Aion Bank to pierwszy w pełni cyfrowy, europejski challenger bank, który w 2021 r. rozpoczął swoją ekspansję na Starym Kontynencie. Wyróżnia się unikatowym na tle branży subskrypcyjnym modelem biznesowym: Aion oferuje swoim użytkownikom transparentne i jasne zasady – nielimitowany dostęp do wszystkich usług bankowych w ramach stałej, miesięcznej opłaty.
Opracowanie koncepcji launchu Aion Banku wymagało uwzględnienia kilku czynników zewnętrznych. Najważniejszym z nich był, bez wątpienia, sam termin startu, który zaplanowano na początek sierpnia.
Istotny był również mocno konkurencyjny, krajowy rynek. W 2021 r. w Polsce rywalizowało bowiem ponad 30 istniejących banków, a liczba nowopowstających fintechów i instytucji płatniczych rosła wręcz w tempie wykładniczym.
Co więcej – bank, który oferuje możliwość wykonania każdej operacji bankowej z poziomu smartfona, w praktyce nie potrzebuje stacjonarnych oddziałów bankowych. Dla wielu klientów to niekwestionowana wygoda, dla niektórych interesujący szczegół, a dla innych – istotny brak. Jednym z naszych podstawowych zadań było więc podkreślenie korzyści, jakich dostarcza w pełni cyfrowa oferta.
Komunikację Aion Banku oparliśmy na 4 filarach:
Medialne zainteresowanie wejściem nowej marki na rynek było ogromne – w ciągu zaledwie 30 dni w przestrzeni medialnej ukazało się dokładnie 296 artykułów i publikacji na temat Aion Bank, jego oferty, produktów, modelu biznesowego i planów abonamentowych. Wysoka widoczność pozwoliła na dotarcie do ponad 4,3 mln odbiorców w grupie docelowej, zaś ekwiwalent reklamowy obecności banku w mediach wyniósł blisko 2 mln zł.
Obecność w najważniejszych krajowych tytułach prasowych – Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu – zwieńczyło sierpniowe wydanie magazynu Forbes, w którym wejście Aion Bank na polski rynek stało się tematem numeru.
Po pierwszym miesiącu działalności operacyjnej Aion Bank mógł pochwalić się aż 10 000 otwartych rachunków, na których nowi klienci złożyli w formie depozytów ponad 500 mln zł. Co więcej, start Aion Banku został okrzyknięty jednym z najważniejszych wydarzeń sektora finansowego w 2021 r. Prowadzony przez nas program ambasadorski zdobył także podwójną statuetkę PR Wings w kategoriach Innowacja Roku oraz PR Produktowy.
Realizacja kilkumiesięcznej kampanii nie generowała żadnych kosztów operacyjnych związanych z zakupem mediów czy treści publikowanych odpłatnie.