Nowym brand identity chcemy mocno zaakcentować wyjątkowość, ponadczasowość i funkcjonalność architektury obiektu, która jest doskonałą metaforą skutecznej i nastawionej na maksymalną efektywność oferty marki UU.
Uzdrowisko Ustroń chce pozycjonować się „top of mind” w rejestrze zdrowia i medycyny. Ma być miejscem dającym jakościowy odpoczynek, poprawę zdrowia, usługi medyczne na światowym poziomie. To nowoczesny kurort medyczny, Medical Destination Resort, specjalizujący się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym.
Potrzeba, pragnienie zdrowia jest tym, co łączy wszystkie grupy docelowe marki Uzdrowisko Ustroń (klientów komercyjnych, klientów komercyjnych premium i klientów NFZ). Poważna, unikatowa i oparta na merytorycznej wiedzy oferta dostępu do zdrowia jako koncept pozycjonujący, wyróżniający markę Uzdrowisko Ustroń na tle konkurencji pozwala „odnaleźć się” w jednym miejscu wszystkim typom klientów, niezależnie od ich statusu, demografii czy stylu życia.
Przy rebrandingu marek z branży medyczno-leczniczej należy wziąć pod uwagę ich fundamentalny aspekt, który jest „sercem” przekazu. Zmianie w nowej identyfikacji wizualnej uległ nie tylko logotyp samego Uzdrowiska Ustroń. W ramach rebrandingu powstały sub-brandy nawiązujące do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.
– Produkty i usługi medyczne nie muszą być piękne, nie muszą być glamour – mają być przede wszystkim skuteczne. Mają działać. Spełniać swoją funkcję. Tak samo jak modernistyczna architektura, w której funkcja jest nadrzędna względem formy. Forma podąża wprost za funkcją. To nie przypadek, że dzielnica leczniczo-rehabilitacyjna Zawodzie projektu Henryka Buszko i Aleksandra Franty została zaliczona do panteonu ikonicznych dzieł światowego modernizmu – mówi Michał Ulidis, Creative Director i Partner w Publicon.
Rebranding ma reprezentować wizualnie nową wizję uzdrowiska jako lidera w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego oraz pioniera, który wyznacza trendy dla uzdrowisk w Polsce i na świecie. Za nowym brand identity idą także realne działania: m.in. większe zaangażowanie w działania promujące profilaktykę zdrowotną.