W 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z ORLEN Team. Nasze działania obejmują komunikację, promocję i wsparcie PR startów wszystkich zawodników zespołu na czele z Robertem Kubicą, Jakubem Przygońskim i Bartkiem Zmarzlikiem. Tylko w ostatnich miesiącach odnieśli wiele spektakularnych sukcesów.
Robert Kubica, wraz z kolegami z zespołu ORLEN Team WRT, zwyciężył w prestiżowej serii wyścigów długodystansowych European Le Mans Series. Bartosz Zmarzlik został indywidualnym wicemistrzem świata. Quadowiec Kamil Wiśniewski jako pierwszy zawodnik w historii teamu stanął na podium Dakaru, a Mikołaj Marczyk – szybciej niż wszyscy oczekiwali – przebił się do światowej czołówki kierowców rajdowych, zdobywają tytuł II wicemistrza Europy.
Do zadań Publiconu należą między innymi: media relations, prowadzenie kanałów społecznościowych zespołu, organizacja eventów promocyjnych i bieżące relacjonowanie startów zawodników zespołu. Motorsport wymaga pracy w trybie 365/24/7.
W latach 2021-2022 dwukrotnie organizowaliśmy biuro prasowe zespołu w czasie Dakaru – najbardziej wymagającego i prestiżowego rajdu na świecie. Odpowiadamy za komunikację występów zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN w mediach w Polsce i kanałach społecznościowych ORLEN Team. Wspieramy komunikacyjnie Bartosza Zmarzlika, Mikołaja Marczyka, Kacpra Wróblewskiego, Bartłomieja Marszałka, Mateusza Kaprzyka, Grupę Akrobacyjną Żelazny i Kamena Rally Team.
Komunikacja projektów sponsoringowych ORLEN-u przekłada się na wizerunek Koncernu. Według badania przeprowadzonego przez pracownię ARC Rynek i Opinia PKN ORLEN jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym sponsorem pośród przedsiębiorstw działających na polskim rynku. W badaniach przeprowadzonych w 2021 roku aż 56% Polaków spontanicznie wskazywało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. Tym samym Koncern wyprzedził drugie w zestawieniu przedsiębiorstwo aż o 37 punktów procentowych.
Zaangażowanie w sponsoring motorsportu ma też przełożenie na budowanie globalnej rozpoznawalności marki ORLEN. Według badań Pentagon Research łączny wynik wartości mediowej ekspozycji marek Koncernu na rynku polskim w kontekście działań podmiotów sponsorowanych w 2021 roku oszacowano na ponad 640 mln zł.