Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że posiadanie usystematyzowanej strony wizualnej biznesu i spójnej komunikacji wpływa pozytywnie nie tylko na marketing, odbiór i wizerunek przedsiębiorstwa, ale także na produkt lub usługę. Widać to w rozpoznawalności na rynku, przychodach i jak działa biznes.
Branding – jak decyduje o sukcesie?
Budowanie świadomości marki – tym według definicji jest branding. Dla wielu firm dobry branding okazuje się być game changerem, dzięki czemu odetchnęli pełną piersią (i pełniejszym portfelem). Ludzie przywiązują się do marek, które budzą uczucia, wspomnienia, kojarzą im się z czymś przyjemnym. Mogą to być indywidualne odczucia, ale także wykreowane przez samą firmę. Jeśli branding zostanie dobrze pokierowany, m.in. dzięki odpowiedniej strategii marki, uplasuje on przedsiębiorstwo na rynku na długo, da jej możliwość rozwoju czy wytworzenia regularnych zysków, na czym zależy każdemu właścicielowi. Zbudowanie rozpoznawalnego i silnego wizerunku dobrej marki, za którym stoi szereg unikalnych wartości i cech, z którymi odbiorca będzie się identyfikował – jest nadrzędnym celem brandingu.
Co składa się na branding?
Nazwa, logo, slogan, identyfikacja wizualna. Są to tylko najczęściej podawane, główne elementy składowe danej marki – na proces budowania wizerunku marki składa się zdecydowanie więcej aspektów. Na kształt silnej marki wpływają także:
Odpowiadając „Czym jest branding?” – polega na kreowaniu i utrwalaniu wśród klientów konkretnej marki produktów i usług, uwzględniający wszystkie, nawet najmniejsze elementy brandingu.
Branding – dlaczego warto?
Nasz każdy dzień opiera się na podejmowaniu decyzji, także zakupowych. Konsumenci przeznaczają dużo czasu na swoje wybory, jednak większość z nich działa głównie odruchowo przez skojarzenia i emocje, dzięki którym wybieramy dany produkt czy usługę. Budowanie marki to proces – im więcej poświęcamy jej uwagi, tym bardziej zyskuje reputacja marki we wszystkich możliwych obszarach. Dobry branding to nic innego jak tworzenie spójnego i łatwego w odbiorze przekazu, który będzie dopasowany i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu zyskujemy zaufanie, lojalność i społeczność, a także jego wiarygodność. Skupiając się na najmniejszych detalach Twojej marki masz pewność, że w przyszłości zaowocuje to nie tylko gronem oddanych fanów, ale także pomoże w zakorzenieniu marki w umysłach na kolejnych etapach działalności – np. poszerzając usługi czy produkty, ci, którzy już od lat Cię wspierają, będą wspierać kolejne pomysły i działania.
Brandingowy przełom
Employer branding, branding marki osobistej – wiele firm zauważa, że jest on potrzebny w kreowaniu i utrwalaniu w umysłach ich usługi czy produktu. Uczą się jak powinien wyglądać właściwy proces brandingu i to nie tylko nowej marki. Rośnie świadomość tego, że nie wystarczy kilka minut nad kartką czy monitorem do stworzenia spójnego brandu, ale potrzebny jest specjalista, plan i postawienie sobie celów. Coraz rzadziej spotykamy loga zrobione na kolanie czy mało atrakcyjne claimy. Zauważamy coraz więcej zmian w identyfikacji, tzw. rebranding, który nie odnosi się wyłącznie do nazwy marki.