Kampania promocyjna miasta Świnoujścia - Publicon

Kampania promocyjna miasta Świnoujścia

Klient: Klient: miasto Świnoujście
„Świnoujście – wyspy możliwości” – pod tym hasłem realizowana jest przez Publicon tegoroczna kampania promocyjna miasta, które jako jedyne w Polsce położone jest na 44 wyspach. Jej celem jest zbudowanie najmodniejszej destynacji w 2020 roku i zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu.

Sytuacja zastana

Epidemia pchnęła branże do nowych działań – poszukiwania szans i możliwości promowania miasta, budowania odświeżonej oferty oraz otwarcia się na nowego turystę. Do tej pory ze względu na dogodne możliwości komunikacyjne, ruch i ofertę Świnoujścia w znacznej mierze kształtowali goście z Niemiec czy Skandynawii. Ograniczenia w przemieszczaniu wywołane epidemią koronawirusa oraz zamknięcie granic spowodowało jednak spadek ruchu turystycznego, w którym miasto dostrzegło szansę na to, aby lepiej przedstawić się polskiemu turyście. By tak się stało, konieczne było zorganizowanie na nowo narzędzi promocyjnych, stąd też pomysł uruchomienia zasięgowej kampanii promocyjnej miasta, skierowanej zarówno na rodzimy rynek, jak i kraje ościenne.

Idea

Kampania oparta jest na spójnej i przemyślanej komunikacji. Liczne atrakcje – turystyka wodna, rowerowa, bogactwo natury – przesądziły o motywie przewodnim kampanii. „Świnoujście – wyspy możliwości”, czyli główne hasło promocyjne, wskazuje na niezwykłą różnorodność miasta, w  których każdy turysta znajdzie coś dla siebie. 

Plaża w Świnoujściu to najszersza plaża w Polsce. W czasach zagrożenia pandemią chcieliśmy pokazać, że to najbezpieczniejsze miejsce na wakacje 2020, ze świetnie rozbudowaną infrastrukturą i mnóstwem atrakcji dla odwiedzających. Dzięki kampanii chcieliśmy, aby Świnoujście kojarzyło się turystom jako miejsce premium, bezpieczne i wyjątkowe na wypoczynek – także z wieloma atrakcjami, pokazując piękno kurortu.

Nowa marka turystyczna Świnoujścia – branding

Na potrzeby kampanii promocyjnej miasta przygotowaliśmy dedykowany branding, w tym między innymi znak turystyczny, komunikujący markę miasta na zewnątrz. Nawiązaliśmy w nim do tożsamości miasta i jego historii poprzez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli Świnoujścia – Stawy Młyny, pokazanego jednak w nowej, bardziej eleganckiej i aktualnej formie. 

Nowa identyfikacja ma zachęcać do odwiedzin nowych klientów, oddać klimat kurortu, ale też poprzez jakość i dostosowanie znaku do obecnych trendów w komunikacji wizualnej, budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem (jakość, wysokie standardy obsługi = bezpieczeństwo, czystość).

W tworzeniu brandingu zadbaliśmy także o detale. Świnoujście to rodzimy nadbałtycki kurort – wyraziliśmy to polskim krojem pisma autorstwa Łukasza Dziedzica. Jego nazwa – LATO – to akcent nawiązujący do pory roku, w której Świnoujście odwiedza najwięcej osób. Nie bez znaczenia jest też kolorystyka w systemie identyfikacji wizualnej. To kolory morza, zachodów i wschodów słońca nad Bałtykiem – plaży skąpanej w letnim słońcu.

 

Świnoujście_typografia

Zakres działań kampanii promocyjnej miasta

  • stworzenie systemu identyfikacji wizualnej
  • kampania digital (Google i Facebook)
  • kampania PR 
  • media relations 
  • wysyłka kreatywna do mediów
  • budowa dedykowanej strony www poświęconej kwestiom bezpieczeństwa visit.swinoujscie.pl w 4 językach (angielski, niemiecki, czeski i polski)
  • stworzenie darmowego przewodnika w wersji PDF dla turystów 
  • stworzenie materiałów drukowanych dla branży turystycznej
  • przeprowadzenie szkoleń dla branży hotelarskiej i restauratorów
  • influencer marketing
  • kampania radiowa i telewizyjna  
  • kampania outdoor w największych miastach w Polsce 
  • social media
  • spot promocyjny

 

Strona internetowa visit.swinoujscie.pl 

Strona internetowa jest agregatem najważniejszych treści, jakich może poszukiwać turysta. Znajdą się tam między innymi informacje o atrakcjach Świnoujścia (z podziałem na kategorie), podstrona z bazą noclegową, stworzoną we współpracy z lokalną branżą turystyczną, zakładka „warto wiedzieć” z kluczowymi informacjami dotyczącymi miasta (np. komunikacja, dojazd, transport, zakupy itp.) i inne.

Główne założenia:

  • dużo treści
  • RWD
  • elastyczność (możliwość rozbudowy)
  • innowacyjny design
  • ruchomy slider (możliwość repozycjonowania ważnych treści) 
  • know how
  • intergacja z social media
  • otwarty dla lokalnych przedsiębiorców
  • zoptymalizowany pod pozycjonowanie

 

Kampania promocyjna miasta

Kampania promocyjna miasta

You are good. Get better.
0

Twój koszyk