekrutacji, a dodatkowo przeprowadziliśmy kampanię online wspierającą działalność HR firmy. W międzyczasie stale prowadziliśmy kampanię informacyjną, dbając o obecność XEOS w mediach lokalnych, branżowych i ogólnopolskich. Powstał także profil spółki na LinkedIn. Niedługo później uroczyście otworzyliśmy XEOS Training Center na Bielanach Wrocławskich, wprowadzając do niego pierwszych mechaników szkolących się do pracy w powstającym zakładzie. Medialnie wspieraliśmy takie wydarzenia, jak wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę centrum czy study tour po centrum szkoleniowym.

XEOS to bez wątpienia jeden z naszych największych i najbardziej rozwojowych projektów. Praca z tym klientem pozwala nam prowadzić bardzo szeroko zakrojone działania – począwszy od wysyłek newsletterów, organizację eventów (ceremonia wbicia symbolicznej pierwszej łopaty, prowadzenie study tour i press tour, konferencje prasowe), działania media relations, pełne wsparcie employer brandingowe oraz bieżące prowadzenie kanałów social media. Szczególnie doceniamy to, że mamy możliwość współtworzyć wizerunek XEOS od pierwszego dnia funkcjonowania firmy. Dziś z przyjemnością możemy powiedzieć, że XEOS to rozpoznawalna w Polsce marka, która stale rośnie w siłę. Naszym kolejnym krokiem będzie budowa rozpoznawalności marki w Europie i na świecie.

Inne projekty