a często potrafią zastąpić dziesiątki słów i złożonych zdań. Wykorzystaliśmy mnogość zastosowań gestów do stworzenia brandingu, który oddaje ducha gminy, jednocześnie odwołując do jej historii. Prusice to gmina otwarta, inkluzywna – właśnie to chcieliśmy to pokazać w znaku. ✋
W brandingu użyliśmy motywu dłoni, który pochodzi z uchwalonego w 2006 roku herbu miasta. To historyczne nawiązanie do surowego prawa, które panowało w dawnych Prusach.
Wokół tego elementu zbudowaliśmy (pół)otwarty system identyfikacji wizualnej, który żyje, ewoluuje i znajduje różne zastosowania, jednocześnie pozostając spójnym w zdefiniowanych przez nas ramach. Prusice to wciąż sprawnie działająca gmina, ale surowe prawo symbolizowane w heraldyce zyskało teraz nowe konteksty i funkcje. Dłoń, jej różne wersje i układy produkują różne znaczenia, które możemy wykorzystać w komunikacji z poszczególnymi grupami odniesienia, do oznaczania instytucji, inicjatyw, imprez czy miejsc.
Prusice to gmina, która wyciąga pomocną dłoń do mieszkańców, z otwartością wita przedsiębiorców i inwestorów i jest gościnna wobec turystów 🤝. Wszystkie te (oraz znacznie więcej) atrybuty Prusice mogą teraz komunikować bez słów. To miejsce, dla którego ważna jest inkluzywność i otwarcie na wszystkich. Gmina, która nie wyklucza – to ważny aspekt, który możemy symbolicznie podkreślić, a nawet „zamigać” nowym sygnetem.
Nowym brand identity chcemy mocno zaakcentować wyjątkowość, ponadczasowość i funkcjonalność architektury obiektu, która jest doskonałą metaforą skutecznej i nastawionej na maksymalną efektywność oferty marki UU.
Uzdrowisko Ustroń chce pozycjonować się „top of mind” w rejestrze zdrowia i medycyny. Ma być miejscem dającym jakościowy odpoczynek, poprawę zdrowia, usługi medyczne na światowym poziomie. To nowoczesny kurort medyczny, Medical Destination Resort, specjalizujący się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym.
Potrzeba, pragnienie zdrowia jest tym, co łączy wszystkie grupy docelowe marki Uzdrowisko Ustroń (klientów komercyjnych, klientów komercyjnych premium i klientów NFZ). Poważna, unikatowa i oparta na merytorycznej wiedzy oferta dostępu do zdrowia jako koncept pozycjonujący, wyróżniający markę Uzdrowisko Ustroń na tle konkurencji pozwala „odnaleźć się” w jednym miejscu wszystkim typom klientów, niezależnie od ich statusu, demografii czy stylu życia.
Przy rebrandingu marek z branży medyczno-leczniczej należy wziąć pod uwagę ich fundamentalny aspekt, który jest „sercem” przekazu. Zmianie w nowej identyfikacji wizualnej uległ nie tylko logotyp samego Uzdrowiska Ustroń. W ramach rebrandingu powstały sub-brandy nawiązujące do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.
– Produkty i usługi medyczne nie muszą być piękne, nie muszą być glamour – mają być przede wszystkim skuteczne. Mają działać. Spełniać swoją funkcję. Tak samo jak modernistyczna architektura, w której funkcja jest nadrzędna względem formy. Forma podąża wprost za funkcją. To nie przypadek, że dzielnica leczniczo-rehabilitacyjna Zawodzie projektu Henryka Buszko i Aleksandra Franty została zaliczona do panteonu ikonicznych dzieł światowego modernizmu – mówi Michał Ulidis, Creative Director i Partner w Publicon.
Rebranding ma reprezentować wizualnie nową wizję uzdrowiska jako lidera w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego oraz pioniera, który wyznacza trendy dla uzdrowisk w Polsce i na świecie. Za nowym brand identity idą także realne działania: m.in. większe zaangażowanie w działania promujące profilaktykę zdrowotną.
Na początku stycznia wystartował ogólnopolski informacyjno-edukacyjny program, w którym główną rolę odgrywa twaróg. Celem projektu sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka jest promowanie białego sera w słodkiej postaci.
W Publiconie jesteśmy odpowiedzialni za media relations, prowadzenie biura prasowego, copywriting oraz przygotowywanie grafik do materiałów prasowych. Koniec kampanii zaplanowany jest na grudzień 2022 r.
Od stycznia 2022 r. współpracujemy z Polską Izbą Mleka. Jednym z projektów była organizacja spotkania inauguracyjnego dla dziennikarzy, blogerów i restauratorów.
Nietypową formą zaproszenia gości była wysyłka kreatywna w formie upominku – składników i przepisu na idealny sernik, w którym brakowało właśnie najważniejszego składnika: sera. Wszystkie produkty zostały umieszczone w drewnianej skrzynce i obrandowanych słoiczkach.
Wydarzenie miało miejsce 23 lutego w Bursztynowa Bistro w Warszawie. Na spotkaniu pojawili się dziennikarze m.in. z magazynu Kukbuk, Farmer.pl czy PortalSpożywczy.pl, a w trakcie wydarzenia odbył się pokaz kulinarny w wykonaniu Michała Figi – szefa cukierni w sieci restauracji należących do Mateusza Gesslera (m.in. Warszawa Wschodnia, Warszawski Sen, Ćma by Mateusz Gessler).
Po wydarzeniu goście otrzymali upominki w postaci świeżego twarogu, domowej nalewki i konfitur.
Odpowiadaliśmy za kompleksową organizację wydarzenia, wysyłkę kreatywną oraz komunikację PR.
Początek 2020, od kiedy współpracujemy z marką, okazał się dobrym momentem do launchu Good Spot – pierwszych, jedynych, upcyclingowych, mobilnych hoteli w Polsce. Założyciele marki przygotowywali się na ten krok od 2016 r. Główna myśl GS to być bliżej natury w komfortowych warunkach, pozostawiając otaczającą przyrodę nietkniętą, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym.
Tło
Start projektu zbiegł się z pandemią, w której to potencjał dostrzegł wrocławski team.
Z naszym wsparciem postanowili tchnąć do życia koncept, jakim były mobilne pokoje hotelowe. Nie kampery, nie jeżdżące domy, bo to nie nowość. Mobilne hotele, które jakością nie odbiegają od tych w najlepszych lokalizacjach na świecie. I właśnie to miało być największą przewagą Good Spot – obiekty o standardzie 3 i 4 gwiazdek, które będą się przemieszczały w różne atrakcyjne miejsca turystyczne w zależności od sezonu.
Sama nazwa miała przywodzić na myśl idealne miejsce do wszystkiego – do odpoczynku, pracy, spędzenia czasu z przyjaciółmi czy rodziną, w dowolnej lokalizacji.
Postawiliśmy sobie cel wypromowania mobilności z Good Spot. Pokażmy sposób spędzania czasu, a nie usługę noclegową. Pokażmy, że możemy robić to komfortowo, ale w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Jednym z haseł Good Spot jest „Pomyśl, gdzie tym razem chcesz się zatrzymać. Gdzie będzie Twój Spot”.
Mobilne hotele są dla osób lubiących podróże, dbających o swój komfort, kontakt z przyrodą. To osoby często zabiegane, które nie mają możliwości oderwać się od obowiązków, chyba że zabiorą pracę ze sobą, ale w piękne okoliczności przyrody. To rodziny z dziećmi, przyjaciele, single, młode pary, szukające intymności i czasu na wyłączność.
Właśnie ze względu na tak zróżnicowane grupy docelowe produktu, komunikację postanowiliśmy prowadzić zarówno na Facebooku, Instagramie, ale i w mediach biznesowych, branżowych.
Postawiliśmy sobie za cel pojawić się w kluczowych, wspólnie z klientem ustalonych mediach branżowych, zaistnienie w mediach społecznościowych oraz osiągnąć pierwszy tysiąc obserwujących na Facebooku w ciągu 3 miesięcy. Założeniem było także pozyskanie pełnego obłożenia obiektu w lecie 2021 r. we wszystkich wytypowanych lokalizacjach. Wszystkie cele zostały zrealizowane już w kwietniu 2021 r.
W tym roku marka stawia kolejne kroki: podpisanie umowy z Wydziałem Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej, pozyskanie inwestorów a nawet… ekspansja na rynki międzynarodowe. Wydział PWr już jest w trakcie przygotowywania projektu całkowicie niezależnego spota, który będzie mógł stanąć w każdym miejscu na świecie. Obiekty hotelowe będą całkowicie uniezależnione od zasilania z sieci energetycznej czy wodociągowej. Prace już rozpoczęto, a pierwsze produkty będziemy mogli zobaczyć w III kwartale 2022 r.
Od początku rozmów odpowiadamy za komunikowanie nowych kierunków rozwoju i wydarzeń, w których bierze udział Good Spot, jak EXPO XX w Dubaju, zarówno w social mediach jak i mediach. towane, co posłuży za późniejsze materiały na kanały marki oraz do mediów.
W trakcie naszej dwuletniej współpracy, Good Spot osiągnął zasięg w prasie i czołowych ogólnopolskich tytułach na poziomie prawie 70 milionów i wygenerował 700 tysięcy złotych AVE.
Główna strona onet.pl, WP turystyka. Good Spot to ulubieniec Rzeczypospolitej (4 publikacje w prasie ogólnopolskiej w ciągu zaledwie 3 tygodni po launchu, stałe publikacje online, które pojawiają się wciąż w 2022 r.), sesja zdjęciowa i rozkładówka w magazynie Forbes, Rynku Turystycznym czy magazynie Biznes Hotel. Good Spot pojawił się także jako przykład sukcesu konceptu w pandemicznej rzeczywistości wg. miesięcznika Murator, a oprócz tego o marce pisała m.in. Gazeta Polska Codziennie, Gazeta Wyborcza, Mam Startup, Spiders Web i wiele innych tytułów. Ostatnio Good Spot pojawił się w kilku rozgłośniach radiowych, na antenie TVP3, Rzeczpospolitej, Onet.pl.
Liczba informacji (2021 i 2022) 239
Zasięg informacji 69 300 356
Dotarcie informacji 1 430 396
AVE szacunkowe 672 298
W 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z ORLEN Team. Nasze działania obejmują komunikację, promocję i wsparcie PR startów wszystkich zawodników zespołu na czele z Robertem Kubicą, Jakubem Przygońskim i Bartkiem Zmarzlikiem. Tylko w ostatnich miesiącach odnieśli wiele spektakularnych sukcesów.
Robert Kubica, wraz z kolegami z zespołu ORLEN Team WRT, zwyciężył w prestiżowej serii wyścigów długodystansowych European Le Mans Series. Bartosz Zmarzlik został indywidualnym wicemistrzem świata. Quadowiec Kamil Wiśniewski jako pierwszy zawodnik w historii teamu stanął na podium Dakaru, a Mikołaj Marczyk – szybciej niż wszyscy oczekiwali – przebił się do światowej czołówki kierowców rajdowych, zdobywają tytuł II wicemistrza Europy.
Do zadań Publiconu należą między innymi: media relations, prowadzenie kanałów społecznościowych zespołu, organizacja eventów promocyjnych i bieżące relacjonowanie startów zawodników zespołu. Motorsport wymaga pracy w trybie 365/24/7.
W latach 2021-2022 dwukrotnie organizowaliśmy biuro prasowe zespołu w czasie Dakaru – najbardziej wymagającego i prestiżowego rajdu na świecie. Odpowiadamy za komunikację występów zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN w mediach w Polsce i kanałach społecznościowych ORLEN Team. Wspieramy komunikacyjnie Bartosza Zmarzlika, Mikołaja Marczyka, Kacpra Wróblewskiego, Bartłomieja Marszałka, Mateusza Kaprzyka, Grupę Akrobacyjną Żelazny i Kamena Rally Team.
Komunikacja projektów sponsoringowych ORLEN-u przekłada się na wizerunek Koncernu. Według badania przeprowadzonego przez pracownię ARC Rynek i Opinia PKN ORLEN jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym sponsorem pośród przedsiębiorstw działających na polskim rynku. W badaniach przeprowadzonych w 2021 roku aż 56% Polaków spontanicznie wskazywało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. Tym samym Koncern wyprzedził drugie w zestawieniu przedsiębiorstwo aż o 37 punktów procentowych.
Zaangażowanie w sponsoring motorsportu ma też przełożenie na budowanie globalnej rozpoznawalności marki ORLEN. Według badań Pentagon Research łączny wynik wartości mediowej ekspozycji marek Koncernu na rynku polskim w kontekście działań podmiotów sponsorowanych w 2021 roku oszacowano na ponad 640 mln zł.
Prawdziwa perełka – to określenie pojawia się najczęściej w dyskusjach na temat Karola prowadzonych w środowisku piłkarskim w kraju.
Karol pochodzi z Meszna. To niewielka miejscowość w Gminie Otmuchów w województwie opolskim. Od najmłodszych lat każdą wolną chwilę spędzał kopiąc piłkę. Do rozgrywania najbardziej zaciętych meczów wystarczyła mu wtedy ściana i wyobraźnia. W wieku 5 lat przyszedł na swój pierwszy trening do klubu Czarni Otmuchów. W 2013 roku po raz pierwszy pojawił się na treningu w Akademii Piłkarskiej Śląska Wrocław.
Jest wielokrotnym reprezentantem kraju w różnych kategoriach wiekowych oraz uczestnikiem zgrupowań Talent Pro dla najzdolniejszych młodych piłkarzy w Polsce. W październiku 2021 roku Karol podpisał swój pierwszy profesjonalny kontrakt ze Śląskiem Wrocław. Ma za sobą treningi z pierwszym zespołem i udział w wygranym sparingu z RB Lipsk. Aktualnie jest zawodnikiem seniorskiej drużyny rezerw Śląska i juniorskiego zespołu U18. Na początku 2022 roku Karol przeszedł testy w jednym z największych klubów piłkarskich na świecie – Manchesterze United.
Social listening to nie tylko zbieranie danych z mediów własnych i konkurencji. To przede wszystkim ich analizowanie i wyciąganie wniosków. To zbieranie wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach, o tym, jak komunikują, jakie treści do nich docierają i jak reagują oni na konkretne marki. W odróżnieniu od monitoringu social listening zbiera nie tylko dane ilościowe, ale przede wszystkim dane jakościowe.
Raport Social Listening
Dla firmy Tarczyński S.A. stworzyliśmy zbiorczy raport obejmujący półroczną działalność marki i jej konkurencji w mediach społecznościowych. Analizie podlegały media własne oraz wzmianki i komentarze dotyczące marek. Podczas tworzenia raportu zostało przeanalizowanie ponad 900 wzmianek i komentarzy.
Stały monitoring
Po analizie raportu za pomocą narzędzia SentiOne wprowadziliśmy stały monitoring mediów społecznościowych i wzmianek dotyczących marki. Generowane były dzienne, tygodniowe oraz miesięczne raporty ilościowe i jakościowe wraz z rekomendacjami.
Efekty
Dzięki działaniom z zakresu Social Listening zwiększyła się szybkość marki w reagowaniu na potencjalnie kryzysowe sytuacje. Tarczyński S.A. jest w stałym kontakcie nie tylko z odbiorcami na swoich profilach, ale także tam, gdzie o nim mówią.
Szymon to jedna z największych nadziei polskiego motorsportu. Ma dopiero 19 lat, a za sobą już cztery pełne sezony na europejskich i polskich torach wyścigowych.
Obecnie członek Akademii ORLEN Team to kierowca wyścigowy w formule ADAC TCR Germany. W nadchodzącym sezonie będzie zawodnikiem jednego z najbardziej utytułowanych niemieckich zespołów – Liqui Moly Team Engstler.
Jest aktualnym trzecim zawodnikiem mistrzostw Polski w wyścigach długodystansowych. Konsekwentnie pracuje nad realizacją swojego marzenia, jakim są starty w mistrzostwach świata aut długodystansowych. Świadomie buduje swój wizerunek. Szymon to ambasador akcji „Droga to nie tor wyścigowy” i województwa lubelskiego.
W 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z DB Energy – firmą z branży poprawy efektywności energetycznej, realizującą kompleksowe doradztwo oraz obsługę projektów inwestycyjnych dla dużych i średnich zakładów przemysłowych.
Nasza obsługa obejmuje przede wszystkim propagowanie działań mających na celu poprawę efektywności energetycznej w firmach oraz komunikację oferty marki.
W ramach współpracy odpowiadamy za przygotowanie spójnych materiałów graficznych, działania z zakresu media relations oraz social media. Pracujemy także nad współtworzeniem zakładki w serwisie CIRE.pl, w ramach którego rozwijamy treści związane z efektywnością energetyczną w przemyśle.
SpaceRebels to prywatna przestrzeń do pracy, spotkań i rozmów. W pełni odcięta od bodźców zewnętrznych, designerska i komfortowo wyposażona, dzięki czemu sprzyja naszej efektywności. Zadaniem Publiconu było zbudowanie wprowadzenie produktu na rynek oraz zbudowanie rozpoznawalności marki.
Czym jest Spacerebels?
Wrocławski startup Spacerebels wprowadził na rynek rewolucyjne rozwiązanie: prywatną przestrzeń do pracy, dostosowaną do potrzeb odbiorcy. Usługę wyróżnia model biznesowy. Cube od Spacerebels znajdziemy w nieoczywistych przestrzeniach: galeriach handlowych, halach dworcowych, przemysłowych czy biurowcach, gdzie w odpowiednich warunkach (odcięci od bodźców zewnętrznych) możemy na chwilę oderwać się od tego, co nas rozprasza i skupić na tym, co ważne – po to, by sprawniej, efektywniej i lepiej realizować swoje potrzeby.
Zakres współpracy:
W ramach współpracy ze Spacerebels odpowiadaliśmy za opracowanie identyfikacji wizualnej marki – nazwy, brandingu, key visual. Chcąc odwołać się do idei, jaka przyświecała twórcom projektu – innowacyjni, buntowniczy i bezkompromisowi, projektując system identyfikacji wizualnej, postawiliśmy na odważny, otwierający umysł i łamiący schematy design. Odpowiadaliśmy także za launch marki i działania z zakresu media relations.
Efekty:
W wyniku prowadzonych działań z zakresu media relations ukazały się liczne publikacje w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Materiały na temat Spacerebels i oferowanej przez nich usługi. – Udało nam się zainteresować tematem największe tytuły w Polsce. Publikacje dot. Spacerebels pojawiły się m.in. w Pulsie Biznesu, Gazecie Wyborczej (ogólnopolska oraz wydania lokalne), Spidersweb i wielu innych, a ekwiwalent reklamowy za okres od ostatnich sześciu miesięcy wyniósł 289 974,00 zł – tłumaczy Katarzyna Pastuszka.
W ramach współpracy z LI Development zaprojektowaliśmy kompleksowo brand dla dewelopera i strategię komunikacji dla jego wrocławskiego osiedla Nyska Residence.
Idea przewodnia/założenia komunikacyjne:
Nyska Residence to prestiżowa, a zarazem kameralna inwestycja, powstająca w jednej z najatrakcyjniejszych lokalizacji Wrocławia – Tarnogaju. Dzielnicy, która od dłuższego czasu uchodzi za małe miasto w mieście – jest samowystarczalna, dzięki czemu jest dobrym miejscem do życia.
Apartamentowiec, dzięki swoim licznym atutom, w pełni odpowiada gustom nawet najbardziej wymagających pod względem designu. O luksusowym charakterze nieruchomości świadczy wyjątkowa architektura: lokale zaprojektowane w standardzie apartamentowym czy gustowna aranżacja części wspólnych, co staraliśmy się podkreślić zarówno na płaszczyźnie kreacji, jaki i komunikacji marki.
Zakres współpracy:
W ramach współpracy zaprojektowaliśmy kompleksowo brand i strategię komunikacji dla dewelopera i oferowanego przez niego osiedla we Wrocławiu. Przygotowaliśmy stronę firmową, a także landing page inwestycji. Jesteśmy również odpowiedzialni za wdrożenie strategii, wliczając w to działania zarówno z zakresu online, jak i offline.
Efekty:
W ramach prowadzonej kampanii na przestrzeni I kw. 2022 roku pozyskaliśmy 14 915 użytkowników, a średni czas trwania sesji wzrósł do 37 sekund. Kampania wygenerowała łącznie 38,3 tys. kliknięć, co bezpośrednio przełożyło się na sprzedaż mieszkań. – Zarówno realizowana przez nas kampania – online i offline, jak i działania z zakresu media relations przełożyły się na wzrost sprzedaży mieszkań na przestrzeni ostatniego pół roku. Zaledwie w ostatnim kwartale br. wygenerowaliśmy 2 552 897 wyświetleń reklam inwestycji – tłumaczy Katarzyna Pastuszka.
Z końcem 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z Laba – międzynarodową szkołą biznesu, specjalizującą się w edukacji on-line. W ramach współpracy odpowiadamy za działania z zakresu media relations oraz współpracę z influencerami.
Laba, rozpoczynając swoją działalność w Polsce, otworzyła się na ósmy kraj w jej portfolio. Szkoła powstała w 2016 roku i początkowo działa na czterech zagranicznych rynkach. Już w 2020 roku rozpoczęła dwa nowe projekty – internetową szkołę data science robot_dreams oraz szkołę biznesu w USA – ELVTR. Kursy Laba ukończyło do tej pory ponad 20 tysięcy słuchaczy z 48 krajów. Oferta szkoły skupia się głównie na zagadnieniach z zakresu HR, marketingu, zarządzania, finansów i oprogramowania.
Naszym zadaniem było i jest nagłośnienie obecności nowej marki na rynku polskim, a także edukacja w myśl głównej idei „dobrze być mądrym”. Na przestrzeni ostatniego kwartału ukazały się liczne publikacje w prasie, internecie oraz radio, uwzględniając media opiniotwórcze, ale i specjalistyczne z zakresu PR i marketingu takie jak: Polskie Radio 4, Brief, Home&Market, OOH Magazine, Marketing i biznes i wiele innych.
Neurosphera to nowoczesne Centrum Terapii Padaczki, które od ponad 25 lat specjalizuje się w leczeniu tej choroby. Jednym z kluczowych osiągnięć kliniki jest stworzenie Neuroterminala – portalu pacjenta, pozwalającego na utrzymywanie stałego kontaktu z lekarzem (stacjonarne lub zdalne leczenie), jak również ustalenie osobistego planu opieki dla osób chorujących na epilepsję.
Z Centrum Terapii Padaczki Neurosphera współpracujemy od lutego 2022 r., odpowiadając za szeroko rozumiane działania z zakresu edukacji i promocji zdrowia.
Odpowiadamy za media relations oraz pracujemy nad spójną komunikacją. Zajmujemy się doradztwem, copywritingiem, a także mediami społecznościowymi CTP Neurosphera.
14 lutego 2022 r., czyli w Dzień Chorego na Padaczkę, rozpoczęliśmy akcję komunikacyjną pod hasłem #ZrozumiećPadaczkę. Jej celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat padaczki. Wszystko po to, aby powstałe przez lata mity – nierzadko krzywdzące – zastąpić rzetelnymi faktami.
W przeciągu 1,5 miesiąca udało się wygenerować zasięg na poziomie ponad 10 mln użytkowników, a informacje w ramach prowadzonej akcji pojawiły się w takich mediach jak chociażby PAP, ESKA, TOK FM, VOX FM, Zdrowie Wprost, Wirtualne Media czy Radio RAM.
W gronie klientów Publicon znalazł się największy polski portal rezerwacyjny Travelist.pl. Nasza współpraca rozpoczęła się w niestabilnym dla branży turystycznej czasie – podczas pandemii, która naraziła ją na zmierzenie się z wieloma wyzwaniami. Cel był jeden: zachęcić Polaków do otwarcia się na podróże po Polsce, ale i nie tylko.
Zakres naszych działań obejmuje obsługę PR, w ramach której zrodził się m.in. pomysł na kampanię „Poznaj Polskę z Travelist”. To przykład dogłębnego zrozumienia potrzeb i sytuacji klienta oraz odważnego wykorzystania rynkowego kryzysu na jego korzyść. Poprzez działania w ramach kampanii zachęcaliśmy Polaków do odkrywania rodzimych zakątków – zarówno znanych, jak i tych mniej popularnych.
Paulina i Tomek Torres – będący na fali popularności po udziale w telewizyjnym show – wspólnie z redakcją Magazynu Travelist i zespołem fotografów w 2021 r. ruszyli w trasę po kraju, odwiedzając kilkanaście najpopularniejszych polskich miast i regionów. Efektem każdej z wizyt były vlogi, artykuły podróżnicze, relacje w mediach społecznościowych, newslettery, przewodniki turystyczne oraz przepiękne sesje zdjęciowe – także z użyciem drona. Łączna oglądalność filmów na kanale YouTube sięgnęła ponad 2,5 miliona wyświetleń, a zrealizowanych zostało ich łącznie 13.
Wyjątkowy model kampanii został doceniony przez specjalistów, którzy nagrodzili projekt w konkursie PR Wings organizowanym przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Zdobyliśmy wówczas nagrodę w kategorii Komunikacja w social media i influencer marketing.
Efekty kampanii Travelist można zobaczyć m.in. na kanale Travelist.pl na YouTube oraz na stronach Magazynu Travelist.
Nasza współpraca opiera się również na pozycjonowaniu portalu Travelist.pl, jako eksperta w branży turystycznej. Poza tym skupiamy się na eksponowaniu serwisu, jako wartościowego partnera dla Hotelarzy, a także działaniach z zakresu personal brandingu. Pozwalają one na ekspozycję brandu w najbardziej zasięgowych polskich mediach, takich jak chociażby: Onet, Rzeczpospolita Turystyka, Super Express, Business Insider, czy Wirtualne Media.
Tatry Super Ski to największy projekt branży narciarskiej w Polsce, który daje narciarzom i snowboardzistom możliwość szusowania na 18 stacjach narciarskich Podhala, Spisza, Beskidu i Pienin. Stacje te położone są zarówno w Polsce (15 ośrodków), jak i na Słowacji (3 ośrodki).
Już od 2018 roku wspólnie z naszym klientem z południa Polski udowadniamy, że to właśnie w Tatrach bije #SerceZimy!
Naszego klienta prowadzimy kompleksowo w działaniach komunikacyjnych, aby docelowo wspierać sprzedaż karnetów narciarskich.
Dla naszego Partnera opracowaliśmy strategię PR-ową oraz digital marketingową, zgodnie z którą prowadzimy regularne działania media relations i social media. Stworzyliśmy identyfikację wizualną sezonu 2019/20, 2020/2021, 2021/2022 oraz projektowaliśmy kreacje reklamowe. Koordynowaliśmy i optymalizowaliśmy kampanie Google Ads oraz Facebook Ads w sezonach 2019/20 oraz 2021/2022.
Sezon narciarski 2020/2021 na skutek pandemii COVID-19 był zupełnie inny od poprzednich. Strach społeczeństwa, pojawiające się z dnia na dzień decyzje rządu oraz idące za nim obostrzenia miały znaczący wpływa na całą branżę. Wówczas w ramach współpracy z Tatry Super Ski udzielaliśmy wsparcia komunikacyjnego dla branży narciarskiej i PSNiT. Współorganizowaliśmy również konferencję prasową „Zima 2022 bez stoków narciarskich”.
Publikacje po konferencji pojawiły się w takich mediach jak RMF FM, Radio ZET, PAP, Wiadomości Turystyczne, Rynek Turystyczny, Rzeczpospolita, Bankier.
Zasięg mediowy konferencji wyniósł ponad 69 mln.
Tarczyński to innowacyjny producent wysokiej jakości wędlin, parówek i przekąsek białkowych, a także najpopularniejsza wśród konsumentów marka kabanosów w Polsce. Współpracujemy z nią od 2020 r., wspierając ją w działaniach komunikacyjnych oraz doradztwie strategicznym.
Myślimy strategicznie – pozycjonujemy markę jako lidera w kategorii przekąsek białkowych. Plasujemy ją w mediach oraz pracujemy nad spójną komunikacją. Odpowiadamy również za kompleksowe działania z zakresu media relations, umawiamy wywiady i opracowujemy komentarze eksperckie. Zajmujemy się copywritingiem – zarówno do mediów, jak i do pracowników.
Wspólnie z naszym klientem w 2020 r. zaprojektowaliśmy strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) – Tarczyński Lepiej – opartą na czterech kluczowych obszarach: RAZEM, ODPOWIEDZIALNIE, MĄDRZE, AKTYWNIE.
Nasz zespół jest odpowiedzialny za stworzenie systemu identyfikacji wizualnej działań CSR, a także koncept parasolowy TarczynskiLepiej.pl. Jest on platformą mającą na celu identyfikować, spajać komunikacyjnie oraz porządkować 4 główne obszary. Uczestniczyliśmy także we wdrożeniu strategii na zewnątrz i wewnątrz firmy.
Design strony internetowej
Planując komunikację strategicznie i kompleksowo, skupiamy się również na designie. Zaprojektowaliśmy nie tylko identyfikację wizualną działań CSR, lecz również stronę internetową grupatarczynski.pl oraz tarczynskilepiej.pl.
Tarczyński to jedna z nielicznych firm prywatnych, która od lat na tak szeroką skalę angażuje się w sponsoring sportu. Ta przygoda, która swoje korzenie ma w rodzinnej pasji Tarczyńskich do sportów amerykańskich, przed laty zaowocowała sponsoringiem klubu Panthers Wrocław oraz drużyny futbolowej o tej samej nazwie – najlepszej w Polsce i jednej z najlepszych w Europie. Marka sponsoruje również wrocławski stadion – Tarczyński Arena Wrocław, lokalnych sportowców i wydarzenia sportowe oraz działania e-sportowe.
Publikacja, którą stworzyliśmy wspólnie z naszym klientem ukazała się w marcu 2022 roku. Powstała po to, aby pokazać wieloletnie i wielowymiarowe zaangażowanie marki Tarczyński w sponsoring sportu. W Raporcie znajdziemy także statystyki, komentarze eksperckie oraz dalsze sportowe aspiracje firmy. Raport dostępny jest na: grupatarczynski.pl/sponsoring-sportu/.
Do zadań Publicon należało opracowanie treści, skład graficzny, produkcja oraz promocja Raportu.
Nasze działania obejmują przede wszystkim komunikację startów wszystkich zawodników – z Robertem Kubicą, Bartoszem Zmarzlikiem czy Jakubem Przygońskim na czele – oraz kontakt z przedstawicielami świata mediów.
W ramach współpracy z ORLEN Team przygotowujemy i publikujemy materiały graficzne dedykowane poszczególnym członkom zespołu oraz ich startom. Do naszych zadań należy również redagowanie komunikatów i informacji prasowych, działania z zakresu media relations, a także bieżąca komunikacja w trakcie trwania zawodów czy wyścigów.
Tylko w 2021 roku zawodnicy ORLEN Team odnosili znaczące sukcesy sportowe. Na początku roku przedstawiciele grupy startowali w rajdzie Dakar. Robert Kubica zwyciężył w European Le Mans Series, Bartosz Zmarzlik został Indywidualnym Wicemistrzem Świata na żużlu, a Mikołaj Marczyk wywalczył tytuł mistrza Polski w rajdach samochodowych. Przez cały czas znakomicie spisują się także inni członkowie zespołu, jak Kamena Rally Team czy Kacper Wróblewski.
W 2013 roku dwa wrocławskie kluby – Devils Wrocław i Giants Wrocław – połączyły siły. W ten sposób powstali Panthers Wrocław. To w tej chwili zdecydowanie najlepsza polska drużyna futbolu amerykańskiego, wielokrotni mistrzowie naszej kraju.
Już w 2016 roku o wrocławianach usłyszała cała Europa, kiedy zespół triumfował w Lidze Mistrzów IFAF Europe. Od sezonu 2021 Panthers, jako jedyny polski zespół, uczestniczą w zmaganiach w European League of Football. To nowa międzynarodowa liga, w której rywalizują zespoły z Niemiec, Austrii, Hiszpanii i Turcji. W debiucie wrocławianie awansowali do półfinału.
Drużyna nieprzerwanie od 4 lat plasuje się w czołowej “10” klubów na Starym Kontynencie. W 2018 roku zajmowali najlepszą w swojej historii – 5. pozycję.
Panthers popularyzują futbol amerykański w Polsce. W sezonie 2021 Stadion Olimpijski we Wrocławiu podczas meczów z udziałem drużyny odwiedziło blisko 15 000 widzów.
Współpraca obejmuje działania z zakresu media relations, mediów społecznościowych, doradztwa strategicznego oraz copywritingu.
Publikacja obejmowała działalność Koncernu w zakresie wspieranie polskiego sportu, kultury oraz projektów społecznych.
Do naszych zadań należało opracowanie koncepcji dokumentu i jego strategicznego przekazu. Przeprowadziliśmy research oraz analizę źródeł pierwotnych. Następnie odpowiadaliśmy za redakcję treści, a także skład graficzny dokumentu. Nasza praca obejmowała także doradztwo w zakresie organizacji konferencji prasowej prezentującej raport.
W konferencji prasowej z udziałem Prezesa Zarządu PKN ORLEN Daniela Obajtka wzięli udział przedstawiciele 30 redakcji. Po wydarzeniu pozyskaliśmy 76 publikacji na temat raportu – zarówno w najbardziej opiniotwórczych mediach sportowych, jak i biznesowych. Szacunkowy uzyskany ekwiwalent reklamowy przekroczył 750 tys. zł, a zasięg informacji na temat publikacji – 55 milionów.
Mateusz pochodzi z małej miejscowości w województwie świętokrzyskim. W wieku 16 lat przeprowadził się do Wrocławia. Na sali treningowej wrocławskiej Gwardii poznał przyszłą żonę – Darię, z którą ma trójkę dzieci. Rodzina stanowi w jego życiu największą wartość. Mateusz jest także zawodowym żołnierzem. Służy w 2. Wojskowym Szpitalu Polowym we Wrocławiu.
Na zawodowym ringu zadebiutował w 2006 roku. Stoczył na nim 51 walk. 46 razy wygrywał, w tym 31 razy przed czasem. W 2012 roku zdobył tytuł mistrza Europy EBU, a w 2021 roku – pas IBF Intercontinental. Obecnie jest trzecim pięściarzem w rankingu federacji WBC oraz piątym w rankingu WBO na świecie.
Według prestiżowego serwisu BoxRec.com Masternak jest obecnie najlepszym polskim pięściarzem bez podziału na kategorie wagowe. Jego celem jest walka o mistrzostwo świata.
Nasza współpraca z Mateuszem Masternakiem obejmuje przede wszystkim działania z zakresu budowania marki, relacji z mediami oraz kompleksowej obsługi mediów społecznościowych. Odpowiadamy między innymi za przygotowywanie treści oraz materiałów graficznych i publikowanie ich w odpowiednich kanałach komunikacji. Zajmujemy się pozyskiwaniem nowych sponsorów dla polskiego pięściarza.
Zuza ma 28 lat i pochodzi z Łodzi. Jest najlepszą polską narciarką freestyle’ową i freeride’ową. Co ciekawe, wyczynowo zaczęła jeździć na nartach dopiero w liceum.
Należała do kadry narodowej PZN we freestyle’u. Na swoim koncie ma 8 tytułów mistrzyni Polski oraz 4 medale Pucharu Europy.
Od 5 lat zajmuje się freeride’m. Freeride to jazda na nartach lub snowboardzie poza wyznaczonymi szlakami – po dzikich i stromych górskich zboczach. Droga na szczyt tej dyscypliny zajęła jej zaledwie dwa lata. Jest pierwszą Polką, która wystartowała w elitarnym cyklu Freeride World Tour. W 2021 roku zdobyła brązowy medal.
Nasza praca obejmuje między innymi prowadzenie profili zawodniczki w mediach społecznościowych, przygotowywanie dedykowanych materiałów graficznych czy działania z zakresu media relations. Ponadto, odpowiadamy za pozyskiwanie nowych sponsorów dla tej ambitnej i utalentowanej narciarki.
Od 2020 roku doradzamy Bartkowi Przedwojewskiemu – mistrzowi świata w biegach górskich, zwycięzcy prestiżowych zawodów Golden Trail Championship.
Nasze działania obejmują wsparcie z obszaru doradztwa strategicznego, prowadzenia profili w mediach społecznościowych, pozyskiwania nowych sponsorów i co-brandingu. Głównym sportowym celem Bartka Przedwojskiego jest walka o zwycięstwo w cyklu Golden Trail World Series, w ramach którego rywalizują najlepsi biegacze górscy na świecie.
W 2020 roku Bartłomiej Przedwojewski zwyciężył w tych niezwykle prestiżowych zawodach. Rok później ponownie stanął na podium, tym razem kończąc zmagania na znakomitej trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej.
Przez cały czas jej trwania komunikowaliśmy występy oraz sukcesy polskich sportowców, dla których tegoroczne igrzyska były niezwykle udane.
W ramach współpracy z Polską Reprezentacją Olimpijską, byliśmy odpowiedzialni za opracowanie strategii komunikacji, a także stworzenie Key Visual materiałów graficznych publikowanych w mediach społecznościowych. Na bieżąco komunikowaliśmy o występach i medalach zdobytych przez Biało-Czerwonych.
Igrzyska Olimpijskie w Tokio były bardzo udane dla polskich sportowców, którzy przywieźli do kraju aż 14 medali. 4 złote, 5 srebrnych oraz 5 brązowych krążków to najlepszy dorobek Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej od ponad dwudziestu lat.
Przez dwa tygodnie rywalizacji byliśmy odpowiedzialni za komunikację startów przedstawicieli zespołu wspieranego przez polski Koncern.
Do naszych zadań należało między innymi opracowanie strategii komunikacji. Wypracowaliśmy specjalny system identyfikacji wizualnej do komunikacji w mediach społecznościowych. Odpowiadaliśmy za relacje z mediami, przygotowywanie komunikatów, informacji prasowych i relacji live z każdego etapu Dakaru.
Łącznie przygotowaliśmy 15 informacji prasowych i ponad 200 różnego rodzaju komunikatów na temat występów zawodników ORLEN Teamu. Uzyskany w prasie i na portalach internetowych szacunkowy ekwiwalent reklamowy tylko w styczniu wyniósł 8,9 mln zł, a złożyło się na to ponad 1800 publikacji. W mediach społecznościowych wypracowaliśmy nowy system identyfikacji wizualnej wszystkich publikowanych materiałów.
Przez cały sezon 2021 byliśmy odpowiedzialni za komunikację występów najlepszego polskiego zawodnika w Speedway Grand Prix w kanałach ORLEN Teamu.
Od pierwszych rozegranych w 2021 roku zawodów z cyklu Grand Prix do naszych zadań należało między innymi przygotowywanie strategii komunikacji, treści oraz materiałów graficznych publikowanych w mediach społecznościowych ORLEN Teamu. W trakcie trwania rywalizacji z udziałem Bartosza Zmarzlika na bieżąco informowaliśmy o wynikach i sukcesach sportowca.
Bartosz Zmarzlik sezon 2021 zakończył jako Indywidualny Wicemistrz Świata na żużlu. Na jedenaście rozegranych zawodów Grand Prix zwyciężał aż pięciokrotnie i trzy razy zajął drugie miejsce.
Ponadto polski kierowca uczestniczył w jednym z najsłynniejszych wyścigów na świecie – legendarnym 24h Le Mans.
Nasze działania obejmowały przygotowanie strategii komunikacji oraz działania z zakresu media relations. Odpowiadaliśmy na Key Visual materiałów publikowanych w mediach społecznościowych ORLEN Team – w przypadku 24h Le Mans nawiązywał on do wieloletniej, bogatej tradycji wyścigu. Na Twitterze ORLEN Team transmitowaliśmy całodobową rywalizację przez cały czas jej trwania.
European Le Mans Series zakończył się zwycięstwem Roberta Kubicy. Zespół ORLEN Team WRT zapewnił sobie końcowy triumf już na jeden wyścig przed końcem tegorocznej rywalizacji. Niewiele zabrakło również do wielkiego sukcesu podczas 24h Le Mans, który wygenerował ekwiwalent reklamowy w mediach tradycyjnych i społecznościowych o wysokości niemalże 5,5 mln zł. Przekaz z tego wydarzenia dotarł do ponad 30 milionów odbiorców.
Nasze działania obejmują zarówno media społecznościowe, jak i tradycyjne.
W lutym 2021, zanim najlepsi kierowcy na świecie pojawili się na torze, koordynowaliśmy działania medialne związane z prezentacją nowego bolidu ARRO C41. Uroczystość, która po raz pierwszy w historii została zorganizowana w Polsce, odbywała się na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. W trakcie wyścigów Formuły 1 odpowiadamy między innymi za przygotowanie i publikację materiałów graficznych w mediach społecznościowych.
Prezentację bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN transmitowano na żywo, a śledziło ją kilkadziesiąt redakcji z całego świata. Zespół uczestniczy we wszystkich tegorocznych wyścigach Formuły 1. Dwukrotnie jego barwy reprezentował jedyny polski zawodnik w historii serii, czyli Robert Kubica, pełniący obowiązki rezerwowego kierowcy ARRO.
Aion Bank to pierwszy w pełni cyfrowy, europejski challenger bank, który w 2021 r. rozpoczął swoją ekspansję na Starym Kontynencie. Wyróżnia się unikatowym na tle branży subskrypcyjnym modelem biznesowym: Aion oferuje swoim użytkownikom transparentne i jasne zasady – nielimitowany dostęp do wszystkich usług bankowych w ramach stałej, miesięcznej opłaty.
Opracowanie koncepcji launchu Aion Banku wymagało uwzględnienia kilku czynników zewnętrznych. Najważniejszym z nich był, bez wątpienia, sam termin startu, który zaplanowano na początek sierpnia.
Istotny był również mocno konkurencyjny, krajowy rynek. W 2021 r. w Polsce rywalizowało bowiem ponad 30 istniejących banków, a liczba nowopowstających fintechów i instytucji płatniczych rosła wręcz w tempie wykładniczym.
Co więcej – bank, który oferuje możliwość wykonania każdej operacji bankowej z poziomu smartfona, w praktyce nie potrzebuje stacjonarnych oddziałów bankowych. Dla wielu klientów to niekwestionowana wygoda, dla niektórych interesujący szczegół, a dla innych – istotny brak. Jednym z naszych podstawowych zadań było więc podkreślenie korzyści, jakich dostarcza w pełni cyfrowa oferta.
Komunikację Aion Banku oparliśmy na 4 filarach:
Medialne zainteresowanie wejściem nowej marki na rynek było ogromne – w ciągu zaledwie 30 dni w przestrzeni medialnej ukazało się dokładnie 296 artykułów i publikacji na temat Aion Bank, jego oferty, produktów, modelu biznesowego i planów abonamentowych. Wysoka widoczność pozwoliła na dotarcie do ponad 4,3 mln odbiorców w grupie docelowej, zaś ekwiwalent reklamowy obecności banku w mediach wyniósł blisko 2 mln zł.
Obecność w najważniejszych krajowych tytułach prasowych – Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu – zwieńczyło sierpniowe wydanie magazynu Forbes, w którym wejście Aion Bank na polski rynek stało się tematem numeru.
Po pierwszym miesiącu działalności operacyjnej Aion Bank mógł pochwalić się aż 10 000 otwartych rachunków, na których nowi klienci złożyli w formie depozytów ponad 500 mln zł. Co więcej, start Aion Banku został okrzyknięty jednym z najważniejszych wydarzeń sektora finansowego w 2021 r. Prowadzony przez nas program ambasadorski zdobył także podwójną statuetkę PR Wings w kategoriach Innowacja Roku oraz PR Produktowy.
Realizacja kilkumiesięcznej kampanii nie generowała żadnych kosztów operacyjnych związanych z zakupem mediów czy treści publikowanych odpłatnie.
Zaczęliśmy od warsztatu z udziałem Burmistrza miasta oraz pracowników odpowiedzialnych za komunikację i promocję gminy. Wypracowaliśmy nową strategię. Według niej Wschowa to miasto, które niczego nie udaje. Nie pretenduje do tego, by być drugim Wrocławiem czy Zieloną Górą. Ma być autentyczną i samoświadomą marką. Taką, która z jednej strony akcentuje swoją bogatą, wielowiekową historią. Z drugiej – jest otwarta na nowoczesność. Na tej podstawie przygotowaliśmy nowy System Identyfikacji Wizualnej Wschowy.
Znak, minimalistyczna nazwa miasta, powstał na bazie jego herbu – srebrnego krzyża jagiellońskiego na niebieskim tle oraz dwóch srebrnych pierścieni położonych między jego ramionami. W konstrukcji prostego i minimalistycznego znaku krzyż stał się literą H, symbolicznie oddzielającą dwa rodzaje krojów pisma. Krój szeryfowy to nawiązanie do wielowątkowej historii królewskiego miasta. Krój bezszeryfowy to symbol współczesności i wyzwań, jakie dziś stoją przed Wschową. Nowy znak został wsparty dwoma uzupełniającymi się hasłami. Pozostań sobą. Właśnie tu. To odzwierciedlenie dążeń i motywacji mieszkańców miasta. Mądrych i świadomych ludzi, którzy we Wschowie mogą być sobą, żyć na wysokim poziomie i realizować własne ambicje. Właśnie tu.
Wrocławski Oddział Polskiego Związku Firm Deweloperskich istnieje od dekady i od tego czasu mamy przyjemność współtworzyć jego strategię komunikacji. Założony z inicjatywy kilku firm, obecnie zrzesza niemal 30 podmiotów, współpracuje z partnerami reprezentującymi rozmaite środowiska, dba o zacieśnianie relacji z miastem i stale podkreśla ideę, według której działa: Budujemy Wrocław – razem! Ten element wspólnoty chcieliśmy podkreślić w kontekście jubileuszu, który przypadł na rok trudny, pełen wyzwań, wymagający nieszablonowych rozwiązań. Z okrągłą rocznicą zazwyczaj są kojarzone albumy ilustrujące dorobek firmy czy organizacji, odrzuciliśmy jednak ten koncept. To nie nasze dokonania są najistotniejsze, a wszystko, co sprawia, że oddajemy ludziom przestrzeń, którą można nazwać domem. – mówi Tomasz Stoga, Prezes PZFD Wrocław. Tak zrodził się koncept na współpracę z wydawnictwem i podarowanie wrocławianom wyjątkowego upominku: zbioru opowiadań o Wrocławiu zredagowanego przez związanych z tym miastem twórców. Wśród autorek i autorów „Spisu lokatorów” są, między innymi, Agnieszka Wolny-Hamkało, Nadia Szagdaj, tegoroczny laureat Nagrody Wielkiego Kalibru Jędrzej Pasierski, Andrzej Ziemiański czy jeden z Kreatywnych Wrocławia 2020 – Filip Zawada. Idea jest taka, by każdy, kto zakupi mieszkanie od dewelopera zrzeszonego w PZFD Wrocław, otrzymał wraz z kompletem kluczy tę książkę. By była ona pierwszą rzeczą, jaka będzie kojarzyła się ze słowem dom.
W debacie na temat mecenatu kultury przewija się wątek dotyczący danych na temat czytelnictwa w Polsce. Dyrektor Wrocławskiego Domu Literatury nie ukrywa, że gest wrocławskiego środowiska deweloperskiego jest unikalny i całkiem możliwe, że książka, podarowana jako prezent, będzie pierwszą w danym gospodarstwie domowym. Propagowanie czytelnictwa, zbudowanie pewnej społeczności wokół „Spisu lokatorów” to myśl, która przyświecała nam od początku realizacji tego projektu. Idea jest taka, by każdy, kto zakupi mieszkanie od dewelopera zrzeszonego w PZFD Wrocław, otrzymał tę książkę wraz z kompletem kluczy do nowego lokum.
„Spis lokatorów” można zakupić za pośrednictwem internetowej księgarni Wydawnictwa Warstwy: http://www.wydawnictwowarstwy.pl/products/1756
A ponieważ narodziny nowej marki lubimy poprzedzać głębokim researchem i szczegółową „wizją lokalną”, w połowie sierpnia wybraliśmy się na miejsce, żeby zasięgnąć języka w terenie. I – jak na wrocławskich mieszczuchów przystało – od razu się zakochaliśmy.
Powiat piotrkowski jest położony w samym centrum Polski i w ponad 70% obejmuje tereny rolnicze. Miejscowe pola uprawne, lasy, łąki i meandry Pilicy to niezwykle malownicze krajobrazy, które uzupełnia wyjątkowo czyste powietrze, sielskość i panujący tu spokój.
Mieszkańcy powiatu to pracowici, uczciwi i niezwykle pomocni ludzie, o czym przekonaliśmy się sami. Stoi za nimi pasja i tradycja, często przekazywana z pokolenia na pokolenie. Także produkty, które wytwarzają, mają swoje unikatowe historie. Snując historię przyszłej marki, zauważyliśmy, w jak wyrafinowany sposób symbolika serca przenika i oplata jej DNA: Położonego w sercu Polski regionu, którego flagowe cechy to życzliwość, autentyczność i serdeczność mieszkańców. Wytrawne oko dostrzeże, że nawet obrys granic powiatu nie jest tutaj przypadkowy.
W projekcie znaku zdecydowaliśmy się jednak odejść od klasycznego sposobu przedstawienia serca. Kojarzony z walentynkami i przesycony słodyczą czerwony emblemat zamieniliśmy na anatomiczny obrys serca człowieka, poprowadzony rysunkową kreską. W efekcie narodził się symbol odzwierciedlający autentyczność i pracowitość mieszkańców tego regionu Polski.
Odręczny rysunek pełni jeszcze jedną ważną rolę – nadaje znakowi charakteru unikatowości. Wypełnia on tym samym podstawowe założenie marki, pozycjonując ją względem wielonakładowych brandów, powszechnie dostępnych na półkach marketów.
Tak powstały kształt wypełniliśmy najlepszym, co ma do zaoferowania powiat piotrkowski – naturalnym rolnictwem, bliskością przyrody, czystym powietrzem i prawdziwą sielskością.
Inkluzywna, prawdziwa Warszawa. Osiedle Echo Investment to zaproszenie do bycia częścią tożsamości tego miasta. Uczestniczenia w życiu Warszawy i współtworzenia jej tożsamości. Chcemy budować emocjonalną wartość dodaną inwestycji poprzez odwołania do jednego ze złotych okresów miasta – lat 90.
To nieskomplikowane, a zarazem niezwykle uniwersalne hasło łączy w sobie największe atuty regionu i silnie koresponduje ze znakiem, jednocześnie pracując na wielu płaszczyznach – na czym zależało lokalnym urzędnikom. Claim “Prosto z serca” – umieszczony zarówno na opakowaniach lokalnych produktów, jak i w składzie dokumentacji inwestycyjnej – doskonale oddaje wartości i charakter nowo powstałej marki lokalnej.
Naszą rekomendacją dla mieszkańców regionu było także odważne stosowanie zwyczajowych nazw produktów i wsparcie ich lokalnymi, autentycznymi historiami. Na miejscu poznaliśmy m.in. panią Blankę Strzelczyk, która słynie z produkcji wyjątkowych lodów – „Kamieni”. Recepturę ich tworzenia jeszcze przed wojną opracował jej dziadek, stając się prawdziwym regionalnym celebrytą. Dzisiaj – blisko sto lat później – jego wnuczka z pasją kontynuuje rodzinną tradycję, regularnie zdobywając nagrody i wyróżnienia.
Tak niezwykłe opowieści aż proszą, żeby podzielić się nimi ze światem, zaś oparte o staropolszczyznę nazewnictwo produktów pozwala jeszcze głębiej eksplorować ten ton komunikacji.
„Mierzymy wysoko” to kwartalnik wewnętrzny wydawany dla wrocławskiego oddziału Collins Aerospace. Firma zatrudnia obecnie przeszło 1300 osób. Nadrzędnym celem magazynu jest budowanie zaangażowania pracowników przez wspólne tworzenie treści, budowanie reputacji oraz podnoszenie kwalifikacji
Każdorazowo w wydanie włączają się pracownicy Collins Aerospace – niezależnie od zajmowanego stanowiska, każdy może zgłosić swoją propozycję tematu bądź wywiadu. Zagadnienia konsultowane są z zarządem firmy, co wynika między innymi ze specyfiki pracy w branży lotniczej.
W zakres naszych zadań wchodzi zarówno redakcja tekstów, jak i korekta w przypadku dostarczenia gotowych artykułów. Zajmujemy się oprawą graficzną magazynu.
Pierwotnie gazetka nosiła tytuł „UTC News”. Pierwsze wydanie, które w 2017 roku zrealizowaliśmy wspólnie z klientem, zyskało nową szatę graficzną – pełną infografik, ikon i koloru – oraz nową nazwę „Mierzymy wysoko”. Firma funkcjonowała wówczas jako UTC Aerospace Systems – i tak było do grudnia 2018 roku, kiedy to dzięki połączeniu z Rockwell Collins doszło do powstania Collins Aerospace. Rebranding niósł za sobą zupełnie nową kolorystykę (wcześniej: granat, dziś: pomarańcz, biel i czerń). Zaprojektowaliśmy wówczas zupełnie nowy layout, spójny z nową identyfikacją wizualną. Do tej pory wydaliśmy już pięć numerów w odświeżonej odsłonie.
W ciągu trzech lat potroiliśmy objętość gazetki – od 24 stron do 60. Zdecydowaliśmy się także na wydanie elektroniczne, które jest dystrybuowane do wszystkich pracowników za pomocą Intranetu.
„Mierzymy wysoko” spotyka się z pozytywnym odbiorem również w zagranicznych oddziałach Collins Aerospace – co stawia przed nami kolejne wyzwania.
Ze względu na pandemię zeszłoroczna Wielkanoc była wyjątkowa. Wielu z nas po raz pierwszy spędzało ją w samotności. Lęk, niepewność, izolacja – wszystko to szczególnie mocno dotknęło osoby starsze. Nasz projekt był odpowiedzią na zaistniałą sytuację. Razem z partnerami – z dnia na dzień, bez budżetu promocyjnego – zorganizowaliśmy kampanię społeczną. Dotarliśmy z nią do prawie 1,5 mln odbiorców z prostym przekazem: przed tymi wyjątkowymi świętami zadzwoń do dziadków, pokaż im, że o nich pamiętasz.
Chcieliśmy rzucić wyzwanie stereotypowej recepcji nowych technologii oraz ich wpływu na jakość relacji międzyludzkich i emocjonalność pokolenia Z. W czasie pandemii to właśnie współczesne narzędzia komunikacyjne pozwoliły pielęgnować relacje z bliskimi. Wykorzystaliśmy też rosnący trend caremongeringu – niesienia troski i wyjątkowego poczucia odpowiedzialności społecznej.
W kampanię udało nam się zaangażować kilkudziesięciu influencerów, liderów opinii, aktywistów, aktorów, dziennikarzy i polityków.
W akcję zaangażowaliśmy czołowych polskich influencerów, którzy opublikowali posty związane z kampanią na: TikToku – między innymi publikująca kilka filmów związanych z kampanią największa polska TikTokerka @jeleniewska (9,1 mln obserwujących) czy @nataliasisik (1,6 mln), na Instagramie – między innymi rezigiusz (1,3 mln), sandrakubicka (577 tys.) i lena_moonlight (517 tys.) oraz na Twitterze – między innymi Michał Pol (514 tys.).
Kampania wygenerowała tysiące pozytywnych reakcji i komentarzy. Dzięki współpracy z portalem wykop.pl w ciągu czterech dni kampanii dotarliśmy do 290 946 unikalnych odbiorców banerów reklamowych poświęconych kampanii oraz do 423 420 odbiorców artykułu sponsorowanego.
Szczyrk nie musi być dla każdego. Miasto chce przyciągać turystów, których łączą wspólne wartości – zrozumienie i znajomość gór, a także miłość do nich, więź z przyrodą. Chcemy stworzyć markę dla tych, którzy cenią codzienną uprzejmość mieszkańców, ich gościnę i świadomość w łączeniu nowoczesności z tradycją. Szczyrk jest miejscem, które pozwala uciec od codziennego zgiełku, kojąc duszę bliskością natury, lokalnymi produktami i pięknymi krajobrazami. To miejsce, gdzie dobrze się żyje i do którego dobrze jest wracać.
Claim
Proste w przekazie hasło, które jest swobodne i naturalne. Zależało nam, by pokazać niezwykłą gościnność mieszkańców i atmosferę gór poprzez uprzejmość i prostotę tradycyjnego pozdrowienia górzystów. „Dzień dobry” to swojskie przypomnienie, że warto być dla siebie życzliwym – tak samo jak podczas wędrówek górskimi szlakami.
Zdecydowaliśmy zaprojektować logotyp bazując na historycznym herbie miasta. Zarówno idea górskiego „Dzień dobry”, jak i komunikacja nawiązująca do lokalności i uprzejmości mieszkańców, wpisują się w stylistykę modern retro. Chcieliśmy pokazać regionalizm, historię, tradycję i kulturę tego miejsca w połączeniu z nowoczesnością.
Zaprojektowany przez nas znak oparty jest na powstałym w XIX w. herbie Szczyrku. Zachowaliśmy pierwotne elementy, które zaprojektowaliśmy w bardziej współczesnej stylistyce. Na znak składa się wschód słońca, gliniany garnek z jednym uchem, diagonalnie przedzielony rogalką i opatrzony gałązkami po obu stronach. W dolnej części – podwójna fala i napis „Szczyrk” z datą pierwszego spisu ludności doliny. Logo posiada dwie palety kolorystyczne właściwe porom roku istotnym dla życia miasta: sezon zimowy – odcienie niebieskiego i sezon letni – odcienie zielonego. Zdecydowaliśmy się na taki zabieg, żeby pokazać, że w zależności od pory roku Szczyrk ma zawsze coś do zaoferowania.
Skąd pomysł? Festiwal narodził się przede wszystkim z sentymentu do miasta, z którym od lat jesteśmy związani jako agencja – miasta, które łączy ze sobą wiele kontrastów.
Postindustrial pełen fabryk, zielone okolice, prężnie rozwijająca się branża technologiczna, biznes oraz edukacja. Miasto otwarte na młodzież i inwestorów z całego świata, a zarazem pełne ogromnej pasji do sztuki, wybitnego designu i awangardy.
Łódź potrafi przyciągnąć, choć czasem też odpycha, powodując sprzeczne emocje. Dysonans. Dlatego wzięliśmy na warsztat wszystkie skojarzenia związane z Łodzią, aby zgodnie z tym, jak działamy jako agencja, przekroczyć próg konwenansów i być PONAD. Ponad 1000 uczestników. 6 sal. 75 prelegentów.
Ponad 3 mln zasięgu w mediach społecznościowych (na kanałach DYSONANSE ŁDZ oraz prelegentów, w tym influencerów i ekspertów z dziedziny mediów i biznesu)
Głównym założeniem wydarzenia była promocja Łodzi jako miejsca rozwoju, idealnego do studiowania, przestrzeni do działania dla młodych osób oraz rozwijania swojego biznesu. Podczas wydarzenia pokazaliśmy pozornie sprzeczne/wykluczające się punkty widzenia, skupione w jednym klimatycznym miejscu, które dzięki naszemu eventowi znalazły wspólną drogę.
DYSONANSE ŁDZ Festiwal w dwóch aktach Festiwal podzielony był na dwie części:
DYSONANSE ŁDZ rozpoczęły się od części pierwszej DYSONANSE: Intro, skierowanej do maturzystów ze szkół z regionu łódzkiego w godzinach wczesnopopołudniowych. Wzięli oni udział w prelekcjach ekspertów od wizerunku, mediów społecznościowych. Dowiedzieli się, czym jest pokolenie Z, mieli okazję obejrzeć najlepsze animacje studentów i uczniów ze Szkoły Filmowej w Łodzi. Wystąpili przed nimi także przedstawiciele łódzkich uczelni wyższych, zapoznając ich z programem i osiągnięciami swoich studentów. Do ich dyspozycji byli doradcy kariery, fotograf, stoiska uczelni, łódzkich marek i start-upów. Na zakończenie mieli okazję spotkać się i porozmawiać z Pauliną Mikułą – youtuberką, autorką kanału „Mówiąc Inaczej” i polonistką, która nie raz pomagała maturzystom przed najważniejszym egzaminem w ich życiu.
Druga część dnia obfitowała w wydarzenia odbywające się w sześciu tematycznych salach: Idee Fixe, YouTube, Dysonanse 7on7, Komunikacja, Design i Łódź EXPO. Prelekcje, warsztaty, dyskusje, konfrontacje dziejące się jednocześnie w kilku przestrzeniach dostarczyły odbiorcom wiele wartościowych tematów, pomysłów na biznes i rozwój, dzięki czemu powstał prawdziwy miks w tkance Łodzi. Na koniec dnia Szkoła Filmowa w Łodzi przygotowała pokaz filmowy absolwentów.
Wieczór zakończyliśmy uroczystą galą, prowadzoną przez Paulinę Mikułę i Karola Paciorka. Podczas niej wręczono stypendia i nagrody laureatom programu „Młodzi w Łodzi”.
Rafał Masny (Abstra), Michał Sadowski (Brand24), Paweł Tkaczyk, Paweł Svinarski (Dla Pieniędzy), Karol Paciorek (Imponderabilia), Paulina Mikuła (Mówiąc Inaczej), Kamila Romanowska (Loesje Poland), Agata Wojtkiewicz (AW Atelier Łódź), Adam Radoń (dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier), Michał Leksiński (Patronite), Sandra Kubicka (modelka), Michalina Grzesiak (Krystyno, nie denerwuj matki), Tomasz Salski (ŁKS), Michał Piernikowski (Łódź Design Festiwal), Siostry ADiHD (influencerki), Waldemar Olbryk (Echo Investment), Tomasz Drabik (wideo recenzent)
Podczas festiwalu mieliśmy okazję poruszyć skrajnie odmienne tematy. Począwszy od tego, jak rozpocząć prowadzenie biznesu (Paweł Tkaczyk) i jakich błędów unikać (Michał Sadowski), przez to, ile zarabia się na YouTube (Paweł Svinarski – Dla pieniędzy), aż po konfrontację światowej popkultury (Sandra Kubicka) z designem (Michał Piernikowski – Łódź Design Festival). Uczestnicy mieli okazję posłuchać też o matematyce miłości (dr inż. Jakub Szczepaniak), a nawet o… oswajaniu się ze śmiercią (wiceprezeska Fundacji Gajusz, Anna Rajska-Rutkowska).
Zestawienie ze sobą nowych mediów, trendów, ciekawych ludzi, influencerów, ekspertów i doświadczonych biznesmenów stworzyło misz-masz. Mogliśmy obserwować dysonans między rękodziełem, pokazanym przez wystawców, a nowymi technologiami, jak drukarki 3D. Wystąpili przedstawiciele Szkoły Filmowej z Łodzi oraz specjaliści od designu, mediów i biznesu. Wystąpienia zostały przeprowadzone w formule TED-owej – czyli w serii krótkich wystąpień, które odbyły się jednocześnie w kilku przestrzeniach łódzkiego Art_Inkubatora.
Dzięki wielu bodźcom chcieliśmy zachęcić młodych do przyjechania do Łodzi, ale i dać im szansę na spotkanie z idolami, twórcami obecnymi w internecie, projektantami i specjalistami z branż kreatywnych. Uczestnicy mogli sami zdecydować, jaką ścieżkę wybrać na konferencji – wystąpień czy inspirujących warsztatów z creative writing lub brush lettering.
Eventy to platformy do powiedzenia czegoś ważnego i zderzenia różnych osobowości, firm, marek. Każdy event jest inny, wyjątkowy, niesie ze sobą różne wartości, tak jak zrobiły to DYSONANSE ŁDZ. Stworzyliśmy bogaty program – niektórzy mogą stwierdzić, że zbyt bogaty – w którym każdy znalazł coś dla siebie, bez względu na to w jakim był wieku i z jakiej pochodził branży. A pod koniec dnia i tak wniosek był jeden: spotkaliśmy się w Łodzi, mieście kontrastów, gdzie artysta znajduje wspólny język z przedsiębiorcą, a media spotykają się ze swoimi odbiorcami. Zmieszaliśmy i zamieszaliśmy w tkance Łodzi. Miejmy nadzieję, że nie ostatni raz.
Międzynarodowe grono ekspertów, 40 prelegentów, ponad 800 gości zgromadzonych w Narodowym Forum Muzyki, 27 sponsorów, dwa panele dyskusyjne, cztery debaty oraz najważniejsze tematy branży deweloperskiej – takich Dni Dewelopera jeszcze nie było! Po raz kolejny mieliśmy przyjemność współtworzyć tę konferencję dla wrocławskiego oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Publicon po raz kolejny odpowiadał za kształt wydarzenia, opracowanie scenariusza konferencji, koordynację kwestii technicznych, rejestrację uczestników, promocję wydarzenia oraz media relations.
Planując tegoroczne Dni Dewelopera za cel postawiliśmy sobie stworzenie konferencji, która poruszy najważniejsze i najbardziej aktualne tematy nie tylko z punktu widzenia rynku deweloperskiego ale i jego otoczenia. Co więcej, po raz pierwszy w historii wcześniejszych edycji postanowiliśmy nadać konferencji wymiar już nie tylko lokalny czy narodowy, ale międzynarodowy, otwierając się tym samym na znacznie szersze niż dotychczas perspektywy patrzenia na prężnie rozwijającą się branżę deweloperską, ukazując najważniejsze trendy na rynku mieszkaniowym.
Skoordynowanie dyskusji pomiędzy polsko- i anglojęzycznymi panelistami stanowiło duże wyzwanie. Dbając o komfort prelegentów oraz ponad 800 uczestników konferencji, zastosowaliśmy tłumaczenia symultaniczne, które prelegentom dały możliwość swobodnej komunikacji, uczestnikom nie posługującym się językiem angielskim zaś możliwość udziału w debatach z udziałem zagranicznych gości.
W odróżnieniu od poprzednich lat zmieniliśmy sposób wykorzystania przestrzeni w Narodowym Forum Muzyki, tak aby zapewnić uczestnikom najlepszą przestrzeń do dyskusji i networkingu. Działania te wymagały od nas ścisłej współpracy z ponad 25 podwykonawcami.
Relacje medialne i budowanie dyskursów
Działania medialne wokół wydarzenia oparliśmy o dwa aspekty: działania związane z dotarciem do mediów z pogłębionymi komunikatami dotyczącymi problematyki poruszanej podczas każdej z debat i paneli oraz związane z przekazaniem mediom syntetycznej relacji już po konferencji. Wydarzeniui towarzyszył zorganizowany przez nas briefing prasowy w którym udział wzięli: gość specjalny konferencji Charles Montgomery, Prezes Oddziału Wrocławskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich – Dorota Jarodzka-Śródka oraz Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich – Konrad Płochocki.
Efektem działań medialnych były liczne publikacje eksperckie, które pojawiły się między innymi w takich mediach jak: Bankier.pl, Forsal, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna czy Polskie Radio.
Dni Dewelopera to, w trakcie każdej edycji, nie tylko ważne z perspektywy branży tematy, ale i designerskie materiały promocyjne. W oparciu o dedykowany key visual stworzone zostały wszystkie materiały konferencyjne: strona internetowa, identyfikatory uczestników, kreacje reklamowe, zaproszenia czy ścianki sponsorskie.
Naszym celem była rekrutacja osób niebędących inżynierami, ale posiadających zdolności manualne oraz znających język angielski.
Silnik to serce samolotu. Mechanik, który pracuje przy jego tworzeniu jest jak chirurg wykonujący operację na otwartych arteriach. Jego praca jest taka samo ważna, tak samo heroiczna, odpowiedzialna. W tym sensie jest bohaterem każdego dnia dla tysięcy ludzi na całym świecie – wykonując swoją pracę. Jest też bohaterem dla samego siebie, dla swoich marzeń. Bo ma serce do awiacji.
Xeos to coś więcej niż praca. To emocje, realny wpływ na świat i ludzi dookoła, adrenalina i miłość do awiacji.
Każdego dnia.
Skupiając się na szerokim dotarciu do grupy docelowej, postawiliśmy na kilka nośników, które w przestrzeni miejskiej pojawiły się równolegle. Jeden z wrocławskich tramwajów okleiliśmy na kształt samolotu, umieszczając na grafice hasła kampanii i zachęcając do udziału w procesie rekrutacyjnym. W tym samym czasie na przystankach pojawiły się citylighty z key visualem kampanii. W pewien poniedziałkowy poranek poczęstowaliśmy mieszkańców Wrocławia śniadaniem – ciepłą kawą oraz kanapkami w brandowanych opakowaniach. Podczas tych porannych spotkań mogliśmy osobiście odpowiadać na pytania i rozwiewać wątpliwości mieszkańców Wrocławia dotyczące pracy w branży lotniczej, a także zwiększyć świadomość na temat marki XEOS. Równolegle realizowaliśmy kampanię online, a w Radiu Eska emitowane były spoty zachęcające do podjęcia pracy w firmie.
Wszyscy pracownicy otrzymali od nas brandowane gadżety, zorganizowaliśmy także wewnętrzny konkurs na najlepsze zdjęcia uchwycające elementy naszej kampanii w przestrzeni miejskiej, gdzie wykorzystaliśmy hashtag, będący jednocześnie oficjalnym hashtagiem całej kampanii:
#TEAMXEOS – w samym sercu awiacji.
Branżowy poradnik napisany przez cały zespół agencji PR. Jak zrealizowaliśmy pierwszy projekt z zakresu self-publishingu?
Pod koniec 2018 roku postanowiliśmy opracować pierwszą wspólną publikację. Ten praktyczny poradnik z założenia nie miał być podręcznikiem akademickim, a syntetycznie zebraną wiedzą z różnorodnych dziedzin, z którymi mamy do czynienia przy realizacji różnorodnych projektów.
Naszym założeniem było stworzenie narracji spójnej w swoim wydźwięku, a zarazem różnorodnej. Publikacja ma kilkunastu autorów: każdy z nich pracuje na co dzień przy nieco innych zadaniach, ma zupełnie odmienne spojrzenie, a wreszcie i styl. Nie chcieliśmy jednak mocno ingerować redakcyjnie w samą warstwę tekstową, aby uspójnić ją językowo. Uważamy bowiem, że ta różnorodność będzie dużą wartością także dla czytelników.
W sumie zaproponowaliśmy klientowi trzy propozycje, których krótki opis znajdą Państwo poniżej:
Self-publishing wymagał sporego zaangażowania całego zespołu. Musieliśmy dopilnować każdego szczegółu: zarówno wyboru podwykonawców (korekta, wydruk), układu treści, spójności w strukturze tekstów, składu, pozyskania numeru ISBN, stworzenia sklepu internetowego, jak również nawiązania współpracy z partnerami merytorycznymi projektu. Partycypacja wszystkich pracowników doskonale uwidoczniła specyfikę pracy zespołowej, kiedy to wszyscy jesteśmy w pewien sposób zależni od pozostałych – w terminowości, w uzgodnieniu treści tak, aby uniknąć powielania informacji. Każdy miał wpływ na ostateczny kształt publikacji i zakres tematyczny.
Martyna Hliwa (Młynarczyk), PR Executive i koordynator projektu
Dużą część dyskusji zajęło nam ustalenie formy publikacji. Widzieliśmy wiele zalet i wad każdego z rozwiązań. Wydanie samej wersji elektronicznej byłoby z pewnością łatwiejsze, jednak z drugiej strony na korzyść wydruku – choć bardziej czasochłonnego i kosztownego – przemawiała namacalna forma, dzięki której książka staje się niejako naszą wizytówką. To wreszcie nowe doświadczenia wiążące się ze skoordynowaniem pierwszego projektu self-publishingowego, a zarazem doskonały pomysł na unikatowy prezent dla klientów
1. Opracowanie wstępnej koncepcji publikacji. Określenie grupy odbiorców, formy, nakładu, tytułu, objętości i zakresu tematycznego. Na tym etapie decyzje były najpierw konsultowane przez wszystkich pracowników, natomiast ostateczne wybory należały do inwestora (Publicon/Szymon Sikorski).
2. Przygotowanie i korekta treści. Każdy z pracowników miał do napisania jeden dział, zgodny z jego obszarem zainteresowań i wynikający z projektów, jakie na co dzień realizuje. Aby zachować spójność narracji, opracowaliśmy jednakowy konspekt rozdziału. Na tym etapie decyzje były podejmowane w węższym gronie – koordynatora projektu, liderów zespołów i CEO.
3. Skład. Za identyfikację wizualną książki wykorzystywaną w materiałach promocyjnych i przygotowanie publikacji do druku odpowiedzialna była jedna osoba – nasz Senior Graphic Designer, Mikołaj Ławnicki.
4. Nawiązanie współpracy z partnerami. W gronie tym znalazły się uznane branżowe organizacje: Brand24, Sotrender czy Conrego. Razem z partnerami merytorycznymi opracowaliśmy dwa rozdziały specjalne: o prawie w PR (Olesiński & Wspólnicy) oraz o monitorowaniu mediów w praktyce (PRESS-SERVICE Monitoring Mediów).
5. Wybór podwykonawców. Tu raczej nie będzie zaskoczenia – tym, co potrzebowaliśmy zlecić na zewnątrz, są korekta oraz wydruk. Konieczna była rozmowa ze specjalistą z drukarni, który przedstawił nam najkorzystniejsze rozwiązania. Niezbędne było także wykonanie próbnego wydruku arkuszy.
6. Działania promocyjne. Razem z naszymi patronami medialnymi (OOH Magazine i Sprawny Marketing) przygotowaliśmy merytoryczne artykuły poruszające tematy zawarte w książce. Po premierze zorganizowaliśmy również spotkanie autorskie we Wrocławiu. Na bieżąco prowadzimy także współpracę recenzencką oraz działania w social mediach.
Książkę możesz zamówić tutaj: turn.publistavaeg.sg-host.com. Znajdziesz tu także spis treści i informację o autorach publikacji.
Chcesz otrzymać egzemplarz recenzencki? Napisz, jakie medium reprezentujesz i wyślij maila na m.hliwa@publicon.pl.
Życzeniem klienta było stworzenie czegoś wyrazistego, wyróżniającego projekt spośród licznych ofert konkurencji. Postanowiliśmy je spełnić.
Wola to świetnie skomunikowana, rdzenna warszawska dzielnica; teraz, z racji lokalizacji, zamieszkiwana głównie przez nuworyszów, klasę nowych niebieskich kołnierzyków, którzy pracują najczęściej w tzw. „nowym Mordorze”, złośliwie nazywanych niekiedy „słoikami”. Wola to również przestrzeń, która łączy przeszłość z nowoczesnością. To postindustrialny krajobraz, przeplatany nowoczesną architekturą i wszechobecne skojarzenia z transportem, również przecież zakorzenione w kulturze („Baza Sokołowska” Marka Hłaski, „Pokolenie” Andrzeja Wajdy, „Spotkanie ze szpiegiem” Jana Batorego czy serial „Miodowe lata”). Dużą część Odolan (część środkowa i południowa) zajmują torowiska i bocznice, a także budynki techniczne, administracyjne i mieszkalne należące do PKP.
Docelowi i pośredni klienci to przede wszystkim pokolenie wychowane w latach 90-tych i 80-tych. To osoby mające sentyment do wielkomiejskiej i pop-kulturowej estetyki tamtych czasów. Z nostalgią spoglądające na czasy młodości, pierwszych miłości, przyjaźni, świadomych decyzji. Czasy, w których dorastali i podejmowali pierwsze ważne, życiowe wybory. Chcemy przywołać część tamtych emocji. Chcemy, żeby towarzyszyły im one również teraz podczas kolejnej ważnej decyzji – wyboru swojego miejsca do życia.
Inkluzywna, prawdziwa Warszawa. Osiedle Echo Investment to zaproszenie do bycia częścią tożsamości tego miasta. Uczestniczenia w życiu Warszawy i współtworzenia jej tożsamości. Chcemy budować emocjonalną wartość dodaną inwestycji poprzez odwołania do jednego ze złotych okresów miasta – lat 90.
Projektując system identyfikacji wizualnej porzuciliśmy programowy praktycznie już w tej kategorii rynkowej minimalizm na rzecz maksymalistycznego i bardziej krzykliwego designu, aby przywołać, powracający skądinąd ostatnio do łask, klimat tamtych czasów. Przełom lat 80 i 90, to bez wątpienia wyjątkowy czas w historii zarówno starszego jak i młodszego pokolenia. Użyliśmy estetyki „nineties’ów”, która nie bez powodu przeżywa teraz swój revival nie tylko w Polsce, ale też na świecie oraz symboli epoki takich jak kasety VHS, walkman, tamagotchi, czy kolorystyka i formy charakterystyczne dla szkoły Memphis.
Naming osiedla – Stacja Wola – to nie tylko ukłon w stronę komunikacyjno-transportowego dziedzictwa dzielnicy, ale przede wszystkim “stacja” rozumiana jako przystanek w życiu, ale również jako podkreślenie dobrze skomunikowanej z centrum lokalizacji inwestycji, a także punkt docelowy.
Jak do każdego rebrandingu, podeszliśmy do niego w kompleksowy sposób. Research pozwolił nam poznać jego historię jako miejsca oraz instytucji kultury, badania pozwoliły nam zagłębić się w tożsamość marki i jej wizerunek w oczach klientów. Oba te działania stanowiły podwaliny pracy koncepcyjnej i projektowej, które zawsze w przypadku już ugruntowanej marki powinny być poparte wartościami zastanymi, insightami oraz myślą przewodnią. Wprowadzania zmian w brandzie ad abstracta może być, a nawet prawdopodobnie będzie chybione i przyniesie marce więcej złego niż dobrego.
Istotą podjętych przez nas działań głęboko penetrujących brand był również fakt, że mając do czynienia z instytucją kultury, z którą spora część klientów jest związana emocjonalnie ze względu na wspomnienia z nią związane, pasję realizowaną w ramach działalności instytucji lub aktywne uczestnictwo w jej działaniu był swoisty szacunek do wyżej wymienionych wartości i chęć podtrzymania zawiązanej przez lata emocjonalno-osobistej więzi klient-marka.
W sumie zaproponowaliśmy klientowi trzy propozycje, których krótki opis znajdą Państwo poniżej:
Wybrana przez DCF, obecnie obowiązująca identyfikacja wizualna oparta jest na trzech założeniach. Rozchodzące się trójkątnie promienie nawiązują bezpośrednio do snopu światła rzucanego przez projektor kinowy – schemat przedstawienia promieni wywodzi się również z ikonicznego przedstawienia światła rozszczepionego przez pryzmat. Natomiast geometryczne kształty były lekko inspirowane strukturą fasady budynku kina. Podstawą do stworzenia takiej linii key visual było związanie jej z materialną stroną budynku – fasadą oraz umieszczenie w niej elementów technicznie kojarzących się z projekcją filmu na sali kinowej. Identyfikacja w tej formie nie stanowi radykalnej zmiany w stosunku do poprzedniej, jest więc bardziej prokliencka – nie powoduje wrażenia, że nagle znajdujemy się w innej, obcej nam instytucji. Ponadto “nie gryzie się” z wyprodukowanymi dotychczas gadżetami czy poligrafią. Jest więc bezpieczną opcją w przypadku kiedy rebranding ma być ewolucją, a nie rewolucją. Co więcej światło kojarzy się z intymnością i kameralną atmosferą, którą respondenci wskazywali w odpowiedzi na pytanie z czym kojarzy im się DCF.
W raporcie Mieszkanie 2028/2048 przedstawiliśmy trzy scenariusze przyszłości dotyczące sposobu życia i projektowania przestrzeni mieszkalnych w perspektywie kolejnych dekad. Publikacja jest owocem współpracy dziesięciorga ekspertów z różnych dziedzin: architektury, urbanistyki, technologii, kultury i socjologii. Badanie zostało również wsparte konsultacjami społecznymi.
Mieszkanie rozumiemy jako część osiedla i miasta, jako żywy i wciąż rozwijający się organizm. Stąd wybrana metoda – foresight, czyli prognozowanie oparte na wiedzy eksperckiej, analizie warunków zastanych, trendów i czynników zewnętrznych, które pozwala przewidzieć możliwe scenariusze, a w rezultacie tworzyć mieszkania, osiedla i miasta dopasowane do mieszkańców i ich potrzeb. Dzięki patrzeniu w przyszłość możliwe jest adaptowanie budownictwa do zmieniających się potrzeb.
W lipcu 2018 r. odbyły się łącznie trzy panele foresightowe – eksperckie i ekspercko–partycypacyjne.
Kolejne iteracje badania przeprowadziliśmy na grupie specjalistów, którzy nie mogli ze sobą uzgadniać odpowiedzi udzielanych w poszczególnych rundach. Do ich zadań, oprócz krytycznej oceny, należało również merytoryczne uzasadnienie poglądów. Po zebraniu wyników i ich analizie, prowadzący projekt przygotowywał kolejną wersję wywiadów uzupełniających obszar badania – dając tym samym początek jego kolejnym cyklom. Ich celem było wypracowanie konsensusu w ramach przedstawionych tez. Zdecydowaliśmy się na trzy zogniskowane wywiady grupowe w koniunkcji z panelami eksperckimi oraz kolportaż dwóch kwestionariuszy metodą CAWI.
W wyniku foresightu mieszkaniowego powstało 21 tez oraz 3 równorzędne scenariusze przyszłości: scenariusz „autonomiczne osiedla” nawiązujący do ekologicznej i administracyjnej samowystarczalności osiedli; „przestrzenie modułowe”, gdzie podkreślona została konieczność przystosowania przestrzeni życiowych do zmieniających się potrzeb mieszkańców oraz „techno-habitat”, który zakłada prymat technologii i jej wszechobecność, zarówno w przestrzeniach prywatnych, jak i publicznych.
Łącznie w badaniu wzięło udział 200 mieszkańców (konsultacje społeczne) oraz 10 ekspertów.
Po zakończonym badaniu przeprowadziliśmy kampanię informacyjną, mającą na celu zainteresowanie tematem mediów i podjęcie szerszej dyskusji na temat mieszkalnictwa. Drukowane wersje raportów trafiły do kluczowych mediów opiniotwórczych oraz branżowych.
Cały raport można pobrać na stronie: http://mieszkaniaprzyszlosci.pl
Zdominowany przez wielką czwórkę (Plus, T-Mobile, Play, Orange) i pełen tzw. MVO (Virgin Mobile, Red Bull, Mobile Vikings), operatorów z marek o szerszym portfolio produktów (Biedronka, Carrefour).
Rebtel to pierwsza telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki. Na rynek, który jest tak konkurencyjny, marka wchodzi z zupełnie nowym rozwiązaniem i nowym stylem życia. Oferta Rebtel dostępna była jedynie dla zaproszonych osób we Wrocławiu. Założenia narracyjne zakładały komunikowanie w sarkastyczny, zdystansowany sposób, co miało skutkować powstaniem autentycznej relacji z użytkownikami i kreować styl życia.
Rebtel został zaprojektowany dla ludzi młodych: buntowniczych, antysystemowych, zadziornych, zabawnych, kontrowersyjnych. Budowanie zasięgu i model sprzedaży oparte zostało na sieci ambasaodrów (mikroinfluencerów i liderów opinii) m.in. w aktywnych społecznie środowiskach młodych, w oparciu o hobby, style życia czy miejsce zamieszkania.