Co roku jesteśmy notowani w istotnych rankingach branżowych, co jest docenieniem naszej wytężonej pracy i dowodem na to, że rośniemy na tle konkurencji. W najnowszym rankingu Press PR Check znaleźliśmy się na 9. miejscu w rankingu Fee Income, a także na 12. pod kątem przychodów.
Serdecznie dziękujemy naszym klientom, partnerom i pracownikom – to nasz wspólny sukces. Nabieramy tempa i przygotowujemy się do następnych wyzwań!
Zachęcamy do lektury całego raportu: https://www.press.pl/…/artykul/73520,ranking_-pr-check…
PKP Intercity jest największym operatorem kolejowym, dzięki któremu możemy dojechać do jakiegokolwiek ośrodka turystycznego nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Każdego dnia 400 nowoczesnych pociągów rusza w trasę, zapewniając komfortowe podróżowanie. Teraz PKP Intercity dołącza do naszych klientów, a naszym zadaniem będzie kompleksowa obsługa w zakresie social media marketingu.
Już teraz wpadajcie na profil PKP Intercity na Facebooku i śledźcie go na bieżąco!
Za nami 15 lat na rynku: czas zdobywania doświadczenia, budowania relacji z klientami i publicznością, tworzenia mocnego zespołu. Zaczynaliśmy naszą działalność, gdy Polska została przyjęta do strefy Schengen.
Jakie zmiany w ciągu 15 lat nastąpiły w branży marketingu? Jak utrzymujemy się w świecie tak silnej konkurencji? Zapraszamy Was do lektury wywiadu z naszym CEO Szymonem Sikorskim w Marketing przy Kawie.
W jaki sposób ludzie oceniają miasto, do którego mają zamiar się przeprowadzić? Biorą pod uwagę kwestie takie jak praca, koszty utrzymania, gospodarka mieszkaniowa czy dostęp do zieleni. To właśnie pod tymi względami przyglądaliśmy się różnorodnym aspektom mieszkania w Wałbrzychu, przygotowując raport inaugurujący kampanię promocyjną tego regionu.
Publikację opracowaliśmy we współpracy z Miasto2077 / Green is Good. Analizowaliśmy aspekty typu best place to live: pracę, koszty utrzymania, dostępność zieleni, gospodarkę mieszkaniową – wszystko to, co na co dzień decyduje o satysfakcji z życia. Korzystaliśmy przy tym z szerokiej listy dostępnych baz danych. Ilościową część raportu wsparliśmy pogłębionymi wywiadami indywidualnymi z osobami, które w ostatnich latach przeprowadziły się do Wałbrzycha.
Hasłem przewodnim kampanii jest „Wałbrzych – miasto z widokami”. Poprzez działania chcemy pokazać, że region ten zapewnia doskonałe warunki do życia, pracy czy inwestowania.
Raport jest dostępny na: https://bit.ly/RaportMiastoZWidokami
Dziś, z okazji Dnia Dziennikarza Sportowego, przygotowaliśmy dla Was niespodziankę! Opracowaliśmy specjalny ranking 10 najlepszych publikacji z tej dziedziny, które powstały w ciągu ostatniego roku. Wybierając zwycięskie materiały, zwracaliśmy uwagę na to, jakie emocje wzbudzają, na ich merytorykę, analityczne podejście i nieszablonowe podejście do tematu.
Zapoznajcie się z naszą listą: https://bit.ly/Dzień-Dziennikarza-Sportowego
Które znalazłyby się na Waszej liście TOP 3.?
To lato będzie gorące! Wchodzimy w projekt, który rozgrzewa serca wszystkich fanów amerykańskich klasyków.
Współtworzymy tegoroczną edycję American Cars Mania – największej międzynarodowej amerykańskiej imprezy motoryzacyjnej w Polsce. Odpowiadamy za promocję wydarzenia, social media i wsparcie merytoryczne w organizacji eventu.
Widzimy się już w najbliższy weekend, 24-26 czerwca na Tarczyński Arena Wrocław!
Chyba wszyscy pamiętają te czasy, gdy posiadanie telefonu Nokia 3310 z klawiszami i czarno-białym ekranem było czymś luksusowym. W ciągu 30 lat świat zmienił się o 180 stopni i wkroczył w nową erę! Nokia 3310 stała się legendą, a my korzystamy dziś z zupełnie innych urządzeń.
Telefony komórkowe stały się zwykłą codziennością. Dziś mija równo 30 lat, odkąd w naszym kraju pojawiły się telefony komórkowe. Dokładnie 18 czerwca 1992 roku Centertel rozpoczął w Polsce swoją działalność. Początkowo komórka była wyłącznie narzędziem do dzwonienia, dziś zastępuje wiele urządzeń. Aż 82% Polaków twierdzi, że śpi z telefonem.
„Telefony zmieniły biznes i politykę – dziś konsument / wyborca śledzi nasze czyny 24/7, jest ciągle podpięty, oczekuje interakcji i odpowiadania 24/7. W zasadzie zmieniło się prawie wszystko”, mówi Szymon Sikorski, CEO Publiconu.
Z okazji trzydziestolecia przygotowaliśmy specjalny raport, z którego dowiecie się, jak wyglądały pierwsze lata komórek w Polsce i jak ewoluował ten rynek https://tiny.pl/9zf7x
Rebranding marki to zawsze odrodzenie i początek czegoś nowego, wyjątkowego i unikalnego. Naszym zadaniem było zaakcentować wyjątkowość, ponadczasowość i funkcjonalność architektury obiektu, która jest doskonałą metaforą skutecznej i nastawionej na maksymalną efektywność oferty Uzdrowiska Ustroń.
To największy kompleks uzdrowiskowy w Europie i zarazem miejsce, w którym można naprawdę poczuć moc natury. Jak pokazują statystyki, najwięcej Polaków w poszukiwaniu głębokiego relaksu wybiera miejscowości górskie. Pobyt w uzdrowisku jest idealnym uzupełnieniem prawdziwego odpoczynku i regeneracji.
Przyjeżdżając do tego miejsca, goście pragną zdrowia, odpoczynku i natury. Stworzone przez nas logo i sub-brandy mają podkreślać właśnie te wartości. Nawiązują do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu i podkreślają główne cechy marki.
Więcej na temat projektu przeczytacie na naszym profilu na Behance.
Od dłuższego czasu pracujemy z największym projektem branży narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski. Dziś możemy się pochwalić kolejną świetną publikacją.
W najnowszym wydaniu magazynu Rynek Turystyczny będziecie mogli przeczytać, z czym w tym sezonie musieli się zmierzyć właściciele stacji narciarskich. W publikacji przekonujemy, że i w sezonie letnim ośrodki narciarskie oferują wiele atrakcji. Zachęcamy do lektury!
17 maja odbył się pierwszy dzień Sportbiz – jednego z najważniejszych spotkań w branży sportowej w Polsce. Głównymi tematami wydarzenia były marketing sportowy, potencjał sportowych marek oraz marketing sponsoringowy. W ostatnim dniu odbędzie się również XVIII Gala Sportu i Biznesu, podczas której zostaną rozdane Nagrody Biznesu Sportowego.
Naszej ekipy również nie mogło zabraknąć na tym wydarzeniu. W roli prelegenta wystąpił dzisiaj między innymi Michał Tkaczyszyn, Head of Sport&Public. Michał mówił o tym, że brak wypracowanych i wspólnie uznawanych wskaźników efektywności sponsoringu jest największym wyzwaniem branży i jednocześnie okazją do rozwoju działu sportowego Publiconu.
Pierwszy dzień za nami, a co nas czeka dalej?
Publicon Sport rozwija się bardzo dynamicznie. Strzelamy w bramkę… i tak! Mamy kolejnego klienta sportowego. Tym razem jest to UAF Marketing LCC, wyłączny partner handlowy Ukraińskiego Związku Piłki Nożnej.
Firma rozpoczęła swoją działalność w 2016 roku – wtedy, gdy na świecie odbywały się rozgrywki w ramach Mistrzostw Europy. UAF Marketing zajmuje się wszystkimi dziedzinami marketingu i handlu ukraińskiego Związku Piłki Nożnej. Jej głównym zadaniem jest rozwój ukraińskiej piłki nożnej i jej monetyzacja.
Nasze działania mają na celu pozyskać sponsorów i partnerów dla ukraińskiej drużyny narodowej, która już w czerwcu będzie gospodarzem dwóch meczów w Polsce.
Od samego początku mocno angażujemy się w pomoc Ukrainie, a teraz robimy to na kolejnym poziomie – biznesowym.
Skuteczna, spójna strategia i konsekwentna komunikacja to podstawa osiągnięcia pozycji lidera w branży. Przy projekcie SRDK Architekci Studio Śródka odpowiadamy za obsługę komunikacyjną. Nasze działania zapewniły obszerne materiały w takich tytułach biznesowych jak Forbes.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita czy architektonicznych – Architektura Murator, Architektura&Biznes czy PropertyDesign.
Cieszymy się ze współpracy z SRDK Architekci Studio Śródka. Ich przykład pokazuje nam, że konsekwentne działanie i stawianie sobie ambitnych celów zawodowych ma ogromny sens.
Gesty, znaki, piktogramy – to za ich pomocą się porozumiewamy. Prusice to gmina otwarta, inkluzywna. Chcieliśmy to pokazać w znaku, dlatego wykorzystaliśmy motyw dłoni, pochodzący z uchwalonego w 2006 roku herbu miasta. To historyczne nawiązanie do surowego prawa, które panowało w dawnych Prusach.
Wokół tego elementu zbudowaliśmy (pół)otwarty system identyfikacji wizualnej, który żyje i ewoluuje, znajduje różne zastosowania, ale jest spójny w zdefiniowanych przez nas ramach. Dłoń, jej różne wersje i układy tworzą różne znaczenia, które możemy wykorzystać w komunikacji z poszczególnymi grupami odniesienia, do oznaczania instytucji, inicjatyw, imprez, miejsc.
– Prusice to gmina, która wyciąga pomocną dłoń do mieszkańców. Z otwartością wita przedsiębiorców i inwestorów. Jest gościnna wobec turystów. Wszystkie te atrybuty Prusice mogą teraz komunikować bez słów. To miejsce, dla którego ważna jest inkluzywność; otwarte dla wszystkich. Gmina, która nie wyklucza – to ważny aspekt, który możemy symbolicznie podkreślić, a nawet „zamigać” nowym sygnetem – tłumaczy Michał Ulidis, nasz Creative Director.
Młodzi kierowcy wyścigowi, Szymon Ładniak i Mateusz Kaprzyk, wzmacniają grono ambasadorów platformy TheSport.pl i Publicon. Pomożemy sportowcom w media relations, mediach społecznościowych i doradztwie strategicznym.
– Dla naszej agencji to potwierdzenie, że kolejne podmioty związane z motorsportem cenią naszą wiedzę i doświadczenie. Mocno stawiamy na rozwój kompetencji związanych z marketingiem sportowym – komentuje Michał Tkaczyszyn, nasz Head of Sport&Public.
– Szymon Ładniak i Mateusz Kaprzyk to przedstawiciele nowego pokolenia w motorsporcie. Ambitni i utalentowani, a jednocześnie mimo młodego wieku bardzo świadomi drogi, którą chcą podążać. Wartości, które reprezentują, są spójne z naszą strategią, którą obraliśmy na starcie projektu – podsumowuje Damian Filipowski, redaktor naczelny TheSport.pl.
Światowy Dzień Zdrowia to idealny moment na ogłoszenie tej informacji: współpracujemy z Neurospherą – nowoczesnym Centrum Terapii Padaczki, które już od 25 lat specjalizuje się w leczeniu epilepsji. W ramach współpracy realizujemy działania z zakresu edukacji i promocji zdrowia.
W Dzień Chorego na Padaczkę, czyli 14 lutego, wystartowaliśmy z akcją edukacyjną #ZrozumiećPadaczkę. Chcemy w ten sposób zwiększyć świadomość społeczną na temat epilepsji i zastąpić szkodliwe, niekiedy krzywdzące mity rzetelnymi faktami.
W ramach kampanii powstają m.in. materiały eksperckie, budujące zrozumienie dla problemu. Jesteśmy odpowiedzialni za media relations, media społecznościowe i spójność komunikacji.
Sponsoring drużyny i klubu Panthers Wrocław, e-sport, Tarczyński Arena Wrocław czy wsparcie lokalnych sportowców to tylko niektóre ze sportowych inicjatyw, które podejmuje nasz klient – firma Tarczyński. Tak ogromna skala działań musi zyskać odpowiedni rozgłos, dlatego wspólnie z przedstawicielami marki przygotowaliśmy „Raport z działalności w obszarze marketingu sportowego”.
W publikacji opowiadamy kompleksowo o wszystkich przedsięwzięciach z zakresu marketingu sportowego. W raporcie znajdziemy szeroki opis zaangażowania w ramach czterech kluczowych obszarów, a także statystyki, komentarze eksperckie czy dalsze aspiracje sportowe marki.
Na początku kwietnia do naszego zespołu dołączyły dwie nowe specjalistki – Nadiia Osaulenko i Mariia Bakumenko. Tym samym mamy na pokładzie trzy osoby z kulturowym know-how i płynną znajomością języka ukraińskiego.
Wiedząc, jak silna będzie w najbliższym czasie potrzeba tworzenia komunikacji zarówno do Ukraińców, jak i o nich do Polaków – zdecydowaliśmy się stworzyć osobny dział. Zajmie się m.in. kampaniami społecznymi, employer brandingowymi czy media relations. Wszystko po to, by pomóc w asymilacji oraz weryfikowaniu informacji. Pisały o tym branżowe media: m.in. Press, Wirtualne Media czy Proto.
Nasi specjaliści – Katarzyna Leszkiewicz, Social Media Manager i Iwo Wieczorek, Creative Manager szkolili dzisiaj ekipę Centrum Fizjoterapii FSM. Zdradzili tajniki tworzenia angażującego contentu na media społecznościowe i wspólnie przyglądali się algorytmom, które sprawiają, że niektóre treści wzbudzają większe zainteresowanie. Na koniec szkolenia uczestnicy samodzielnie przygotowali swoje wideo promocyjne.
A już niedługo będziemy odkrywać kolejne szczegóły naszej współpracy z FSM!
Karol to wielokrotny reprezentant Polski w swoich kategoriach wiekowych i uczestnik zgrupowań Talent Pro dla najzdolniejszych młodych piłkarzy w Polsce. Od października 2021 roku gra w Śląsku Wrocław, a co więcej – na początku 2022 roku przeszedł testy w Manchesterze United.
Z piłkarzem nawiązaliśmy współpracę w marcu. Razem z wspieraną przez nas platformą The Sport prowadzimy komunikację Borysa w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
– Prawdziwa perełka. To określenie, które bardzo często pojawia się w dyskusjach na temat Karola prowadzonych w środowisku piłkarskim. Chcemy, żeby jego kompetencje w zakresie kontaktów z mediami i komunikacji były kolejnymi atutami w drodze na piłkarski szczyt – mówi Michał Tkaczyszyn, nasz Head of Sport&Public.– Bardzo się cieszymy, że Karol Borys dołączył do naszego zespołu. To utalentowany młody zawodnik i przede wszystkim świadomy sportowiec. Tę cechę szczególnie cenimy. Dlatego chcemy wesprzeć go w drodze do profesjonalnej kariery – tłumaczy Damian Filipowski, redaktor naczelny portalu TheSport.pl.
Wojna w Ukrainie bezsprzecznie zdominowała dyskurs publiczny. Razem z naszym partnerem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów postanowiliśmy przyjrzeć się publikacjom w mediach tradycyjnych i społecznościowych, aby dowiedzieć się, skąd ludzie czerpią informacje na temat bieżącej sytuacji i sprawdzić, w jaki sposób media społecznościowe mówiły o pomocy uchodźcom.
Co ciekawe, zauważyliśmy duży wzrost roli Twittera – dotychczas postrzeganego głównie jako źródło informacji o polityce czy sporcie. Zaledwie w 6 pierwszych dni wojny we wszystkich mediach społecznościowych pojawiło się 894 949 wpisów z hasztagami #solidarnizukraina, #NAPOMOCUKRAINIE, #PomagamUkrainie czy #pomocdlaukrainy. Aż 38% z nich ukazało się właśnie na Twitterze, co dobitnie pokazuje, jak wzrasta rola tego medium w kontekście relacjonowania wydarzeń.
– Mimo bezprecedensowej pomocy, w jaką zaangażowały się miliony Polaków, z godziny na godzinę możemy obserwować w sieci nasilającą się dezinformację na temat tego, co rzeczywiście dzieje się na polsko-ukraińskiej granicy i jak traktujemy przybyłych tu uchodźców. Niektóre tego typu fake newsy są powielane przez internautów, a nawet opiniotwórcze zagraniczne media. Dlatego tak ważne jest dzisiaj świadome korzystanie z mediów – weryfikowanie źródeł, zestawianie ich ze sobą, bycie wyczulonym na informacje nacechowane emocjonalnie czy unikanie czerpania wiedzy z komentarzy – komentuje CEO, Szymon Sikorski.
Pierwsze dni wojny przyniosły falę pomocy. I osoby prywatne, i firmy zaczęły angażować się w różnorodne inicjatywy: od zbiórek aż po darmowe usługi. Skala działań była tak duża, że pojawiła się potrzeba zebrania wszystkich ofert w jednym miejscu.
W ramach grupy EVRY1 powstał pomysł stworzenia portalu, który w prosty i intuicyjny sposób integruje ogłoszenia związane z pomocą dla uchodźców. Serwis opracowali programiści z Da Vinci Studio, należącego do naszej grupy.
O dalszych sposobach wsparcia dla Ukrainy będziemy informować na bieżąco. Jeśli natomiast chcielibyście pomóc w sprawniejszym rozwoju tego portalu, piszcie na support@ukraina.services. Na ten moment szukamy wsparcia we wprowadzaniu ofert pomocy.
Jeszcze przed Nowym Rokiem zaczęliśmy współpracę z nowym klientem. To międzynarodowa szkoła biznesu Laba, która swoją strategię działania opiera na praktycznym podejściu do nauczania. Każdy kurs prowadzony jest przez eksperta, który od wielu lat pracuje w branży – dzięki temu uczestnicy zyskują know-how efektywniej niż z jakiegokolwiek podręcznika.
Towarzyszyliśmy Labie w jej początkach na polskim rynku. Przez działania w mediach budujemy świadomość edukacji online – aktualnych trendów, wyzwań i korzyści. Promujemy ekspertów marki i prowadzących kursy dzięki plasowaniu ich w merytorycznych komentarzach.
Zobaczcie case study!
W najnowszym odcinku podcastu „360° Marketing dobrze upieczony” Karol Sadaj, Country Head Poland w Aion Banku, opowie o tworzeniu skutecznego wizerunku marki, social mediach oraz o tym, jak rzeczy, które wydają się drobiazgami, mogą negatywnie wpłynąć na odbiór marki. Tym razem to nasz CEO Szymon Sikorski wciela się w rolę prowadzącego.
Znajdziecie nas tutaj:
Spotify: https://open.spotify.com/show/0qdjOqm29QibRZaaEtYDSd
Na temat odejścia Paulo Sousy z posady selekcjonera reprezentacji Polski zrobiło się głośno. Razem z naszym partnerem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przyglądaliśmy się publikacjom dotyczącym tego wydarzenia. Zebraliśmy dane i przygotowaliśmy analizę dotyczącą sposobu przedstawiania rezygnacji selekcjonera w przestrzeni medialnej.
Tylko od 16 grudnia 2021 do 2 stycznia pojawiło się aż 5 809 publikacji w mediach tradycyjnych (w prasie, internecie, radiu i TV), a w mediach społecznościowych prawie 33 tysiące wpisów. W tej grupie dominowały wypowiedzi o negatywnym wydźwięku.
– Żaden sportowy temat w ostatnich miesiącach tak bardzo nie rozgrzał mediów. Nazwisko selekcjonera reprezentacji Polski przez kilka dni było hasłem znacznie częściej wyszukiwanym przez Polaków od takich fraz jak chociażby inflacja czy wariant omikron. Można też zaryzykować twierdzenie, że już dawno nikt tak mocno nie zjednoczył Polaków. Rezygnacja Portugalczyka została odebrana negatywnie przez większość odbiorców mediów społecznościowych. Tak zły odbiór zachowania Sousy otwiera nowe pole do działań podejmowanych przez Cezarego Kuleszę i daje mu duży mandat do zmian w Polskim Związku Piłki Nożnej. Nowy prezes komunikacyjnie dobrze zareagował na ruch Sousy. Dzięki wyważonej, ale jednocześnie stanowczej reakcji wygrał na tym wizerunkowo – mówi Michał Tkaczyszyn, nasz Head of Sport & Public.
Wspieramy naszego partnera Good Spot w przygotowaniach do wyjazdu na Expo XX w Dubaju – światowej wystawy, na której w polskim pawilonie są prezentowane perełki gospodarki i technologii znad Wisły. Roman Sokołowski, CFO Good Spotu, zaprezentuje swoją markę przed międzynarodową publicznością i inwestorami.
Aby wyróżnić się na tle tradycyjnych materiałów brandingowych, przygotowaliśmy na stoisko wystawiennicze Good Spot realizację Holo Rotator. Hologramowy wyświetlacz pokaże trójwymiarowy model naczepy hotelowej oraz potencjalne lokalizacje, gdzie mogą zaparkować apartamenty.
Good Spot to sieć pierwszych mobilnych hoteli – marka, którą budowaliśmy od początku, zaczynając od stworzenia brandu, identyfikacji wizualnej, aż po współpracę PR na co dzień i przy wydarzeniach specjalnych.
W grudniu obchodzimy nasze 15-lecie. Przez ten czas z kilkuosobowej agencji staliśmy się dużą i sprawną organizacją i ugruntowaliśmy swoją pozycję na rynku. Zdobywaliśmy Złote Spinacze, PR Wings i nagrody międzynarodowe (PR Daily, Sabre). Napisaliśmy branżową książkę „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację”, która doczekała się wielu pozytywnych recenzji.
Dziś mamy na pokładzie 30 konsultantów. Pracujemy przy dużych projektach dla różnych branż, tworzymy mądre i trwałe projekty. Łączymy design, strategię, badania, szkolenia, PR i social media, aby pomagać klientom w realizacji ich celów biznesowych. Dojrzeliśmy jako organizacja.
Mamy tyle samo lat, co Twitter. Przez ten cały czas aktywnie uczestniczyliśmy w rewolucji w biznesie i mediach. Byliśmy świadkami tego, jak zmieniały się marki: otwierały się na dialog z odbiorcami, wyciągały wnioski z kryzysów i jak kształtowali się dzisiejsi liderzy opinii, którzy budowali swoją pozycję zaczynając jako autorzy niewielkich blogów. Ba! Już wtedy pracowaliśmy z influencerami, którzy po latach zebrali naprawdę dużą publikę.
Wreszcie – przez te 15 lat uczyliśmy klientów mediów, dzięki którym mogli łatwo skalować swój biznes. Ten czas dał nam niezapomnianą lekcję pokory i sporą dawkę wiedzy, z której korzystamy każdego dnia. Rozumiemy zmiany, które zaszły na rynku i je współtworzymy.
Dziękujemy naszym Klientom, Partnerom i tym, którzy tworzyli i tworzą Publicon. Bez Was nie byłoby nas w tym miejscu.
Publicon, HyperCREW, Media Maker, Instytut IPC, Marketing przy Kawie i Applover – to firmy, które rozpoczęły współpracę w ramach grupy Evry1, która ma wesprzeć klientów każdego z podmiotów i zaoferować im kompetencje 360.
W grupie, poza naszą agencją PR, znalazły HyperCREW (agencja digital), Media Maker (agencja mediowa), Marketing przy Kawie (portal branżowy), Instytut IPC (instytucja badawcza) i Applover (twórcy aplikacji i software’u).
Przedstawiciele każdej z firm wierzą, że dzięki współpracy będą w stanie zaoferować klientom doświadczony i zintegrowany zespół, który rozumie procesy stojące za skuteczną komunikacją. Tomasz Kowalczyk, managing director Media Maker – odpowiedzialny za rozwój grupy – wierzy, że Evry1 znajdzie się w piątce największych grup medialnych w ciągu najbliższych pięciu lat.
„W ramach Evry1 współpracujemy z markami istniejącymi wiele lat na rynku, jak 3M, Haribo, Pepsico, PKN Orlen, Segafredo, Luxmed, ECHO Investment, Tarczyński, Tauron, ale także ze start-upami, jak na przykład Aion Bank” – mówi Kowalczyk i dodaje, że szerokie kompetencje dają grupie wyjątkowe możliwości wspierania partnerów.
Obecny sezon jest najlepszym w karierze Huberta Hurkacza. W tym roku tenisista pochodzący z Wrocławia awansował z 34. na 10. miejsce w rankingu ATP. Świetna sportowa postawa przełożyła się w przypadku Hurkacza na jego ekspozycję medialną.
Hurkacz wygrał w tym roku turnieje w Delray Beach, Miami i Metz, a po drodze do półfinału wielkoszlemowego Wimbledonu pokonał między innymi Rogera Federera. Celem zawodnika pochodzącego z Wrocławia w końcówce sezonu jest awans do turnieju Masters w Turynie, w którym zagra ośmiu najlepszych tenisistów mijającego roku.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku liczba publikacji na temat Hurkacza w mediach krajowych – z uwzględnieniem zarówno mediów tradycyjnych takich jak prasa, telewizja i radio, jak i kanałów społecznościowych – wyniosła 69 677. Całkowity poziom dotarcia tych informacji, pozwalający oszacować realną liczbę kontaktów z nimi, wyniósł ponad 2,4 mld. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy przekazu związanego z Hubertem Hurkaczem przekroczył natomiast 287 mln zł.
– Hubert Hurkacz jest w tej chwili najwyżej notowanym zawodnikiem w historii polskiego tenisa. Jego wartość marketingowa, która ciągle rośnie, jest pochodną ciężkiej pracy i pełnej koncentracji na rozwoju sportowej kariery. Hubert w pełni podporządkował temu ostatnie lata i jest skupiony na tym, żeby dalej piąć się w górę – mówi Przemysław Piotrowicz, trener przygotowania fizycznego Hurkacza.
Marta Pacuła objęła stanowisko head of corporate communications agencji Publicon i jednocześnie partnera w strukturach spółki. Do agencji dołączyli PR managerowie Bartosz Naskręski i Tomasz Szozda oraz PR executive Katarzyna Wyborska.
Zadaniem Marty Pacuły będzie wsparcie strategiczne i koncepcyjne w obszarze komunikacji korporacyjnej. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w tej dziedzinie, które zdobywała kierując działami PR w spółkach branży telekomunikacyjnej, e-commerce i lotniczej. Gościnnie wykłada na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Uniwersytecie Ekonomicznym.
Stanowiska PR managerów objęli Bartosz Naskręski i Tomasz Szozda – obaj w ostatnich latach pełniący rolę rzeczników prasowych w podmiotach związanych ze stolicą Dolnego Śląska. Bartosz Naskręski, który od września wspiera w Publicon zespół realizujący projekty w obszarze public affairs i komunikacji dla agend samorządowych, przez ostatnie trzy lata pracował w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym we Wrocławiu, ostatni rok jako rzecznik prasowy i szef Biura Prasowego. Wcześniej był reporterem Radia Zet Gold i Meloradia. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna oraz studiów podyplomowych Project Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Tomasz Szozda w strukturach Publicon wesprze strategiczne projekty agencji, ale też rozwój kompetencji w obszarze sportu. Przez pięć ostatnich lat Tomasz Szozda kierował komunikacją w piłkarskim Śląsku Wrocław, będąc najmłodszym rzecznikiem prasowym klubu w historii PKO Ekstraklasy. Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Do zespołu Publicon na stanowisko PR executive dołączyła we wrześniu także Katarzyna Wyborska, która doświadczenie zdobywała jako redaktor w Edipresse Polska oraz GDM Capital.
Uprzejmie informujemy o planowanym połączeniu spółki Publicon Services sp. z o.o., jako spółki przejmującej, ze spółką „Publicon” sp. z o.o., jako spółką przejmowaną. Plan połączenia Spółek dostępny jest tutaj.
Szybki postęp technologiczny i wynikające z niego zmiany cywilizacyjne powodują, że przez dekadę może dojść do wielu istotnych zmian na rynku czy w życiu społecznym. Wspólnie z naszym klientem – Europa Ubezpieczenia – podjęliśmy się próby odpowiedzi na kluczowe pytania związane z rozwojem rynku ubezpieczeń.
Jak będzie wyglądał rynek ubezpieczeń za 10 lat? Jak rozwiną się kanały sprzedaży, oferta produktowa czy sposób obsługi klienta? Razem z ekspertami z branży finansowej i technologicznej opracowaliśmy raport Foresight – Ubezpieczenia 2030. Dokument został przygotowany w oparciu o trzy panele eksperckie poświęcone tematom związanym z rynkiem ubezpieczeń. Tematami paneli były: kanały sprzedaży i produkty ubezpieczeniowe; wpływ technologii na branżę ubezpieczeniową oraz przemysł czasu wolnego.
Na podstawie informacji zebranych podczas pogłębionej dyskusji przygotowaliśmy kwestionariusz zawierający 30 tez badawczych. Następnie eksperci ocenili je pod kątem ich prawdopodobieństwa w perspektywie najbliższej dekady. Na podstawie 7 najbardziej i 7 najmniej prawdopodobnych tez badawczych opracowaliśmy 4 unikatowe scenariusze rozwoju przyszłości branży ubezpieczeniowej: Data-Driven Insurance, (Re)Ewolucja Hybrydowa, Insurances On Demand oraz Turysta Pod Ochroną. Więcej na ich temat przeczytacie w załączonym raporcie.
PR Wings to nowy branżowy konkurs, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Ma na celu promocję etycznych, ambitnych i kreatywnych praktyk w komunikacji. W pierwszej edycji konkursu zgłoszono aż 80 projektów. W każdej kategorii z trzech nominowanych projektów wygrywał wyłącznie jeden. W niezależnym jury zasiadało 27 ekspertów z branży – wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu różnorodnych projektów PR.
Zdobyliśmy aż cztery nagrody – w kategorii Public Affairs i Lobbying za kampanię „Happy Mother’s Day, Belarus – białoruska rewolucja kobiet”, w kategorii Komunikacja w social media i influencer marketing „Poznaj Polskę z Travelist”, natomiast aż dwie nagrody uzyskał projekt realizowany dla Aion Banku „Ambasadorzy Nowej Bankowości” – w kategoriach PR innowacja roku – kampania następnej generacji oraz PR produktowy.
Cieszymy się, że możemy realizować projekty, które są doceniane przez naprawdę wybitne grono zasiadające w jury!
Rozpoczęliśmy realizację kampanii promocyjnej dla jednego z tytułów Wydawnictwa Bukowy Las. Książka Mieczysława Gorzki „Polowanie na psy” to pierwsza część nowego cyklu powieści kryminalnej „Wściekłe psy”. Najnowsza powieść autora polskich kryminałów pod koniec maja pojawi się w księgarniach. Przy projekcie odpowiadamy za pełną obsługę komunikacyjną – od działań personal brandingowych, przez relacje z mediami aż po media społecznościowe.
Do grona naszych Partnerów dołącza Travelist – największy polski portal rezerwacyjny dla hoteli. Celem działań na najbliższe miesiące jest zachęcenie Polaków do rezerwacji obiektów noclegowych po wielomiesięcznym lockdownie.
Travelist.pl to pierwszy w Polsce portal łączący w sobie funkcje serwisu rezerwacyjnego oraz magazynu podróżniczego. W nowoczesny sposób inspiruje niemal 6 mln zarejestrowanych użytkowników do planowania wypoczynku w kraju i za granicą, prezentując wyselekcjonowane oferty blisko z 1000 hoteli i pensjonatów.
Zakres naszych zadań obejmie: działania PR, kontakt z mediami, influencer marketing, copywriting, obsługę wydarzeń i biura prasowego oraz doradztwo strategiczne. Za obsługę po stronie Publiconu odpowiadać będzie zespół z doświadczeniem w sektorze turystyki: Edyta Bieda (Senior PR Manager), Adrian Pokrywka (PR Executive) oraz Barbara Szydłowska (PR Executive).
Mamy podobny sposób myślenia, a przed sobą jasne zadanie – rozruszanie polskiej turystyki w najbliższych miesiącach – Krzysztof Dębski, Marketing Director w Travelist.
Odkryj tajemnice algorytmów Facebooka, Instagrama i LinkedIna. Naucz się jak angażować swoich odbiorców i walczyć o ich uwagę.
Dowiesz się:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 13.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: średnio zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadząca: Katarzyna Leszkiewicz – Social Media Manager
Katarzyna Leszkiewicz – Social Media Manager w firmie Publicon. Specjalizuje się w budowaniu oraz wdrażaniu strategii mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka i Instagrama. Z powodzeniem realizowała projekty dla branży turystycznej, lotniczej oraz FMCG. W swojej pracy wspiera także projekty w zakresie e-marketingu.
Zapisy: k.leszkiewicz@publicon.pl
Poznaj tajniki budowania dobrych relacji z mediami i dowiedz się, jak wykorzystywać bieżący dyskurs do komunikacji Twojej marki.
Dowiesz się:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 14.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadzący: Szymon Sikorski – CEO & Founder Publicon
Szymon Sikorski – Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Pełnił funkcję doradcy zarządu m.in. Association of Business Service Leaders (ABSL), Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, WKS Śląsk Wrocław. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards).
Zapisy: s.sikorski@publicon.pl
Naucz się pisać tak, aby angażować Twoją publiczność! Poznaj najczęściej popełniane błędy i dowiedz się, jak ich unikać.
Dowiesz się, jak:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 15.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: średnio zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadząca: Martyna Hliwa, Senior PR Manager w Publicon
Martyna Hliwa, Senior PR Manager – absolwentka komunikacji wizerunkowej na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie SWPS. Z Publiconem związana od 5 lat. Specjalizuje się w custom publishingu i copywritingu. Zarządza projektami i opracowuje strategie komunikacji; ma doświadczenie we współpracy z różnymi branżami, m.in. deweloperską, architektoniczną, produkcyjną, lotniczą oraz doradczą. Była odpowiedzialna za proces wydawniczy agencyjnej książki „Turn Your Public On”.
Zapisy: m.hliwa@publicon.pl
Rozwijamy swoją ofertę o nową usługę – Social Listening – składającą się z dwóch wariantów:
Konsumenci przy pomocy mediów społecznościowych wyrażają swoje opinie i potrzeby. Dlatego uważne śledzenie marki i jej konkurencji pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby klientów oraz służy budowaniu przewagi rynkowej na tle konkurencji.
Social listening to nie tylko zbieranie danych z mediów własnych i konkurencji. To przede wszystkim ich analizowanie i wyciąganie wniosków. To zbieranie wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach, o tym, jak komunikują, jakie treści do nich docierają i jak reagują oni na konkretne marki.
Napisz na adres k.leszkiewicz@publicon.pl i dowiedz się więcej.
Wraz z nowym rokiem rozbudowujemy swój zespół. Edyta Bieda, Katarzyna Bagińska, Martyna Hliwa i Michał Tkaczyszyn awansowali na stanowisko Senior PR Manager. Zatrudniliśmy także 5 nowych osób: do działu PR, social mediów i kreacji.
Zbudowaliśmy zespół specjalizujący się w mediach społecznościowych. Liderką projektu została Katarzyna Leszkiewicz, pełniąca funkcję Social Media Managera. Związana jest z naszą agencją od 2019 roku i specjalizuje się w komunikacji dla branży hotelarskiej, turystycznej i FMCG.
W ostatnich miesiącach dołączyli do nas: Katarzyna Krupicka na stanowisko PR Manager, Paulina Kozłowska oraz Barbara Szydłowska na stanowisko PR Executive, Natalia Mucha na stanowisko Junior Social Media Manager oraz Iwo Wieczorek – Creative Manager. Z kolei Adrian Pokrywka awansował na PR Executive.
Wspólnie z naszym klientem – firmą Tarczyński zaprojektowaliśmy strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, opartą na czterech kluczowych obszarach: RAZEM, ODPOWIEDZIALNIE, MĄDRZE, AKTYWNIE.
Odpowiadamy za system identyfikacji wizualnej działań CSR, a także koncept parasolowy TarczynskiLepiej.pl, który jest platformą, mającą na celu identyfikować, spajać komunikacyjnie oraz porządkować 4 główne obszary. Uczestniczyliśmy także we wdrożeniu strategi na zewnątrz i wewnątrz firmy.
Przyjęta strategia jest nawiązaniem do idei marki „Jesz lepiej, żyjesz lepiej” i jej misji, którą jest inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze.
Od kilku miesięcy współpracujemy z Good Spot – siecią mobilnych pokoi hotelowych, która szturmem podbija rynek. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach wypracowane zostały publikacje m.in. w Onet.pl, Architektura Murator, Gazeta Prawna czy Mam Startup, a także na stałe zagościł się w Rzeczpospolitej – w prasie i na www.
Wersja podstawowa znaku składa się z typografii stylizowanej na liternictwo vintage, które przywodzi na myśl kalifornijskie plaże z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia oraz sygnetu w kształcie litery G. Sygnet zbudowany jest ze strzałki prowadzącej do punktu docelowego, który symbolizuje gwiazda polarna. W całość wpisane są, znane z kartografii, izolinie, w kartografii nazywane izarytmami. Dopełnieniem znaku jest claim marki: Mobile Hotels i 3 gwiazdki symbolizujące oferowany standard, który wyróżnia mobilną jednostkę hotelową.
Z inicjatywy 20 firm public relations została powołana nowa organizacja branżowa – Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Szymon Sikorski, CEO Publicon, objął funkcję w Zarządzie nowego podmiotu. SAPR stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych towarzyszącej najszybszemu w historii świata rozwojowi technologii. Ważnym aspektem działania organizacji będzie edukacja i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród pracowników agencji członkowskich każdego szczebla. Działania edukacyjne i promujące profesjonalne usługi PR będą też skierowane do klientów agencji członkowskich. SAPR liczy na starcie 300 osób reprezentujących 20 agencji PR z różnych miast Polski m.in. z Katowic, Lublina, Poznania, Rzeszowa, Warszawy, czy Wrocławia. Animowanie społeczności PR w różnych regionach kraju to kolejny z priorytetów nowej organizacji. Stowarzyszenie zapewni też swym członkom oraz interesariuszom dostęp do wiedzy badawczo-analitycznej o rynku PR, wypracowanej przez Think Tank SAPR.
Naszą współpracę z jednym z największych organizatorów transportu publicznego w Polsce rozpoczęliśmy w październiku 2020 roku, kiedy skupiliśmy się na komunikacji związanej z restrykcjami epidemicznymi. Po 3 miesiącach związaliśmy się umową na cały rok. Odpowiadamy za doradztwo strategiczne, komunikację kryzysową i prowadzenie profili ZTM w mediach społecznościowych. Ze względu na specyfikę i skalę działalności Klienta kanały social media monitorujemy w trybie 24/7.
Raport foresight: PR 2050
Co zmieni się w branży PR w perspektywie najbliższych 30 lat? Jakie kompetencje będą kluczowe? A może PR zostanie wchłonięty przez inną dziedzinę? Warto zastanowić się nad kierunkami dalszego rozwoju, by lepiej przygotować się na to, co nadejdzie. Właśnie dlatego przygotowaliśmy raport o przyszłości branży PR, bazujący na metodologii foresightu.
O tym, czym jest proces przeczytacie na platformie Insight Publicon: https://insight.publistavaeg.sg-host.com/raport-pr-2050/
Pobierz raport i dowiedz się, jakie scenariusze mogą stać się rzeczywistością branży PR w perspektywie najbliższych 30 lat.
https://insight.publistavaeg.sg-host.com/wp-content/uploads/2020/09/Publicon_Foresight-PR-2050.pdf
Publicon uplasował się na 15 miejscu w ogólnopolskim rankingu agencji public relations według przychodów, przygotowanym przez magazyn Press. Pełne zestawienie znajdziecie w najnowszym numerze dwumiesięcznika.
Publicon zrobi media społecznościowe za darmo dla Trattoria del Mercato prowadzonej przez Damiana i Daniela.Bardzo dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Wybór nie był łatwy, ale po burzliwej naradzie wybraliśmy Trattorię del Mercato. Jest to restauracja z pomysłem, zarządzana przez osoby z pasją, ale i dużym doświadczeniem w gastronomii. Znajduje się przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. Na pewno już niedługo usłyszycie o niej więcej!
Poprowadzimy jednej wybranej knajpie media społecznościowe – zupełnie za darmo. Zgłoszenia przyjmujemy do 10 sierpnia.
Pandemia koronawirusa zachwiała gastronomią, a że lubimy jeść… to postanowiliśmy wspomóc lokalne biznesy. Jeżeli jesteście właścicielami wrocławskiej restauracji, kawiarni lub knajpy, a swoją działalność rozpoczęliście w maju 2020 r. lub później, to mamy
dla Was propozycję. Zbudujemy dla Was strategię komunikacji
na Facebooka lub Instagram oraz będziemy ją wdrażać przez
3 miesiące zupełnie za darmo.
Gdzie wysłać opis? k.leszkiewicz@publicon.pl
Do kiedy? 10 sierpnia 2020 r
W gronie naszych partnerów witamy firmę Tarczyński.
Tarczyński to firma z ponad 30-letnim doświadczeniem na rynku oraz wiodący producent wysokiej jakości wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych w Polsce.
W ramach współpracy realizujemy działania PR – media relations, social media (LinkedIn) oraz wsparcie we wdrożeniu strategii i działań CSR.
Pod tym hasłem prowadzimy wraz z Urzędem Miasta Szczyrk letnią kampanię promocyjną tej miejscowości.
Mówimy w niej o nowym, górskim savoir-vivre i odpowiedzialnej turystyce. Zachęcamy też do powrotu zwyczaju witania się w na szlaku. W komunikacji marketingowej używamy pięknej góralszczyzny („Znajdźta swoja śleboda!”).
„Świnoujście – wyspy możliwości” to hasło kampanii promocyjnej, która ma sprawić, że ten kurort stanie się najmodniejszą letnią destynacją. W komunikacji podkreślamy różnorodność miasta, położonego na 44 wyspach, oraz najszerszą w Polsce plażę.
Akcja promocyjna obejmuje kampanię online, działania public relations, relacje z influencerami, komunikację w mediach społecznościowych, digital marketing i outdoor. Jej celem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu.
Kampanię prowadzimy wraz z Urzędem Miasta w Świnoujściu
oraz Świnoujską Organizacją Turystyczną.
Jesteśmy partnerem i współautorem raportu nt. oursourcingu.
Zachęcamy do pobrania bezpłatnego raportu Applover nt. outsourcingu usług po pandemii. Jesteśmy jego partnerem
i współautorem. Dowiecie się z niego m.in. jakie usługi są najczęściej outsourcowane, w jakim kierunku rozwija się outsourcing oraz ile jest wart ten rynek.
Znajdziecie w nim artykuł naszego CEO, Szymona Sikorskiego, “Outsourcing as a partnership to enrich the know-how of any business” o wartościach płynących z oursourcowania usług.
Zapraszamy na naszą platformę, na której dzielimy się insightami dotyczącymi branży kreatywnej oraz otoczenia biznesowego.
Na Insight Publicon przeczytacie m.in.
– o inwestowaniu
– mediach
– komunikacji online
– kampaniach CSR
– branży eventowej
– rynku komunikacji
w dobie pandemii. Zapraszamy!
Rozpoczęliśmy sprzedaż naszego ebooka „Turn your public on. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media”. Książka została nagrodzona Złotym Spinaczem 2019 w kategorii Custom publishing.
Co w niej znajdziecie?
– kompleksową wiedzę branżową: od planowania kampanii, przez eventy, social media i bieżącą pracę z klientem, aż po prawo autorskie
– szczegółowe checklisty, dzięki którym krok po kroku zrealizujecie projekt PR
– przegląd przydatnych narzędzi i baz danych
– praktyczne wskazówki, dzięki którym dobrze skoordynujecie współpracę z podwykonawcami
– wiedzę popartą licznymi przykładami
– Początkowo zakładaliśmy wydanie jedynie wersji drukowanej. Jesteśmy pod tym względem dość tradycyjni – wierzymy w sens długich form, jakościowego wydania i rzetelnych, merytorycznych publikacji. To podejście doprowadziło nas zresztą do uzyskania Złotego Spinacza w kategorii custom publishing. Często spotykaliśmy się jednak z pytaniami o dostępność ebooka, stąd postanowiliśmy wprowadzić go do sprzedaży. Dużą wartością tej książki jest design, dlatego zdecydowaliśmy się wyłącznie na format pdf, który pozwala zachować aspekt wizualny – tłumaczy Szymon Sikorski, CEO Publicon.
Patronat medialny nad publikacją objął Sprawny Marketing i OOH Magazine. Partnerami publikacji są: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Olesiński & Wspólnicy, Sotrender, Brand24 i Conrego.
Tatry Super Ski to największy projekt branży narciarskiej w Polsce, który daje narciarzom i snowboardzistom niesamowitą okazję do szusowania na 19 stacjach narciarskich Podhala, Spisza, Beskidu i Pienin.
Dla naszych Partnerów z południa Polski realizujemy pełną obsługę komunikacyjną projektu – od działań digitalowych, poprzez media społecznościowe i kampanie outdoorowe, aż po media relations. Już od 2018 roku w ten sposób udowadniamy, że to właśnie w Tatrach bije prawdziwe #SerceZimy!