Skąd pomysł? Festiwal narodził się przede wszystkim z sentymentu do miasta, z którym od lat jesteśmy związani jako agencja – miasta, które łączy ze sobą wiele kontrastów.
Postindustrial pełen fabryk, zielone okolice, prężnie rozwijająca się branża technologiczna, biznes oraz edukacja. Miasto otwarte na młodzież i inwestorów z całego świata, a zarazem pełne ogromnej pasji do sztuki, wybitnego designu i awangardy.
Łódź potrafi przyciągnąć, choć czasem też odpycha, powodując sprzeczne emocje. Dysonans. Dlatego wzięliśmy na warsztat wszystkie skojarzenia związane z Łodzią, aby zgodnie z tym, jak działamy jako agencja, przekroczyć próg konwenansów i być PONAD. Ponad 1000 uczestników. 6 sal. 75 prelegentów.
Ponad 3 mln zasięgu w mediach społecznościowych (na kanałach DYSONANSE ŁDZ oraz prelegentów, w tym influencerów i ekspertów z dziedziny mediów i biznesu)
Głównym założeniem wydarzenia była promocja Łodzi jako miejsca rozwoju, idealnego do studiowania, przestrzeni do działania dla młodych osób oraz rozwijania swojego biznesu. Podczas wydarzenia pokazaliśmy pozornie sprzeczne/wykluczające się punkty widzenia, skupione w jednym klimatycznym miejscu, które dzięki naszemu eventowi znalazły wspólną drogę.
DYSONANSE ŁDZ Festiwal w dwóch aktach Festiwal podzielony był na dwie części:
DYSONANSE ŁDZ rozpoczęły się od części pierwszej DYSONANSE: Intro, skierowanej do maturzystów ze szkół z regionu łódzkiego w godzinach wczesnopopołudniowych. Wzięli oni udział w prelekcjach ekspertów od wizerunku, mediów społecznościowych. Dowiedzieli się, czym jest pokolenie Z, mieli okazję obejrzeć najlepsze animacje studentów i uczniów ze Szkoły Filmowej w Łodzi. Wystąpili przed nimi także przedstawiciele łódzkich uczelni wyższych, zapoznając ich z programem i osiągnięciami swoich studentów. Do ich dyspozycji byli doradcy kariery, fotograf, stoiska uczelni, łódzkich marek i start-upów. Na zakończenie mieli okazję spotkać się i porozmawiać z Pauliną Mikułą – youtuberką, autorką kanału „Mówiąc Inaczej” i polonistką, która nie raz pomagała maturzystom przed najważniejszym egzaminem w ich życiu.
Druga część dnia obfitowała w wydarzenia odbywające się w sześciu tematycznych salach: Idee Fixe, YouTube, Dysonanse 7on7, Komunikacja, Design i Łódź EXPO. Prelekcje, warsztaty, dyskusje, konfrontacje dziejące się jednocześnie w kilku przestrzeniach dostarczyły odbiorcom wiele wartościowych tematów, pomysłów na biznes i rozwój, dzięki czemu powstał prawdziwy miks w tkance Łodzi. Na koniec dnia Szkoła Filmowa w Łodzi przygotowała pokaz filmowy absolwentów.
Wieczór zakończyliśmy uroczystą galą, prowadzoną przez Paulinę Mikułę i Karola Paciorka. Podczas niej wręczono stypendia i nagrody laureatom programu „Młodzi w Łodzi”.
Rafał Masny (Abstra), Michał Sadowski (Brand24), Paweł Tkaczyk, Paweł Svinarski (Dla Pieniędzy), Karol Paciorek (Imponderabilia), Paulina Mikuła (Mówiąc Inaczej), Kamila Romanowska (Loesje Poland), Agata Wojtkiewicz (AW Atelier Łódź), Adam Radoń (dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier), Michał Leksiński (Patronite), Sandra Kubicka (modelka), Michalina Grzesiak (Krystyno, nie denerwuj matki), Tomasz Salski (ŁKS), Michał Piernikowski (Łódź Design Festiwal), Siostry ADiHD (influencerki), Waldemar Olbryk (Echo Investment), Tomasz Drabik (wideo recenzent)
Podczas festiwalu mieliśmy okazję poruszyć skrajnie odmienne tematy. Począwszy od tego, jak rozpocząć prowadzenie biznesu (Paweł Tkaczyk) i jakich błędów unikać (Michał Sadowski), przez to, ile zarabia się na YouTube (Paweł Svinarski – Dla pieniędzy), aż po konfrontację światowej popkultury (Sandra Kubicka) z designem (Michał Piernikowski – Łódź Design Festival). Uczestnicy mieli okazję posłuchać też o matematyce miłości (dr inż. Jakub Szczepaniak), a nawet o… oswajaniu się ze śmiercią (wiceprezeska Fundacji Gajusz, Anna Rajska-Rutkowska).
Zestawienie ze sobą nowych mediów, trendów, ciekawych ludzi, influencerów, ekspertów i doświadczonych biznesmenów stworzyło misz-masz. Mogliśmy obserwować dysonans między rękodziełem, pokazanym przez wystawców, a nowymi technologiami, jak drukarki 3D. Wystąpili przedstawiciele Szkoły Filmowej z Łodzi oraz specjaliści od designu, mediów i biznesu. Wystąpienia zostały przeprowadzone w formule TED-owej – czyli w serii krótkich wystąpień, które odbyły się jednocześnie w kilku przestrzeniach łódzkiego Art_Inkubatora.
Dzięki wielu bodźcom chcieliśmy zachęcić młodych do przyjechania do Łodzi, ale i dać im szansę na spotkanie z idolami, twórcami obecnymi w internecie, projektantami i specjalistami z branż kreatywnych. Uczestnicy mogli sami zdecydować, jaką ścieżkę wybrać na konferencji – wystąpień czy inspirujących warsztatów z creative writing lub brush lettering.
Eventy to platformy do powiedzenia czegoś ważnego i zderzenia różnych osobowości, firm, marek. Każdy event jest inny, wyjątkowy, niesie ze sobą różne wartości, tak jak zrobiły to DYSONANSE ŁDZ. Stworzyliśmy bogaty program – niektórzy mogą stwierdzić, że zbyt bogaty – w którym każdy znalazł coś dla siebie, bez względu na to w jakim był wieku i z jakiej pochodził branży. A pod koniec dnia i tak wniosek był jeden: spotkaliśmy się w Łodzi, mieście kontrastów, gdzie artysta znajduje wspólny język z przedsiębiorcą, a media spotykają się ze swoimi odbiorcami. Zmieszaliśmy i zamieszaliśmy w tkance Łodzi. Miejmy nadzieję, że nie ostatni raz.