Zaczęliśmy od warsztatu z udziałem Burmistrza miasta oraz pracowników odpowiedzialnych za komunikację i promocję gminy. Wypracowaliśmy nową strategię. Według niej Wschowa to miasto, które niczego nie udaje. Nie pretenduje do tego, by być drugim Wrocławiem czy Zieloną Górą. Ma być autentyczną i samoświadomą marką. Taką, która z jednej strony akcentuje swoją bogatą, wielowiekową historią. Z drugiej – jest otwarta na nowoczesność. Na tej podstawie przygotowaliśmy nowy System Identyfikacji Wizualnej Wschowy.
Znak, minimalistyczna nazwa miasta, powstał na bazie jego herbu – srebrnego krzyża jagiellońskiego na niebieskim tle oraz dwóch srebrnych pierścieni położonych między jego ramionami. W konstrukcji prostego i minimalistycznego znaku krzyż stał się literą H, symbolicznie oddzielającą dwa rodzaje krojów pisma. Krój szeryfowy to nawiązanie do wielowątkowej historii królewskiego miasta. Krój bezszeryfowy to symbol współczesności i wyzwań, jakie dziś stoją przed Wschową. Nowy znak został wsparty dwoma uzupełniającymi się hasłami. Pozostań sobą. Właśnie tu. To odzwierciedlenie dążeń i motywacji mieszkańców miasta. Mądrych i świadomych ludzi, którzy we Wschowie mogą być sobą, żyć na wysokim poziomie i realizować własne ambicje. Właśnie tu.