Powrót

Co daje content marketing?

Marketing treści pozwala na generowanie ruchu na stronie. Buduje ekspercki wizerunek firmy. Tę metodę pokochała prawdopodobnie cała branża PR. Co za nią przemawia? Przede wszystkim wartościowy przekaz. Komunikat nie jest wyłącznie reklamowy, choć bez wątpienia ma przełożenie na budowanie świadomości marki. Dzielenie się wiedzą działa.

Jak zacząć z marketingiem treści? Strategia content marketingowa

Działania zawsze zaczynamy od konkretnego, długoterminowego planu, który standaryzuje i określa komunikację Twojej firmy. Agencja pomoże Ci wypracować taką kampanię, która skutecznie zbuduje pożądany wizerunek Twojej marki. Jedną ze składowych może być oczywiście content marketing. Tym, co za nim przemawia, jest przede wszystkim wysoka jakość tekstów, użyteczność i… możliwość pozycjonowania marki w wyszukiwarce.

Warto zdecydować się na wiele kanałów komunikacji i publikować teksty zarówno jako artykuły sponsorowane, jak też dystrybuować jak informację prasową oraz postawić na artykuły agregowane w mediach własnych – np. blog firmowy. Taka dywersyfikacja pozwoli na szersze dotarcie do grupy docelowej oraz zyskanie nowych odbiorców. Możesz powierzyć napisanie swoim pracownikom, a specjalistom z agencji zlecić wyłącznie redakcję i korektę albo całkowicie przekazać to zadanie PR managerom: od copywritingu po dystrybucję. Wybór należy do Ciebie.

Raporty. Wartościowe treści dla odbiorcy

Jednymi z najchętniej wykorzystywanych typów publikacji są raporty. Nic w tym dziwnego – nasycone danymi liczbowymi, statystykami, komentarzami eksperckimi i ciekawymi infografikami, mogą być świetnym materiałem dla dziennikarzy. Budują wizerunek marki jako lidera opinii, znającego swoją branżę, jej wyzwania i potrzeby. Co więcej, posłużą nam do komunikowania przez dłuższy czas: w social media, w informacjach prasowych, w materiałach graficznych, newsletterze czy własnym serwisie. Opcji jest wiele.

Myśl jak wyszukiwarka

Warto zastanowić się nad pozornie błahą rzeczą… co ludzie często robią w internecie? Poza oglądaniem memów, kotów i oczywiście pracy – zadają pytania. I to właśnie one powinny być w naszym przypadku kluczowe. Dobry content musi być atrakcyjny, dopasowany i przydatny dla grupy odbiorców. Z tego powodu dużą popularnością cieszą się poradniki, które odpowiadają na konkretne wątpliwości.

Każdy marketer przyzna, że planowanie content marketingu musi uwzględniać zapytania użytkowników. Istnieje szereg narzędzi, dzięki którym można sprawdzić najczęściej wyszukiwane frazy. Warto być z nimi na bieżąco, gdyż mogą się one zmieniać w czasie. Specjalista z agencji pomoże Ci dobrać takie tematy, które z punktu widzenia użytkownika Twojego produktu są najważniejsze. Nigdy nie zapominaj o nadrzędnym celu content marketingu, jakim jest użyteczność dla odbiorcy.

Content marketing – case

W Publiconie realizujemy różne projekty, których częścią jest właśnie tworzenie contentu: zarówno dla klientów, jak i wewnętrzne. Jednym z nich był raport medialny o koronawirusie, który opracowaliśmy we współpracy z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Aktualny temat, rzetelne źródło, dużo danych liczbowych, definicje, komentarze – to wszystko sprawiło, że była to często cytowana publikacja. Efekt medialny był naprawdę imponujący: choć opublikowaliśmy go w marcu 2020 roku, to jeszcze zimą pojawiały się artykuły cytujące naszą pracę.

Dobra, użyteczna narracja pozwala na organiczne udostępnianie, co z kolei buduje zasięg. Jak przyznają eksperci z Publiconu, to właśnie merytoryczne teksty, bazujące na pogłębionym researchu, przynoszą markom największą korzyść.