Social listening to nie tylko zbieranie danych z mediów własnych i konkurencji. To przede wszystkim ich analizowanie i wyciąganie wniosków. To zbieranie wiedzy o obecnych i potencjalnych klientach, o tym, jak komunikują, jakie treści do nich docierają i jak reagują oni na konkretne marki. W odróżnieniu od monitoringu social listening zbiera nie tylko dane ilościowe, ale przede wszystkim dane jakościowe.
Raport Social Listening
Dla firmy Tarczyński S.A. stworzyliśmy zbiorczy raport obejmujący półroczną działalność marki i jej konkurencji w mediach społecznościowych. Analizie podlegały media własne oraz wzmianki i komentarze dotyczące marek. Podczas tworzenia raportu zostało przeanalizowanie ponad 900 wzmianek i komentarzy.
Stały monitoring
Po analizie raportu za pomocą narzędzia SentiOne wprowadziliśmy stały monitoring mediów społecznościowych i wzmianek dotyczących marki. Generowane były dzienne, tygodniowe oraz miesięczne raporty ilościowe i jakościowe wraz z rekomendacjami.
Efekty
Dzięki działaniom z zakresu Social Listening zwiększyła się szybkość marki w reagowaniu na potencjalnie kryzysowe sytuacje. Tarczyński S.A. jest w stałym kontakcie nie tylko z odbiorcami na swoich profilach, ale także tam, gdzie o nim mówią.