Powrót

Koronawirus raport medialny

Zaledwie w dwa miesiące w social media pojawiło się 1,1 mln postów o koronawirusie. Wspólnie z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opracowaliśmy raport medialny o koronawirusie. Od połowy stycznia do 12 marca w polskich mediach ukazało się 235 tys. publikacji o koronawirusie. W tym samym czasie opublikowano aż 1,1 mln postów w mediach społecznościowych. To prawdziwe wyzwanie dla mediów i ich czytelników, którzy muszą mierzyć się z niepewnością źródeł i szeroką dezinformacją.

Wspólnie z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikowaliśmy „Koronawirus. Raport medialny”, z którego dowiecie się między innymi, jakie było 10 najczęściej powielanych mitów o COVID-19, które media najczęściej podejmowały temat i jakie posty w social media zdobywały największe reakcje.
Raport ten pokazuje, jak ogromne wyzwanie stoi przed mediami. Odbiorcy spotykają się z bardzo dużą liczbą publikacji. Nie zawsze też wiedzą, czy są one zweryfikowane i potrafią samodzielnie dokonać takiej oceny. Na mediach – również tych publicznych – ciąży spora odpowiedzialność za kształtowanie opinii publicznej, a co za tym idzie, wzbudzanie lub łagodzenie paniki.