Powrót

5 najciekawszych narzędzi AI dla social media managera

Szkolenia, webinary i e-booki dotyczące narzędzi AI królują teraz wśród internetowych specjalistów. Nic dziwnego – rok 2022 przyniósł niespodziewany boom, który zaowocował wysypem tysięcy aplikacji, mających za zadanie pomóc przy codziennej pracy specjalistów (nie tylko tych od social mediów). Poniżej przedstawię Ci 5 podstawowych narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, które pozwolą na optymalizację Twojej pracy.

Dziewczyna z kwiatkiem pozująca przed nowoczesnym urządzeniem.

1. ChatGPT

Na pierwszy ogień ChatGPT. Jeśli jeszcze z niego nie korzystał*ś, to rzuć wszystko i zaloguj się tam czym prędzej! Póki co dostępna jest darmowa wersja. To idealna opcja dla każdego, ponieważ narzędzie może wygenerować pomysły na copy, strategie, opisy produktów itp. Pamiętaj jednak, że aby otrzymać ciekawą, unikalną odpowiedź należy skonstruować odpowiedni prompt, który dokładnie opisuje Twoją prośbę. W przypadku copy na media społecznościowe warto dodać informacje o tym w jakim tonie ma być napisane, jaki ma mieć cel, jaką ma mieć długość itd. Dzięki temu możesz (a właściwie chatGPT) stworzyć interesującą treść, która nie zabrzmi jak kolejny, pusty slogan, a będzie spełniać realną funkcję i odpowiadać na Twoje potrzeby.

Ekran ChatGPT

2. CANVA

W pierwszej chwili nikt nie myśli o Canvie, przyjaciółce każdej osoby zajmującej się social mediami, jako o narzędziu AI. Jednak ma ona wiele funkcji, które mogą być podstawową alternatywą dla innych, często dużo droższych platform. Oto co możesz wyczarować przy pomocy Canvy:

  • napisz tekst, a Canva wygeneruje dla Ciebie obraz - nie masz zdjęcia do posta? Stockowe fotki nie przypadły Ci do gustu? Stwórz swoją kreację samodzielnie. Dodatkowo, możesz wybrać styl w jakim aplikacja stworzy dla Ciebie obraz (link tutaj),
  • opcja “magiczny tekst” - zaproponuje treści reklamowe, pomysły na kampanie i wiele, wiele więcej,
  • opcja “magiczna edycja” - po zaznaczeniu pędzlem obszaru zdjęcia możemy opisać, co ma zostać wygenerowane, a sztuczna inteligencja stworzy odpowiednie grafiki

Ekran aplikacji Canva. Pokazana jest funkcja „Magiczna edycja", za pomocą której można wygenerować dodatkowe elementy obrazu lub zmienić istniejące.

3. Designs.ai

A gdyby tak wygenerować wideo na podstawie tekstu? Na rynku jest już wiele narzędzi, które dają takie możliwości. Jednym z nich jest designs.ai, które na podstawie Twojego scenariusza przygotuje odpowiedni materiał. To świetna alternatywa, kiedy brakuje nam wideo, bez którego w czasach wszechobecnych tiktoków i reelsów ciężko się obejść. Nie potrzebujesz już studia, aktorów, oświetlenia. Platforma doda do Twojego wideo odpowiednie obrazy, dźwięki, napisy oraz głos lektora.

Ekran strony designs.ai

4. Adobe Podcast Enhance Speech

Prowadzisz podcast? Tworzysz wideo i zależy Ci na nieskazitelnym dźwięku? Adobe Podcast (aktualnie w fazie Beta) może być rozwiązaniem dla Ciebie! Przetwarzanie nagrań audio, normalizowanie amplitudy, rozpoznawanie ludzkiego głosu i jego wzmacnianie, eliminacja echa oraz dźwięków rozmówcy typu ymm, mhh i wiele, wiele innych. Darmowa funkcja Enhance Speech ma za zadanie usuwać niepożądane dźwięki z tła oraz sprawiać, że głos nagrany mikrofonem będzie dużo bardziej wyraźny. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Adobe, przeciągniesz plik, poczekasz chwilę na przetworzenie pliku, ściągniesz go i możesz cieszyć się udoskonalonym audio.

Ekran strony Adobe Podcast

5. Brand24

Może się zdziwisz, ale Brand24 bazuje na algorytmach sztucznej inteligencji. Narzędzie do monitoringu mediów stosuje AI do przypisania konkretnego sentymentu (pozytywnego, negatywnego lub neutralnego), dzięki czemu możesz na bieżąco sprawdzać jakość wzmianek o Twoim produkcie i reagować na ewentualną możliwość pojawienia się kryzysu wizerunkowego. Dodatkowo, brand24 posiada AI Lab, który pokazuje udział emoji we wzmiankach. Automatycznie generowane raporty oraz alerty, to kolejna zasługa sztucznej inteligencji. Dodaj do tego filtr spamu i ciesz się narzędziem, które ułatwi Ci Twoją codzienną pracę.

Ekran strony Brand24

Jak widzisz, sztuczna inteligencja może pomóc Ci na każdym etapie działania – od generowania pomysłów do monitorowania efektów. Gdy już nauczysz się odpowiednio pisać prompty, zyskasz nieocenione wsparcie, dzięki któremu zaoszczędzisz czas i zyskasz efekty, których stworzenie normalnie wymagałoby zaangażowania wielu osób. Pojawia się pewnie u Ciebie pytanie, czy w takim razie AI zabierze nam pracę, ale to temat na osobny artykuł ;) Jedno jest pewne – warto nadążać za zmianami i wiedzieć, w którą stronę idzie branża (i cały świat).