Ze względu na pandemię zeszłoroczna Wielkanoc była wyjątkowa. Wielu z nas po raz pierwszy spędzało ją w samotności. Lęk, niepewność, izolacja – wszystko to szczególnie mocno dotknęło osoby starsze. Nasz projekt był odpowiedzią na zaistniałą sytuację. Razem z partnerami – z dnia na dzień, bez budżetu promocyjnego – zorganizowaliśmy kampanię społeczną. Dotarliśmy z nią do prawie 1,5 mln odbiorców z prostym przekazem: przed tymi wyjątkowymi świętami zadzwoń do dziadków, pokaż im, że o nich pamiętasz.
Chcieliśmy rzucić wyzwanie stereotypowej recepcji nowych technologii oraz ich wpływu na jakość relacji międzyludzkich i emocjonalność pokolenia Z. W czasie pandemii to właśnie współczesne narzędzia komunikacyjne pozwoliły pielęgnować relacje z bliskimi. Wykorzystaliśmy też rosnący trend caremongeringu – niesienia troski i wyjątkowego poczucia odpowiedzialności społecznej.
W kampanię udało nam się zaangażować kilkudziesięciu influencerów, liderów opinii, aktywistów, aktorów, dziennikarzy i polityków.
W akcję zaangażowaliśmy czołowych polskich influencerów, którzy opublikowali posty związane z kampanią na: TikToku – między innymi publikująca kilka filmów związanych z kampanią największa polska TikTokerka @jeleniewska (9,1 mln obserwujących) czy @nataliasisik (1,6 mln), na Instagramie – między innymi rezigiusz (1,3 mln), sandrakubicka (577 tys.) i lena_moonlight (517 tys.) oraz na Twitterze – między innymi Michał Pol (514 tys.).
Kampania wygenerowała tysiące pozytywnych reakcji i komentarzy. Dzięki współpracy z portalem wykop.pl w ciągu czterech dni kampanii dotarliśmy do 290 946 unikalnych odbiorców banerów reklamowych poświęconych kampanii oraz do 423 420 odbiorców artykułu sponsorowanego.