Zawartości

Klient: projekt własny Publicon
Za nami trzy edycje konferencji Zawartości - imprezy, którą Publicon organizuje wspólnie z Uniwersytetem SWPS. Wystąpiło dla nas już kilkudziesięciu prelegentów reprezentujących bardzo różne dyscypliny, ponad 1500 gości, a wszystkie edycje spotkały się z bardzo pozytywnym feedbackiem od uczestników.

Zawartości są jednym ze sposobów realizacji naszej strategii, którą krótko opisywaliśmy na początku 2018 roku. Mają łączyć, mają być mądre, otwierać głowy i budować platformę dla nawiązywania relacji.

Podstawowe założenia Zawartości

Większość eventów branżowych ma stały scenariusz. Prelegent — prezentacja. Panel. Case study, słupki, porady. Dowcip, filmik, print screen, śmieszny case study, mądre słówko. Nowe pojęcie, zjawisko, statystyka. I to w zasadzie ma swój urok, bo to świetny sposób na spędzenie czasu. Publicon jest na rynku 12 lat, za nami na kilkaset wydarzeń branżowych i wiemy, że trudno znaleźć coś nowego i świeżego w tym formacie. Dlatego cały czas szukamy. Inspiracją dla konferencji Zawartości była podejrzana gdzieś na Brooklynie Noc Filozofii i Idei, bo to, czego — naszym zdaniem — brakuje na firmamencie wydarzeń dla branży kreatywnej, to właśnie głębszej refleksji nad zmianą, która opisywana i nazywana jest w codziennej pracy.

Dlatego zdecydowaliśmy, że Zawartości będą zderzać osoby z naszą branżą niezwiązane. Zapraszamy filozofów, psychologów, socjologów, antropologów, medioznawców i wielu innych ekspertów z różnych dziedzin. Nie zawsze mówią oni językiem branży kreatywnej, ale mówią o rzeczach bezpośrednio nas dotyczących. Najlepsze projekty rodzą się właśnie na styku różnych doświadczeń. Chcieliśmy się przekonać — i już po 3. edycji widać, że było to słuszne założenie.

Zdecydowaliśmy, że nasze panele będą długie. W mediach widać powoli znużenie powierzchownością komunikacji social mediowej i postępującej tabloidyzacji przekazów (które w większości gonią jedynie za klikalnością). Z drugiej zaś strony jesteśmy świadkami narodzin nowych projektów którym kibicujemy, takich jak: Magazyn Pismo, Outriders, rozwijają się magazynowe wydania dzienników i portali.

Zawartości współorganizujemy z Uniwersytetem SWPS we Wrocławiu. Idealnie nam to miejsce pasowało, ponieważ zajęcia ze studentami są tam prowadzone zupełnie inaczej — opierają się na rozmowie, konfrontacji, dialogu — wymagają myślenia i zaangażowania obu stron. Podobnie rozumiemy cel Zawartości — powrót do prawdziwej, pogłębionej rozmowy.

Multidyscyplinarność — wszyscy teoretycy innowacji (od Riesa, przez ludzi z Ideo, na Adamie Grancie skończywszy) mówią, że najlepsze rzeczy powstają na przecięciu. Ludzi, firm, biznesów, idei. Wyszliśmy więc z inicjatywą, by ludzi mieszać — inżynierów z dizajnerami, branżę kreatywną z biznesem, twórców muzyki ulicznej z prawnikami, pracodawców z pracownikami. Tak, to były ciekawe rozmowy. Z tego wynika kolejna wartość, a mianowicie network. Czasami nie wiemy, że coś (ktoś) jest, dopóki go nie poznamy. A jak poznamy — możemy coś razem zrobić. I o to chodzi. Swoją drogą, to naprawdę wspaniale świadczy o Wrocławiu, że zamiast bogatej oferty miejskiej gastronomii (i nie tylko) — młodzi ludzie wybierają dyskusje w piątkowy wieczór.

Last but not least: biznes. Tak, Zawartości przekładają się na biznes. Budują wiarygodność we wsparciu procesów komunikacyjnych dla młodych (kampanie EB, produktowe, a nawet komunikacja korporacyjna). Ściągają osoby odpowiedzialne za komunikację, które szukają nowych pomysłów i inspiracji.

Event to platforma do powiedzenia czegoś o sobie i dla zderzania różnych osobowości, firm, marek. Modelowymi eventami dla mnie są dziś na świecie: SXSW no i rzecz jasna Burning Man. Nie ma dwóch uczestników, którzy tak samo doświadczą tych eventów. Tam po prostu jesteś, pośród ludzi, którzy myślą, tak jak Ty. Jest idea, jest bogaty program. Pod koniec dnia jednak chodzi o poczucie bycia razem — jakkolwiek patetycznie to nie zabrzmi — o wspólnotę.

Steve Jobs nauczył biznes tego, by „myśleć inaczej”. Dla tych, którzy w to wierzą, robimy właśnie Zawartości.

Więcej: www.facebook.com/zawartosci

www.zawartosci.com

Inne projekty