PR Wings to nowy branżowy konkurs, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Ma na celu promocję etycznych, ambitnych i kreatywnych praktyk w komunikacji. W pierwszej edycji konkursu zgłoszono aż 80 projektów. W każdej kategorii z trzech nominowanych projektów wygrywał wyłącznie jeden. W niezależnym jury zasiadało 27 ekspertów z branży – wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu różnorodnych projektów PR.
Zdobyliśmy aż cztery nagrody – w kategorii Public Affairs i Lobbying za kampanię „Happy Mother’s Day, Belarus – białoruska rewolucja kobiet”, w kategorii Komunikacja w social media i influencer marketing „Poznaj Polskę z Travelist”, natomiast aż dwie nagrody uzyskał projekt realizowany dla Aion Banku „Ambasadorzy Nowej Bankowości” – w kategoriach PR innowacja roku – kampania następnej generacji oraz PR produktowy.
Cieszymy się, że możemy realizować projekty, które są doceniane przez naprawdę wybitne grono zasiadające w jury!
Szybki postęp technologiczny i wynikające z niego zmiany cywilizacyjne powodują, że przez dekadę może dojść do wielu istotnych zmian na rynku czy w życiu społecznym. Wspólnie z naszym klientem – Europa Ubezpieczenia – podjęliśmy się próby odpowiedzi na kluczowe pytania związane z rozwojem rynku ubezpieczeń.
Jak będzie wyglądał rynek ubezpieczeń za 10 lat? Jak rozwiną się kanały sprzedaży, oferta produktowa czy sposób obsługi klienta? Razem z ekspertami z branży finansowej i technologicznej opracowaliśmy raport Foresight – Ubezpieczenia 2030. Dokument został przygotowany w oparciu o trzy panele eksperckie poświęcone tematom związanym z rynkiem ubezpieczeń. Tematami paneli były: kanały sprzedaży i produkty ubezpieczeniowe; wpływ technologii na branżę ubezpieczeniową oraz przemysł czasu wolnego.
Na podstawie informacji zebranych podczas pogłębionej dyskusji przygotowaliśmy kwestionariusz zawierający 30 tez badawczych. Następnie eksperci ocenili je pod kątem ich prawdopodobieństwa w perspektywie najbliższej dekady. Na podstawie 7 najbardziej i 7 najmniej prawdopodobnych tez badawczych opracowaliśmy 4 unikatowe scenariusze rozwoju przyszłości branży ubezpieczeniowej: Data-Driven Insurance, (Re)Ewolucja Hybrydowa, Insurances On Demand oraz Turysta Pod Ochroną. Więcej na ich temat przeczytacie w załączonym raporcie.
Rozpoczęliśmy realizację kampanii promocyjnej dla jednego z tytułów Wydawnictwa Bukowy Las. Książka Mieczysława Gorzki „Polowanie na psy” to pierwsza część nowego cyklu powieści kryminalnej „Wściekłe psy”. Najnowsza powieść autora polskich kryminałów pod koniec maja pojawi się w księgarniach. Przy projekcie odpowiadamy za pełną obsługę komunikacyjną – od działań personal brandingowych, przez relacje z mediami aż po media społecznościowe.
Naucz się pisać tak, aby angażować Twoją publiczność! Poznaj najczęściej popełniane błędy i dowiedz się, jak ich unikać.
Dowiesz się, jak:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 15.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: średnio zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadząca: Martyna Hliwa, Senior PR Manager w Publicon
Martyna Hliwa, Senior PR Manager – absolwentka komunikacji wizerunkowej na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie SWPS. Z Publiconem związana od 5 lat. Specjalizuje się w custom publishingu i copywritingu. Zarządza projektami i opracowuje strategie komunikacji; ma doświadczenie we współpracy z różnymi branżami, m.in. deweloperską, architektoniczną, produkcyjną, lotniczą oraz doradczą. Była odpowiedzialna za proces wydawniczy agencyjnej książki „Turn Your Public On”.
Zapisy: m.hliwa@publicon.pl
Poznaj tajniki budowania dobrych relacji z mediami i dowiedz się, jak wykorzystywać bieżący dyskurs do komunikacji Twojej marki.
Dowiesz się:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 14.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadzący: Szymon Sikorski – CEO & Founder Publicon
Szymon Sikorski – Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon. Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Pełnił funkcję doradcy zarządu m.in. Association of Business Service Leaders (ABSL), Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, WKS Śląsk Wrocław. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards).
Zapisy: s.sikorski@publicon.pl
Odkryj tajemnice algorytmów Facebooka, Instagrama i LinkedIna. Naucz się jak angażować swoich odbiorców i walczyć o ich uwagę.
Dowiesz się:
Program:
Czas trwania: 4 godziny
Data: 13.04.2021 r., 11.00-15.00
Poziom: średnio zaawansowany
Cena: 799 zł
Prowadząca: Katarzyna Leszkiewicz – Social Media Manager
Katarzyna Leszkiewicz – Social Media Manager w firmie Publicon. Specjalizuje się w budowaniu oraz wdrażaniu strategii mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka i Instagrama. Z powodzeniem realizowała projekty dla branży turystycznej, lotniczej oraz FMCG. W swojej pracy wspiera także projekty w zakresie e-marketingu.
Zapisy: k.leszkiewicz@publicon.pl
Do grona naszych Partnerów dołącza Travelist – największy polski portal rezerwacyjny dla hoteli. Celem działań na najbliższe miesiące jest zachęcenie Polaków do rezerwacji obiektów noclegowych po wielomiesięcznym lockdownie.
Travelist.pl to pierwszy w Polsce portal łączący w sobie funkcje serwisu rezerwacyjnego oraz magazynu podróżniczego. W nowoczesny sposób inspiruje niemal 6 mln zarejestrowanych użytkowników do planowania wypoczynku w kraju i za granicą, prezentując wyselekcjonowane oferty blisko z 1000 hoteli i pensjonatów.
Zakres naszych zadań obejmie: działania PR, kontakt z mediami, influencer marketing, copywriting, obsługę wydarzeń i biura prasowego oraz doradztwo strategiczne. Za obsługę po stronie Publiconu odpowiadać będzie zespół z doświadczeniem w sektorze turystyki: Edyta Bieda (Senior PR Manager), Adrian Pokrywka (PR Executive) oraz Barbara Szydłowska (PR Executive).
Mamy podobny sposób myślenia, a przed sobą jasne zadanie – rozruszanie polskiej turystyki w najbliższych miesiącach – Krzysztof Dębski, Marketing Director w Travelist.
Rozwijamy swoją ofertę o nową usługę – Social Listening – składającą się z dwóch wariantów:
Konsumenci przy pomocy mediów społecznościowych wyrażają swoje opinie i potrzeby. Dlatego uważne śledzenie marki i jej konkurencji pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby klientów oraz służy budowaniu przewagi rynkowej na tle konkurencji.
Social listening to nie tylko zbieranie danych z mediów własnych i konkurencji. To przede wszystkim ich analizowanie i wyciąganie wniosków. To zbieranie wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach, o tym, jak komunikują, jakie treści do nich docierają i jak reagują oni na konkretne marki.
Napisz na adres k.leszkiewicz@publicon.pl i dowiedz się więcej.
Wraz z nowym rokiem rozbudowujemy swój zespół. Edyta Bieda, Katarzyna Bagińska, Martyna Hliwa i Michał Tkaczyszyn awansowali na stanowisko Senior PR Manager. Zatrudniliśmy także 5 nowych osób: do działu PR, social mediów i kreacji.
Zbudowaliśmy zespół specjalizujący się w mediach społecznościowych. Liderką projektu została Katarzyna Leszkiewicz, pełniąca funkcję Social Media Managera. Związana jest z naszą agencją od 2019 roku i specjalizuje się w komunikacji dla branży hotelarskiej, turystycznej i FMCG.
W ostatnich miesiącach dołączyli do nas: Katarzyna Krupicka na stanowisko PR Manager, Paulina Kozłowska oraz Barbara Szydłowska na stanowisko PR Executive, Natalia Mucha na stanowisko Junior Social Media Manager oraz Iwo Wieczorek – Creative Manager. Z kolei Adrian Pokrywka awansował na PR Executive.
Wspólnie z naszym klientem – firmą Tarczyński zaprojektowaliśmy strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, opartą na czterech kluczowych obszarach: RAZEM, ODPOWIEDZIALNIE, MĄDRZE, AKTYWNIE.
Odpowiadamy za system identyfikacji wizualnej działań CSR, a także koncept parasolowy TarczynskiLepiej.pl, który jest platformą, mającą na celu identyfikować, spajać komunikacyjnie oraz porządkować 4 główne obszary. Uczestniczyliśmy także we wdrożeniu strategi na zewnątrz i wewnątrz firmy.
Przyjęta strategia jest nawiązaniem do idei marki „Jesz lepiej, żyjesz lepiej” i jej misji, którą jest inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze.
Od kilku miesięcy współpracujemy z Good Spot – siecią mobilnych pokoi hotelowych, która szturmem podbija rynek. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach wypracowane zostały publikacje m.in. w Onet.pl, Architektura Murator, Gazeta Prawna czy Mam Startup, a także na stałe zagościł się w Rzeczpospolitej – w prasie i na www.
Wersja podstawowa znaku składa się z typografii stylizowanej na liternictwo vintage, które przywodzi na myśl kalifornijskie plaże z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia oraz sygnetu w kształcie litery G. Sygnet zbudowany jest ze strzałki prowadzącej do punktu docelowego, który symbolizuje gwiazda polarna. W całość wpisane są, znane z kartografii, izolinie, w kartografii nazywane izarytmami. Dopełnieniem znaku jest claim marki: Mobile Hotels i 3 gwiazdki symbolizujące oferowany standard, który wyróżnia mobilną jednostkę hotelową.
Z inicjatywy 20 firm public relations została powołana nowa organizacja branżowa – Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Szymon Sikorski, CEO Publicon, objął funkcję w Zarządzie nowego podmiotu. SAPR stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych towarzyszącej najszybszemu w historii świata rozwojowi technologii. Ważnym aspektem działania organizacji będzie edukacja i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród pracowników agencji członkowskich każdego szczebla. Działania edukacyjne i promujące profesjonalne usługi PR będą też skierowane do klientów agencji członkowskich. SAPR liczy na starcie 300 osób reprezentujących 20 agencji PR z różnych miast Polski m.in. z Katowic, Lublina, Poznania, Rzeszowa, Warszawy, czy Wrocławia. Animowanie społeczności PR w różnych regionach kraju to kolejny z priorytetów nowej organizacji. Stowarzyszenie zapewni też swym członkom oraz interesariuszom dostęp do wiedzy badawczo-analitycznej o rynku PR, wypracowanej przez Think Tank SAPR.
Naszą współpracę z jednym z największych organizatorów transportu publicznego w Polsce rozpoczęliśmy w październiku 2020 roku, kiedy skupiliśmy się na komunikacji związanej z restrykcjami epidemicznymi. Po 3 miesiącach związaliśmy się umową na cały rok. Odpowiadamy za doradztwo strategiczne, komunikację kryzysową i prowadzenie profili ZTM w mediach społecznościowych. Ze względu na specyfikę i skalę działalności Klienta kanały social media monitorujemy w trybie 24/7.
Raport foresight: PR 2050
Co zmieni się w branży PR w perspektywie najbliższych 30 lat? Jakie kompetencje będą kluczowe? A może PR zostanie wchłonięty przez inną dziedzinę? Warto zastanowić się nad kierunkami dalszego rozwoju, by lepiej przygotować się na to, co nadejdzie. Właśnie dlatego przygotowaliśmy raport o przyszłości branży PR, bazujący na metodologii foresightu.
O tym, czym jest proces przeczytacie na platformie Insight Publicon: https://insight.publicon.pl/raport-pr-2050/
Pobierz raport i dowiedz się, jakie scenariusze mogą stać się rzeczywistością branży PR w perspektywie najbliższych 30 lat.
https://insight.publicon.pl/wp-content/uploads/2020/09/Publicon_Foresight-PR-2050.pdf
Publicon uplasował się na 15 miejscu w ogólnopolskim rankingu agencji public relations według przychodów, przygotowanym przez magazyn Press. Pełne zestawienie znajdziecie w najnowszym numerze dwumiesięcznika.
Publicon zrobi media społecznościowe za darmo dla Trattoria del Mercato prowadzonej przez Damiana i Daniela.Bardzo dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Wybór nie był łatwy, ale po burzliwej naradzie wybraliśmy Trattorię del Mercato. Jest to restauracja z pomysłem, zarządzana przez osoby z pasją, ale i dużym doświadczeniem w gastronomii. Znajduje się przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. Na pewno już niedługo usłyszycie o niej więcej!
Poprowadzimy jednej wybranej knajpie media społecznościowe – zupełnie za darmo. Zgłoszenia przyjmujemy do 10 sierpnia.
Pandemia koronawirusa zachwiała gastronomią, a że lubimy jeść… to postanowiliśmy wspomóc lokalne biznesy. Jeżeli jesteście właścicielami wrocławskiej restauracji, kawiarni lub knajpy, a swoją działalność rozpoczęliście w maju 2020 r. lub później, to mamy
dla Was propozycję. Zbudujemy dla Was strategię komunikacji
na Facebooka lub Instagram oraz będziemy ją wdrażać przez
3 miesiące zupełnie za darmo.
Gdzie wysłać opis? k.leszkiewicz@publicon.pl
Do kiedy? 10 sierpnia 2020 r
W gronie naszych partnerów witamy firmę Tarczyński.
Tarczyński to firma z ponad 30-letnim doświadczeniem na rynku oraz wiodący producent wysokiej jakości wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych w Polsce.
W ramach współpracy realizujemy działania PR – media relations, social media (LinkedIn) oraz wsparcie we wdrożeniu strategii i działań CSR.
Pod tym hasłem prowadzimy wraz z Urzędem Miasta Szczyrk letnią kampanię promocyjną tej miejscowości.
Mówimy w niej o nowym, górskim savoir-vivre i odpowiedzialnej turystyce. Zachęcamy też do powrotu zwyczaju witania się w na szlaku. W komunikacji marketingowej używamy pięknej góralszczyzny („Znajdźta swoja śleboda!”).
„Świnoujście – wyspy możliwości” to hasło kampanii promocyjnej, która ma sprawić, że ten kurort stanie się najmodniejszą letnią destynacją. W komunikacji podkreślamy różnorodność miasta, położonego na 44 wyspach, oraz najszerszą w Polsce plażę.
Akcja promocyjna obejmuje kampanię online, działania public relations, relacje z influencerami, komunikację w mediach społecznościowych, digital marketing i outdoor. Jej celem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu.
Kampanię prowadzimy wraz z Urzędem Miasta w Świnoujściu
oraz Świnoujską Organizacją Turystyczną.
Jesteśmy partnerem i współautorem raportu nt. oursourcingu.
Zachęcamy do pobrania bezpłatnego raportu Applover nt. outsourcingu usług po pandemii. Jesteśmy jego partnerem
i współautorem. Dowiecie się z niego m.in. jakie usługi są najczęściej outsourcowane, w jakim kierunku rozwija się outsourcing oraz ile jest wart ten rynek.
Znajdziecie w nim artykuł naszego CEO, Szymona Sikorskiego, “Outsourcing as a partnership to enrich the know-how of any business” o wartościach płynących z oursourcowania usług.
Zapraszamy na naszą platformę, na której dzielimy się insightami dotyczącymi branży kreatywnej oraz otoczenia biznesowego.
Na Insight Publicon przeczytacie m.in.
– o inwestowaniu
– mediach
– komunikacji online
– kampaniach CSR
– branży eventowej
– rynku komunikacji
w dobie pandemii. Zapraszamy!
Rozpoczęliśmy sprzedaż naszego ebooka „Turn your public on. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media”. Książka została nagrodzona Złotym Spinaczem 2019 w kategorii Custom publishing.
Co w niej znajdziecie?
– kompleksową wiedzę branżową: od planowania kampanii, przez eventy, social media i bieżącą pracę z klientem, aż po prawo autorskie
– szczegółowe checklisty, dzięki którym krok po kroku zrealizujecie projekt PR
– przegląd przydatnych narzędzi i baz danych
– praktyczne wskazówki, dzięki którym dobrze skoordynujecie współpracę z podwykonawcami
– wiedzę popartą licznymi przykładami
– Początkowo zakładaliśmy wydanie jedynie wersji drukowanej. Jesteśmy pod tym względem dość tradycyjni – wierzymy w sens długich form, jakościowego wydania i rzetelnych, merytorycznych publikacji. To podejście doprowadziło nas zresztą do uzyskania Złotego Spinacza w kategorii custom publishing. Często spotykaliśmy się jednak z pytaniami o dostępność ebooka, stąd postanowiliśmy wprowadzić go do sprzedaży. Dużą wartością tej książki jest design, dlatego zdecydowaliśmy się wyłącznie na format pdf, który pozwala zachować aspekt wizualny – tłumaczy Szymon Sikorski, CEO Publicon.
Patronat medialny nad publikacją objął Sprawny Marketing i OOH Magazine. Partnerami publikacji są: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Olesiński & Wspólnicy, Sotrender, Brand24 i Conrego.
Tatry Super Ski to największy projekt branży narciarskiej w Polsce, który daje narciarzom i snowboardzistom niesamowitą okazję do szusowania na 19 stacjach narciarskich Podhala, Spisza, Beskidu i Pienin.
Dla naszych Partnerów z południa Polski realizujemy pełną obsługę komunikacyjną projektu – od działań digitalowych, poprzez media społecznościowe i kampanie outdoorowe, aż po media relations. Już od 2018 roku w ten sposób udowadniamy, że to właśnie w Tatrach bije prawdziwe #SerceZimy!